معمار بازگشت تحریم ها در وزارت امور خارجه آمریکا; این بار با عنوان مبارزه با فساد

وزیر امور خارجه آمریکا گفت این پست که در روز جهانی مبارزه با فساد اعلام شد، مبارزه با فساد را در همه جنبه های دیپلماسی و کمک های خارجی آمریکا ترویج خواهد کرد.

بلینکن با استقبال از بازگشت نفیو گفت که اطمینان دارد که تجربه و تعهد او به مبارزه با فساد و ارتقای مسئولیت‌پذیری برای تلاش‌های جهانی ما ارزشمند خواهد بود.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سخنان خود گفت که نفیو و تیمش همسویی دولت را در زمینه مسائل مرتبط با فساد تقویت خواهند کرد و با شرکای بین المللی برای پیشبرد سیاست های ضدفساد واشنگتن همکاری نزدیک خواهند داشت.

وی ادامه داد: بخشی از این تلاش شامل رهبری اجرای اولین استراتژی ضدفساد ایالات متحده توسط وزارت امور خارجه و پیشبرد تلاش ها از طریق اجلاس سران دموکراسی است زیرا ما تمام منابع خود را برای پیشبرد دستور کار مبارزه با فساد و برنامه گسترده تر به روز رسانی دموکراتیک اختصاص می دهیم. .” ما داریم

بلینکن افزود: او از مرکز سیاست جهانی انرژی دانشگاه کلمبیا به وزارت خارجه آمریکا باز می گردد. ریچارد قبل از کار در دانشگاه کلمبیا به عنوان معاون فرستاده ویژه ایالات متحده در امور ایران، معاون اول هماهنگ کننده سیاست تحریم ها در وزارت امور خارجه ایالات متحده و مدیر امور ایران در ستاد امنیت ملی فعالیت می کرد.

او با اشاره به تجربه نفیو گفت من به او خوش آمد می گویم و منتظر کار او و تیمش در این موضوع مهم هستم.

ریچارد نفیو پیش از این معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران رابرت مالی بود که تیم مذاکره کننده آمریکا را ترک کرد.

نفیو سپس در حساب توییتر خود نوشت: من در تاریخ 6 دسامبر (15 آذر) تیم آمریکا را به دلیل اختلاف نظرهای واقعی در زمینه سیاسی ترک کردم و هفته گذشته وزارت خارجه آمریکا را ترک کردم.

وی افزود: اگرچه بسیاری از مردم توصیف مناسبی از دیدگاه و سوابق من ارائه نمی کنند، اما به دلیل ادامه مذاکرات در وین، فعلاً نمی خواهم جزئیات بیشتری را به صورت عمومی بیان کنم.

نفیو همچنین گفت که مفتخر است که در آینده برای نقش دیگری در دولت ایالات متحده در نظر گرفته شود، اما در حال حاضر او می خواهد به تدریس بازگردد.

وبسایت NBC نیوز نوشت: تیم مذاکره کننده آمریکایی در وین اخیرا تغییر کرده و ریچارد نفیو یکی از اعضای اصلی هیئت آمریکایی به دلیل اختلاف نظر با رابرت مالی از آن تیم جدا شد.

بر اساس این گزارش، ریچارد نفیو قرار بود مسئولیت دیگری در وزارت خارجه آمریکا بر عهده بگیرد.

ریچارد نفیو به مدت 10 سال مسئول امور ایران در کاخ سفید و معاون هماهنگ کننده سیاست های تحریمی در وزارت خارجه آمریکا بود، به ویژه در دوران باراک اوباما که تحریم های ضدایرانی او را به عنوان طراح تحریم ها معرفی کرد. علیه ایران

او در کتاب خود با عنوان «هنر تحریم‌ها» می‌گوید آنچه می‌تواند باعث شکست تحریم‌ها شود، میزان مقاومت کشورهای هدف در برابر تحریم‌ها است.

نفیو که یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده سابق و کنونی ایالات متحده در مذاکرات برجام بود، عضو ارشد دانشگاه کلمبیا و تحلیلگر ارشد در موسسه بروکینگز است.

دیدگاهتان را بنویسید