مطالبات روستاییان و عشایر سیل زده در ستاد بیمه منعکس شد


ساعت: 16:02
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892925

مدیر صندوق بیمه اجتماعی اهالی روستاهای کهگیلو و بویراحمد:

سیل زدگان کهگیلویه و بویراحمد منتظر مسئولان و مسئولان استانی برای جبران خسارات سیل هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز مانند سایر مردم استان دچار خسارات مختلفی از سیل شدند که در این راستا دام، پرندگان، احشام و تا حدودی آنها منازل مسکونی بر اثر سیل آسیب دیدند و برای جبران خسارات خود از مسئولان درخواست حمایت کردند.

روستاییان و عشایر آسیب دیده تحت پوشش و حمایت سازمان ها و مراجع مختلف قرار دارند تا با ارزیابی خسارت بخشی از خسارات این ادارات جبران شود.

در این راستا یکی از بخش هایی که می تواند روستاییان و عشایر را برای جبران خساراتشان حمایت کند، صندوق تامین اجتماعی عشایر و روستاییان کهگیلویه و بویراحمد است.

این صندوق از حمایت ویژه دولت برخوردار است و مردم می توانند با عضویت از این حمایت استفاده کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی دهقانان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با صبح زاگرس در خصوص آخرین وضعیت فعالیت این صندوق برای کمک به روستائیان و عشایر سیل زده گفت: در کهگیلویه. و بویراحمد خسارت جانی برای بیمه شدگان نداشته است اما در منطقه دام، منازل، کشاورزی، کشاورزی آسیب دیده است.

عیسی کریمی با بیان اینکه میزان خسارت وارده به ستاد بحران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور ارسال شده است، گفت: تا امروز اعتبار و کمکی برای کمک به مردم به استان اعلام نشده است، اما طی مدت سیل، با حضور هلال احمر در میدان، اداره ساخت اقلامی را در اختیار آنها قرار داد.

وی از تلاش برای جذب اعتبار برای حمایت از روستاییان و عشایر یاد کرد و گفت: شناسایی روستاییان و عشایر تحت پوشش بیمه خسارت سیل ادامه دارد تا بتوان از آنها حمایت کرد.

کریمی ارزیابی نهایی خسارت را منوط به شناسایی نهایی بیمه شدگان دانست و گفت: در سال های اخیر در جریان زلزله شدید در کنار بیمه شدگان بودیم و سعی کردیم کمک کنیم. افرادی در منطقه سیلابی هستند که حدود 40 تا 50 راس دام دارند که مفقود شده اند و تلاش می کنیم با ارائه تسهیلات برای این افراد، آنها را به چرخه تولید و اشتغال برگردانیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید