مصوبه واگذاری اجباری سهام 3.5 میلیون متوفی کشور / پرداخت معوقات 15 میلیون وراث تکمیل شد.


ساعت: 12:28
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913697

حیدری گفت: فرض بر این است که سود معوق متوفی از طریق واگذاری اجباری سهام تقسیم شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکبر حیدری نماینده مجمع ملی سهام عدالت در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: برای باقی مانده سهامداران چیزی به نام ثبت نام وجود ندارد.

حیدری افزود: متأسفانه در برخی از دفاتر خدمات اینترنتی به افراد جهت ثبت نام راهنمایی می شود و یا به افراد کد SJAM می دهند که ربطی به سهام ندارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت کرج بیان کرد: توزیع سهام عدالت بین افراد واجد شرایط توسط متولی و کاملاً سیستمی انجام می شود.

وی با بیان اینکه هیچ گونه ثبت یا پرداخت حق الزحمه سهام مجاز نیست، تصریح کرد: مصوبه شورای عالی بورس در خصوص متوفیان قطعی شده است.

حیدری گفت: نحوه واگذاری اجباری سهام به وراث از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود، وراث باید پیشاپیش انحصار وراثت را انجام داده و آماده انتقال قهری باشند.

وی با اشاره به اینکه درآمدهای آتی متوفیان باید از طریق واگذاری سهام اجباری تقسیم شود، افزود: 3.5 میلیون متوفی در کشور داریم.

حیدری تعداد وراث را 15 میلیون نفر عنوان کرد و گفت: با پیوند سیستماتیک دفاتر قضایی و امانت داری، جزئیات به اطلاع مردم می رسد.

وی تصریح کرد: 49 میلیون نفر سهامدار هستند که از این تعداد یک میلیون و 800 هزار نفر دعوت نامه برای سهامداری داشته اند اما سهام به آنها تعلق نگرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید