معلولان تحت تاثیر افکار عمومی دست از کار نکشند/ لزوم توجه کارکنان به اشتغال پایدار معلولان


ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839527

محمد هراتی گفت: ظرفیت سنجی اشتغال پایدار معلولان باید یکی از برنامه های کارکنان برای ارتقای هر چه بیشتر کیفیت زندگی معلولان باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد هراتی کارآفرین معلول در گفت و گو با مرآت با اشاره به نوع معلولیت و کار خود گفت: 33 سال سن دارم و به دلیل خطای پزشکی در بدو تولد به دلیل کمبود اکسیژن از ناحیه پا دچار معلولیت شدم. حدود 6 سال است که مشغول نوشتن کتاب و تحقیق در مورد پایان نامه و همچنین مشاوره و فروش محصولات بهداشتی و آرایشی هستم و اکنون به صورت تیمی کار می کنیم.

این کارآفرین دارای معلولیت افزود: با تشکیل تیم کاری در هر دو حوزه کاری که در آن فعالیت می کنم، زمینه فعالیت و اشتغال بیشتر افراد علاقمند به فعالیت در این مشاغل را فراهم کردم.

وی با اشاره به فعالیت های ورزشی خود گفت: حدود سه سال است که در بویکا ورزش می کنم و اخیرا رشته دو و میدانی -بخش پرتاب را دنبال می کنم.

هراتی در تشریح دلایل کارآفرینی خود گفت: چندین بار در آزمون های استخدامی شرکت کردم و قبول شدم اما به دلیل شرایط جسمانی در مرحله مصاحبه مردود شدم. تجربه کاری در زمینه های مختلف و عدم تمایل کارفرمایان به استخدام یک فرد معلول باعث شد به فکر ایجاد شغل بیفتم.

وی با انتقاد از نوع نگاه جامعه به افراد دارای معلولیت گفت: در جامعه افراد دارای معلولیت به چشم یک فرد محدود دارای معلولیت دیده می شوند. اگرچه این فرد ممکن است در بسیاری از زمینه های مهارتی نسبت به افراد سالم توانایی بیشتری داشته باشد.

این کارآفرین با ابراز امیدواری نسبت به گسترش حوزه کاری، افزود: با توجه به محدودیت های همکاری با ناشران و نحوه پرداخت با آنها، به ثبت موسسه و استقلال در کسب و کار خود فکر می کنم و امیدوارم به صورت مستقل و فقط با من همکاری کنم. تیم

هراتی به افراد دارای معلولیت حرکتی توصیه کرد: افراد دارای معلولیت تحت تاثیر افکار حاکم بر جامعه قرار نگیرند و در خانه بمانند. اولین قدم در راه اندازی کسب و کار و رسیدن به موفقیت در کسب و کار و کار، ایجاد اعتماد به نفس و اعتماد به نفس در توانایی های فردی است، سپس با پشتکار، پشتکار و ایمان به یاری خداوند، راه رو به جلو هموار می شود.

وی در پایان از کارکنان خواستار تسهیل و ارتقای کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت شد و گفت: نوع معماری شهری و امکانات موجود در شهر برای حضور و فعالیت اجتماعی افراد دارای معلولیت مناسب نیست و مسئولان باید هزینه کنند. توجه به این . همچنین در نظر گرفتن ظرفیت اشتغال پایدار معلولان باید یکی از برنامه های مسئولان برای ارتقای هر چه بیشتر کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید