مصوبات سفر برای شهر ساربیشه باید دنبال و اجرا شود


ساعت: 09:28
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878149

جواد کنات گفت: مصوبات سفر به شهر سربیشه پیگیری و اجرایی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اورست، جواد کنات شب گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان سربیشه که با حضور نماینده مردم شهرستان های نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل و استانی، امام جمعه برگزار شد. رهبران، فرماندار و تعدادی از مسئولین شهرستان: مصوبات باید به گونه ای پیگیری و اجرا شود که مسائل و سوالات دیگری برای سفرهای آتی مطرح شود.

وی با اشاره به دیدار امام جمعه، فرماندار با جمعی از معتمدین شهرک فردوس، تصریح کرد: آماده هستند.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به قرائت مصوبات سفر یک روزه خود به شهرستان سربیشه گفت: اعطای 3 میلیارد و 500 میلیون تن اعتبار و تحویل قیر از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برای بازسازی هریوند اوس به مزار کاهی .تاریخ است.

قناعت با اشاره به نیاز سرمایه گذار نیروگاه های بادی به تسهیلات خاطرنشان کرد: تلاش برای تسهیل در روند اخذ تسهیلات 200 میلیاردی فولاد از بانک تجارت برای تسریع در شروع فاز اول پروژه و ورود به زنجیره 10 مگاواتی برق. از جمله مصوبات این سفر است.

وی ادامه داد: برای فاز دوم و بهره برداری از 40 مگاوات برق، پیگیری های لازم در مرکز برای اخذ تسهیلات لازم از محل صندوق توسعه ملی انجام می شود.

به گفته وی؛ احداث جاده چنشت – هرشاد و بررسی مشکلات گردشگری این روستا نیازمند تشکیل جلسه ای با تاکید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و حضور دستگاه های متولی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بازدید از این پروژه که توسط مجتمع مرکز بهداشت شهری و روستایی دارا اجرا شده است، گفت: این پروژه که با زیربنای 500 متر مربع در حال اجراست، به نظر نمی رسد جوابگوی نیازها باشد. برای تکمیل فاز اول و تهیه طرح توسعه مرکز.

قناعت با بیان اینکه این طرح یکی از طرح های محرومیت زدایی کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه دره است، گفت: برای تخصیص اعتبار از محل طرح توسعه این مرکز جلسه ای برگزار می کنیم.

وی تصریح کرد: با تامین 2 میلیارد و 200 میلیون تن اعتبار پروژه اضطراری جاده لانو تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

به گفته وی؛ برای پاسگاه لانو نیز اعتبارات در ضمیمه سفر قابل مشاهده است.

استاندار خراسان جنوبی به بازدید از چاه های دشت هوشاب اشاره کرد و گفت: برای برق رسانی به چاه های کشاورزی دشت هوشاب 3 میلیارد تن اعتبار نیاز است که 2 میلیارد آن از محل منابع استانی تامین می شود. و 1 میلیارد وام شهری.

قناعت خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه ای در خصوص برداشت آب از چاه های کشاورزی دشت خوشاب و اجرای طرح کمربند سبز در نوار مرزی با نظر مثبت تجدید نظر کند.

وی با تاکید بر تسریع در پروژه آبرسانی لانو و سایر روستاهای منطقه، گفت: با توجه به سخنان مساعد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، تا دهه فجر امسال تمامی روستاهای شهرستان دارا با تلفن همراه هستند. “

به گفته وی؛ کمک به ساخت یادمان های شهدا و نمازخانه و همچنین پرداخت تسهیلات برای توسعه صنایع دستی و گردشگری که در نمایشگاه صنایع دستی و محصولات کشاورزی وعده داده شده بود از دیگر راهکارهای این نشست است.

استاندار خراسان جنوبی همچنین به نیاز به وام زمین چمن مصنوعی، برج های روشنایی و استخرهای سرپوشیده اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در برنامه سفر وزیر ورزش به استان هستیم، وام چمن و برج های روشنایی در ما این سفر را انجام خواهیم داد.

قناعت تاکید کرد: با تخصیص 500 میلیون تن وام استانی، این استخر به زودی به بهره برداری می رسد.

وی در پایان به فرمانداران شهرستان سربیشه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حضور مدیران در دفتر مورد تاکید رئیس جمهور است بنابراین عدم انتصاب مدیران در مرکز شهرستان به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

به گفته وی؛ پس از انتصاب و بر عهده گرفتن مسئولیت، هر مدیر باید در سمت خدمت قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید