معرفی فرودگاه های استانبول و امکانات آنها

ساعت: 18:45
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798946

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام خرید بلیط هواپیما به مقصد استانبول ندانید بین این دو فرودگاه کدام را انتخاب کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی این دو فرودگاه بپردازیم تا اگر در آینده بین این دو مسیر قرار گرفتید، بتوانید با دانش و اطلاعات کافی بهترین فرودگاه را با توجه به نیاز و علایق خود انتخاب کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ استانبول پنجمین کلان شهر بزرگ جهان است. جاذبه های گردشگری زیادی در این شهر وجود دارد و هر ساله مسافران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن این جاذبه ها و لذت بردن از امکانات تفریحی آن به استانبول می آیند. از کلیساهای تاریخی استانبول گرفته تا پارک های آبی هیجان انگیز، جزایر زیبا و پارک های تفریحی که در آن آدرنالین گوشت و خون خود را تجربه خواهید کرد. این یکی از دیدنی های استانبول است که گردشگران می خواهند آن را تجربه کنند.

این شهر زیبا و توریست پذیر دارای ۲ فرودگاه بین المللی است:

فرودگاه بین المللی سابیها گوچن فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن (SAW)واقع در بخش آسیایی استانبول و فرودگاه بین المللی استانبول (فرودگاه استانبول (IST)) که در قسمت اروپایی شهر قرار دارد.

ممکن است هنگام خرید برای شما اتفاق افتاده باشد بلیط هواپیما استانبول نمی دانم بین این دو فرودگاه کدام را انتخاب کنم. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی این دو فرودگاه بپردازیم تا اگر در آینده بین این دو مسیر قرار گرفتید، بتوانید با دانش و اطلاعات کافی بهترین فرودگاه را با توجه به نیاز و علایق خود انتخاب کنید.

فرودگاه بین المللی استانبول

f7c10518 7863 4aa2 970b e4c193548242 خبر خاکستری

فرودگاه بین المللی استانبول به تازگی راه اندازی شده است. این فرودگاه جایگزین فرودگاه قدیمی استانبول می شود که فرودگاه آتاتورک نام دارد.فرودگاه آتاتورک) معلوم بود، بود. فرودگاه استانبول دارای ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی است. تاکنون تنها فاز اول فرودگاه تکمیل شده و آخرین فاز آن تا سال 2027 به بهره برداری می رسد.تنها ترمینال فرودگاه بین المللی استانبول یکی از بزرگترین ترمینال های بسته جهان است و هنوز در حال ساخت است. این فرودگاه حدود 150 رستوران و کافه دارد و مراکز خرید و فضای مدرن و جذاب برای مدت طولانی شما را سرگرم می کند. به خصوص اگر مجبور باشید چند ساعتی در فرودگاه بمانید.

یکی از ویژگی های خوب این فرودگاه نسبت به فرودگاه صبیحا گوچن موقعیت مکانی آن است. موقعیت این فرودگاه به گونه ای است که برای رسیدن به هتل یا هاستل خود یا دیدن جاذبه های گردشگری معروف استانبول نیازی به ماندن در ترافیک ندارید و در کمترین زمان ممکن می توانید به محل اقامت یا جاذبه گردشگری مورد نظر خود بروید. بازدید کنید. شما باید به آنجا برسید. دلیل این امر این است که بیشتر جاذبه های گردشگری در قسمت اروپایی شهر واقع شده اند.

اگر استانبول مقصد نهایی شما نیست و باید به یکی از فرودگاه های شهر بروید و از آنجا پرواز دیگری داشته باشید، بهتر است پروازی را انتخاب کنید که در فرودگاه استانبول قرار دارد. دلیل این توصیه این است که امکانات، معماری و فضای فرودگاه استانبول به گونه ای است که می توانید لحظات خوشی را در آنجا تجربه کنید و با فرهنگ مردم محلی ترکیه به ویژه محصولات محلی آنها بیشتر آشنا شوید و در صورت تمایل آنها را خریداری کنید.

امکانات این فرودگاه به شرح زیر است:

  • مناطق استراحت

در فرودگاه استانبول جلوی در “ه«یک محل استراحت برای مسافران وجود دارد. همچنین در دروازه ها ب9، بی17، بی18 صندلی گرد برای استراحت مسافران وجود دارد. بیش از 20 صندلی راحت در محفظه ها E1 و E2 عدد قرار داده شده و در اطراف آنها از چوب بامبو برای حفظ حریم خصوصی مسافران استفاده شده و به راحتی می توانند استراحت کنند.

تخت های کپسولی در فرودگاه وجود دارد که برای هر ساعت باید تا 9 یورو پرداخت کنید. قیمت پتو و بالش نیز 2 یورو است. اگر وقت و پول کافی دارید و می خواهید در هتل اقامت کنید، می توانید از هتل های واقع در فرودگاه استانبول یا نزدیک آن استفاده کنید.

  • هتل های فرودگاه استانبول

دو هتل در فرودگاه بین المللی استانبول وجود دارد. هر دو به شما این امکان را می دهند که از امکانات آنها برای استراحت های کوتاه یا شبانه استفاده کنید. کل بخش هتل های فرودگاه استانبول دارای 277 کابین خواب است که می توانید از آنها استفاده کنید. با اجاره این کابین ها، دسترسی 24 ساعته به کلوپ ها و رستوران های سلف سرویس هتل دارید.

  • هتل های نزدیک فرودگاه استانبول

یکی از هتل های نزدیک به فرودگاه بین المللی استانبول، هتل دوروسا کلاب است (باشگاه دوروسو)نامیده می شود. این هتل تا فرودگاه 14 کیلومتر فاصله دارد و با پرداخت هزینه ترانسفر فرودگاهی قابل دسترسی است.

دو راه برای استفاده از اینترنت رایگان در فرودگاه وجود دارد. 1 از شماره تلفن خود استفاده کنید (مهم نیست در کدام کشور از سیم کارت استفاده می کنید). از کیوسک های وای فای در فرودگاه دیدن کنید و پاسپورت خود را ارائه دهید. با استفاده از این دو روش می توانید به مدت 2 ساعت به صورت رایگان از اینترنت فرودگاه استانبول استفاده کنید. نام وای فای این فرودگاه “Turktelekomfree“یا” “استانبول پورت ترکیه به صورت رایگانالبته اگر تا زمانی که شما آنجا هستید نام او را تغییر ندهند.

در فرودگاه بین المللی استانبول، چه در داخل و چه در خارج از کشور، دستگاه های خودپرداز مختلفی وجود دارد که می توانند وجه نقد را از حساب شما برداشت کنند.

چندین بانک در بخش داخلی و بین المللی فرودگاه استانبول وجود دارد که در صورت نیاز به خدمات بانکی می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

  • خدمات تبدیل ارز

برای تبادل ارز در فرودگاه بین المللی استانبول می توانید به بانک های فرودگاه مراجعه کنید.

فرودگاه بین المللی سابیها گوچن

5a0566dc 7479 48ce 9814 95e630c3b12a خبر خاکستری

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، فرودگاه بین المللی صبیها گوچن (فرودگاه بین المللی سابیها گوکچن) در بخش آسیایی استانبول واقع شده است. صبیحا گوچن (صبیحه گوکچن این نام اولین خلبان زن جنگنده در ترکیه است و فرودگاه به نام سابیها گوچن نامگذاری شده است.

یکی از تفاوت های این فرودگاه با فرودگاه بین المللی استانبول قیمت کمتر خدماتی است که ارائه می دهد. هزینه کمتر خدمات در این فرودگاه ممکن است یک مزیت نسبت به فرودگاه استانبول باشد. اما همانطور که قبلا ذکر شد، بیشتر جاذبه های گردشگری استانبول در قسمت اروپایی این شهر قرار دارند و اگر تور ارزان استانبول اگر پروازی به این فرودگاه رزرو کرده اید، به خاطر داشته باشید که احتمالاً برای رسیدن به قسمت اروپایی شهر باید چند ساعتی در ترافیک بمانید. اما عبور از پل بسفر، یکی از قدیمی ترین پل های استانبول که قسمت های آسیایی و اروپایی را به هم متصل می کند، می تواند تجربه ای جذاب برای شما باشد.

امکانات فرودگاه صبیحا گوچن به شرح زیر است:

  • خدمات حمل و نقل

از فرودگاه صبیها می توانید به دو طریق به سایر نقاط شهر بروید:

  1. حمل و نقل جاده ای

در صورت پرواز به این فرودگاه، می توانید از اتوبوس های فرودگاه برای رسیدن به نزدیک ترین ایستگاه مترو، مرکز شهر و حتی فرودگاه بین المللی استانبول استفاده کنید. از فرودگاه تا نزدیکترین مترو حدود 30 تا 45 دقیقه می توان به آن رسید. فرودگاه سابیها گوچن تا فرودگاه استانبول با این اتوبوس ها در 60 تا 70 دقیقه قابل دسترسی است.

اگر دوست ندارید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، می توانید از تاکسی استفاده کنید. تاکسی های فرودگاه به صورت 24 ساعته در دسترس هستند. با این تاکسی ها می توانید به هر جای استانبول بروید. از آنجایی که فرودگاه سابیها گوچن در 45 کیلومتری شرق استانبول قرار دارد، رسیدن به مرکز استانبول با تاکسی حدود 45 دقیقه طول می کشد و حدود 45 یورو هزینه دارد.

  1. خدمات حمل و نقل دریایی

اگر می خواهید با قایق به سایر نقاط استانبول بروید می توانید از خدمات حمل و نقل دریایی استفاده کنید من انجامش میدم استفاده کنید. البته برای سوار شدن بر کشتی های این شرکت حمل و نقل باید 8 کیلومتر تا لنگر آن با تاکسی طی کرد. با استفاده از خدمات این شرکت می توانید به شهرهای اطراف استانبول سفر کنید.

چندین بانک در فرودگاه سابیها گوچن وجود دارد. اگر به خدمات صرافی نیاز دارید یا می خواهید از دستگاه های خودپرداز پول نقد دریافت کنید، می توانید به این بانک ها مراجعه کنید.

چندین رستوران، کافه و غرفه فست فود در فرودگاه وجود دارد.

یک مرکز خرید در قسمت اصلی فرودگاه وجود دارد. همچنین چندین فروشگاه معاف از مالیات در بخش بین المللی فرودگاه وجود دارد.

خدمات باربری شامل نگهداری محموله در فرودگاه یا ارسال محموله به جایی که می خواهید می باشد.

  • اتاق کنفرانس
  • هتل
  • اینترنت وای فای

البته برای استفاده از آن باید هزینه پرداخت کنید.

  • خدمات برای افراد دارای معلولیت

خدمات شامل کیوسک های کرایه ویلچر، توالت های مخصوص، پارکینگ های شخصی و دستگاه های خودپرداز و همچنین تلفن برای افراد معلول می باشد.

  • توقفگاه خودرو
  • خدمات کرایه اتومبیل

شرکت های اجاره خودرو مانند Avis، Budget، Enterprise، Europecar، Hertz و ششم می توانید آن را در فرودگاه سابیها گوچن پیدا کنید.

همانطور که مشاهده می کنید خدمات این فرودگاه می تواند به خوبی پاسخگوی نیاز مسافران و بلیط هواپیما باشد منشور استانبول می توانید با خیال راحت فرودگاه سابیها گوچن را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید