معروف است که منافقین تحقیر می شوند و امنیت اجتماعی ایجاد می شود


ساعت: 21:50
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810899

مسئول آموزش و توانمندسازی فعالان امر به معروف و نهی از منکر در کشور:

حجت الاسلام معصومی گفت: خیر سبب ذلت منافق، عاقبت به خیر، ایجاد امنیت اجتماعی، عدالت اجتماعی، رفاه اجتماعی و… است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، حجت الاسلام معصومی امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر که در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد، گفت: انقلاب جمهوری اسلامی به فرموده رهبر معظم انقلاب یک معجزه تاریخی است و بزرگترین رویداد قرن.

مسئول آموزش و توانمندسازی فعالان امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: یکی از افتخارات امام و انقلاب این بود که قانون اساسی و نظام ظرف مدت 2 ماه به رای عمومی گذاشته شد. “

وی گفت: امام (ره) فرمودند انقلاب بر اساس اراده و حرکت تاریخی مردم انجام شد و بدون این اراده انقلاب شکل نمی گرفت.

حجت الاسلام معصومی گفت: گروه اندکی که با غیرت دینی به میدان می آیند مشمول نصرت الهی می شوند و این وعده خداوند است.

وی افزود: در فریضه امر به معروف و نهی از منکر اگر نگاه خود را تغییر دهیم و مردم را به کار جذب کنیم، بی شک موفق خواهیم شد.

حجت الاسلام معصومی گفت: همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند این یک مسئولیت اجتماعی شناخته شده و یکی از بهترین نشانه های امت برای احیای این واجب است.

وی گفت: امر به معروف موجب ذلت منافقین، عاقبت به خیری، ایجاد امنیت اجتماعی، عدالت اجتماعی، رفاه اجتماعی و… است و حضرت امام (ره) نیز برای احیای این فریضه واجب الهی قیام کردند. “

حجت الاسلام معصومی خاطرنشان کرد: مردم باید به میدان بیایند و اجازه ندهند اشرار بر جامعه حکومت کنند و با حسادت دینی و روش صحیح جلوی آنها را بگیرند.




اولین وظیفه عمومی احیای امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش مرصادنیوز، سعید صفایی امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر که در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد، گفت: برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید شرایط آن فراهم شود. رعایت احکام اسلام: اولین واجب اجتماعی احیای امر به معروف و نهی از منکر است و همه مردم باید برای این فریضه الهی در جامعه تلاش کنند.

دبیر مجمع ملی فعالان امر به معروف و نهی از منکر افزود: مردم باید نسبت به منکراتی که در جامعه رخ می دهد احساس مسئولیت کنند و برای احیای امر به معروف تلاش مضاعف کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدف مجمع ملی فعالان امر به معروف و نهی از منکر شناسایی و توانمندسازی شبکه ای از مجموعه های فرهنگی مردمی است.

صفایی گفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید توسط مردم شکل بگیرد.

وی ادامه داد: به این ترتیب ما کسب و کاری نمی کنیم، تریبون و حامی هستیم و در این راستا معتقدیم به دلیل مردمی بودن، ورود دولت ممنوع است.

دبیر مجمع ملی فعالان امر به معروف و نهی از منکر گفت: شبکه نویسندگان، پژوهشگران، مربیان، معلمان، مبلغان، فعالان فضای مجازی و هنرمندان عناصر و ارکان جبهه احیای ملی هستند.


امیدوارم احیای امر به معروف و نهی از منکر محقق شود

به گزارش مرصادنیوز، حجت الاسلام مسعود احمدی در این همایش گفت: در استان کرمانشاه جریان درخواست ها کاهش یافته و تیم های جستجو در این راستا فعال شده اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه افزود: اگرچه این روند در استان شروع شده اما کافی نیست زیرا امام راحل فرمودند اگر جمهوری اسلامی می خواهد جمهوری اسلامی شود همه مردم آن امر و نهی شوند.»

وی با اشاره به آیاتی از قرآن خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می فرماید همه شما مسئول هستید اما ما نه.

حجت الاسلام احمدی گفت: امیدوارم احیای امر به معروف و نهی از منکر به واقعیت بپیوندد و با اصول الزامات صحیح ادامه دهیم.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند تفاوت طلبکار و یاغی بر عهده ستاد و مجامع نیست، بلکه بر عهده قوه قضائیه است و این است که تعیین و تصمیم می گیرد.

حجت الاسلام احمدی گفت: بر این اساس برخی مطالبات اصولی را مطرح می کنند و عده ای نیز وقتی سریع مطالبه می کنند ناامید می شوند و دنبال کار نمی گردند.

وی گفت: با توجه به مطالبه ذاتی مردم کرمانشاه خوشبختانه در امر به معروف و نهی از منکر ممتاز هستیم و شهدای این عرصه شاهدان خوبی بر این امر هستند و حتی ممکن است درخواست ملی داشته باشیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استانداری کرمانشاه گفت: باید روند جستجو در صدا و سیما فعال شود و رسانه ها به عنوان جویای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هویت پیدا کنند.


باید حرکت و سازندگی مردم را در جهت امر به معروف و نهی از منکر فعال کنیم

به گزارش مرصادنیوز، سید محمدجعفر امامیان در ادامه این همایش گفت: مردم و مسئولین امروز به عرصه امر به معروف و نهی از منکر که فریضه فراموش شده است توجه کنند.

مدیرعامل آستان قدس رضوی افزود: در سال های اخیر گروه های مختلف جهادی در استان در امر امر به معروف و نهی از منکر فعالیت داشته و حرکت مردمی را آغاز کرده اند. “

وی خاطرنشان کرد: در سال 92 موفق به نمایندگی از فعالان فرهنگی خدمت آقا شدیم و گفتیم در حوزه فرهنگی باید اردوها و کارهای جهادی و جبهه ای انجام دهیم که مورد استقبال مقام معظم رهبری قرار گرفت و ایشان فرمودند منتظریم. ما به خیلی ها گفته ایم که این کار را بکنند، اما یا نتوانستند یا نکردند.

امامان خاطرنشان کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، اعضای تیم امر به معروف و نهی از منکر به تنهایی نمی توانند همه مشکلات و ناهنجاری ها را سامان دهند و این امر با وجود آسیب هایی که با آن مواجه هستیم نیازمند یک حرکت مردمی است.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم ترین واجبات اسلام است. کسانی که این فریضه بزرگ الهی را ترک می کنند یا نسبت به آن بی تفاوت هستند باید در قیامت پاسخگو باشند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه گفت: حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب مهمترین راه حل مشکلات کشور را در چند نکته بیان کردند و تاکید کردند که در قدم دوم به این بیانیه بسیار فکر کردم. برای من مهم است و سعی می کنم از آن قدردانی کنم.

وی ادامه داد: کلیدواژه بیانیه گام دوم انقلاب حضور همه جانبه، حکیمانه و هوشمندانه در راستای اتحاد مردم به ویژه جوانان در عرصه های مختلف است.

امامیان افزود: در ادامه رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان در تاریخ 11 خرداد 98 راه حل مشکلات را تقویت حلقه های میانی عنوان کردند و گفتند که فعال سازی این حلقه وظیفه ولی فقیه نیست. از دولت، فقط خود مردم.»

وی تاکید کرد: باید حرکت و تشکل مردمی را در راستای امر به معروف و نهی از منکر فعال کنیم تا جبهه ای متحد و منسجم داشته باشیم و بتوانیم در مسیر گام دوم انقلاب حرکت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید