معلمان زندانی در اعتراض به برخورد با فعالان صنفی دست به اعتصاب غذا زدند

معلمان زندانی در اعتراض به برخورد با فعالان صنفی دست به اعتصاب غذا زدند

اسماعیل عبدی، اسکندر (سوران) لطفی و مسعود نیکا، سه معلم و فعال زندانی از اول اردیبهشت ماه در اعتصاب غذا هستند و ابوالفضل رحیمی‌شاد، فعال صنفی معلمان نیز از 12 اردیبهشت ماه با همراهی این زندانیان دست به اعتصاب غذا زده است.

اکندر لطفی، سخنگوی شورای هماهنگی صنف فرهنگیان و مسعود نیکا، از اعضای کانون صنفی معلمان کردستانی روز ۱۲ اردیبهشت در منازل خود در مریوان استان کردستان بازداشت شدند.

اسماعیل عبدی، یکی از اعضای کانون صنفی معلمان نیز در اعتراض به صدور دستورات امنیتی به فعالان صنفی، از 12 اردیبهشت ماه دست به اعتصاب غذا زده است.

یک روز قبل از راهپیمایی سراسری معلمان و در آستانه روز جهانی کارگر، ماموران امنیتی علی اکبر باغانی، رسول بدگی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی و صلاح سرخی را بازداشت و ده‌ها معلم دیگر را احضار کردند.

به گفته فعالان صنفی، محمود ملاکی، محسن عمرانی، عسگر حاجب و امانی فر نیز در تجمع معلمان در بوشهر در روز 12 اردیبهشت بازداشت شدند.

در همین حال منصوره عرفانیان، هادی صادق زاده در مشهد، حسین سلامی در ساری و لطیف روزیخا در جلفا از دیگر معلمانی بودند که در تجمع معلمان آن روز بازداشت شدند.

همچنین به نقل از کانال کانون صنفی معلمان، پرونده وحید گودرزی و ایرج انصاری دو معلم دستگیر شده در همدان به دادگاه انقلاب استان ارجاع شده است.

این تجمعات در اعتراض به قوانین ناقص رتبه بندی، عدم اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان و سرکوب مستمر و سیستماتیک فعالان صنفی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید