معترضان دیگر از هیچ چیز نمی ترسند

معترضان دیگر از هیچ چیز نمی ترسند

روز جدید : خیر احمدی وکیل و رئیس کل دادگستری: «فرصت مبارزه با سلاح برای همه در حال افزایش است زیرا می‌خواهند «نیروی انتظامی» را برای همه خلاصه کنند و مردم عادی را در نیروهای مسلح بگنجانند! مشکل بسیار دشوار خواهد بود و قطعاً عواقب جدی در پی خواهد داشت.

رئیس وکیل قوه قضائیه افزود: باعث تاسف است که این تصمیم آشکارا با هماهنگی قوه قضائیه برای تبدیل شدن به قانون اتخاذ شده است. اما باید امیدوار بود که مجلس و هیات امنا با قانونی شدن این لایحه مخالفت کنند و فشار بیشتری به مردم وارد نشود. لازم به ذکر است که این موضوع پیام بسیار بدی به همراه دارد و باعث ایجاد بلاتکلیفی در جامعه می شود. یعنی مردم بر این باورند که اعتراضات در آینده گسترده خواهد بود و دیگر نیروها نخواهند توانست آنها را کنترل کنند، بنابراین تصمیم گرفتند نیروهای غیرمسلح را نیز مسلح کنند.

وی افزود: خیلی ها به خاطر دارند که سردار همدانی در مصاحبه ای گفته بود که در حوادث سال 88 از اراذل و اوباش برای مقابله با مردم استفاده کردند که البته امیدوارم این صحبت تکذیب شود. زیرا چنین رفتاری مردم را از نظام جدا می کند و هر روز که می گذرد فاصله افکار عمومی و حکومت بیشتر می شود.

احمدی ادامه داد: همه این را در نظر داشته باشند، مردم از سر رضایت اعتراض نمی کنند. وقتی مردم اعتراض می کنند دیگر از هیچ چیز نمی ترسند. اما اگر با رفتار اجباری مواجه شوند، انشعاب به وجود می آید. با این حال، مقامات مجری قانون آموزش های ویژه ای دیده اند و می دانند در کجا از سلاح های خود استفاده کنند. اما حتی اگر غیرنظامیان سلاح به دست بگیرند، قطعاً با شرایط وحشتناکی مواجه خواهیم شد.

نعمت احمدی همچنین در خصوص اجازه اعتراضات به دیده بان ایران گفت: بهترین راه این است که وزارت کشور مجوز اعتراض را بدهد و در مجوز بنویسد اعتراض درباره چه چیزی است و مثلا میدان آزادی را برای تجمع تهران انتخاب کند. اگر این مهم انجام شود مردم فقط نسبت به یک اتفاق خاص واکنش نشان می دهند و دیگر شعار نظام و … نمی دهند.

دیدگاهتان را بنویسید