مقام والای حضرت زهرا (س) و زن در اسلام/ چهره زیبای حجاب و اسلام را ارائه نکردیم.


ساعت: 14:01
تاریخ انتشار: 1301/10/06
کد خبر: 1920218

فعال زنان خراسان جنوبی گفت: خانواده، مدرسه، جامعه، اهل بیان و تأثیرگذاران، آن گونه که باید، حضرت زهرا (سلام الله علیها)، معنای حجاب، معنا و جایگاه زن در اسلام و در مورد مردان نیز به غیرت مردان و پسران جامعه واقف هستند، این کار انجام نمی شود و توضیح داده نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقدر سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) هستیم. بانویی که سرور زنان جهان و الگوی همه جهانیان است. بانویی که حضرت محمد صلی الله علیه و آله درباره او فرمودند: «فداها ابوها».

جایگاه و نقش حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در اسلام بسیار والا و غیر قابل وصف است. بحث در مورد اهمیت جایگاه زن و دختر، حجاب، عفاف و موارد دیگر نیز از موضوعات مهمی است که در خور توجه است.

در ماه های اخیر حوادثی در کشورمان رخ داد که ظاهراً باید از یک دختر محافظت می کردند و سپس شعار «زن، زندگی، آزادی» سر می دادند و با اقدامات وقیحانه، مسلحانه و مذبوحانه می خواستند زنان ایرانی را نجات دهند. اما این توهم باطلی است که زن و دختر ایرانی که الگوی حضرت زهرا (سلام الله علیها) است، مورد این شعارها و اقدامات قرار نگرفته و ارزش و منزلت بالایی برای خود متصور است و این یک واقعیت است. .

به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مقام این بانوی بزرگ، اهمیت زن، مسئله حجاب و… صحبت هایی داشتیم


رشد و تکامل زنان همراه با رعایت حجاب

حکیمه بهمن زاده فعال رسانه ای در گفت و گو با خبرنگار خاورستان اظهار داشت: جایگاه زنان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون بسیار تغییر کرده است.

وی در ادامه افزود: موفقیت و پیشرفت زنان در کشور ما نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزایش چشمگیری داشته است.

این فعال رسانه ای با بیان اینکه زنان ایرانی به دانش فوق العاده ای دست یافته اند، گفت: زنان ما از نظر علمی، اقتصادی، ورزشی و… به رشد، پیشرفت و تکامل دست یافته اند.

بهمن زاده گفت: در خراسان جنوبی نیز زنان موفق زیادی در عرصه های مختلف داریم.

وی افزود: موفقیت و پیشرفت بانوان ما در کنار رعایت مولفه هایی مانند حجاب، حیا، حریم خصوصی و … است که ارزش و جایگاه آنان را بالا برده است.

بهمن زاده افزود: اگر زمانی فرا رسد که ما و بانوانمان حجاب و حجاب را کنار بگذاریم اولین کسانی که آسیب می بینند خود خانم ها هستند و بانوان ما این مشکل را به خوبی درک کرده اند و توانسته اند با رعایت احترام پیشرفت کنند. این حجاب ها، بله آورده است


ایجاد گیتی به دلیل وجود حضرت زهرا (س)

محبوبه قاسم زاده یکی دیگر از بانوان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خاورستان درباره جایگاه زن گفت: آیت الله مصباح در این باره سخنی دارند با این موضوع که جایگاه زن در اسلام بسیار والاست، چنانکه در این مطلب آمده است. قرآن مقدس. سوره (سوره نساء) به نام زن ذکر شده است.

وی افزود: ذکر حضرت آسیا و مریم در قرآن از دیگر نکات مورد توجه و اهمیت بانوان است.

این بانوی خراسان جنوبی گفت: نزول سوره کوثر در شأن حضرت زهرا (سلام الله علیها) نیز نشان از اهمیت این بانوی بزرگوار است.

قاسم زاده بیان می کند: خطبه حضرت زهرا(س) در مناظره فدک و خطبه حضرت زینب(س) بعد از عاشورا نشان دهنده اهمیت جایگاه زن است و اگر زن ببیند که حقوق او و خانواده اش تضییع شده است. می تواند بسیار قوی باشد و محافظت کند.

فرمود: خداوند در مقام حضرت زهرا (س) فرمود که من تمام گیتا را به خاطر حضرت فاطمه زهرا (س) آفریدم و اگر فاطمه نبود گیتا را نمی آفریدم. دفن می کردند.


انفعال رسانه های اسلامی در برابر تبلیغات شیطانی دشمن

این فعال فضای مجازی و رسانه ای تبلیغات بد رسانه های غربی برای بی ارزش نشان دادن جایگاه زنان را بیان کرد: تبلیغات بد رسانه های دشمن و انفعال رسانه های اسلامی از سوی دیگر باعث شده چهره زنان در اسلام تحریف شود و بسیاری از مسلمانان نگاه خوبی به حجاب و زن در اسلام ندارند.

قاسم زاده گفت: حجاب به معنای حمایت از زن است و به راحتی در دسترس همه نیست.


ما چهره زیبایی از حجاب و اسلام ارائه نداده ایم

وی افزود: متاسفانه نتوانستیم تصویر زیبایی از حجاب و اسلام ارائه دهیم و این حس خوشایند حجاب برای بانوان ما ایجاد نمی شود.

این بانوی خراسان جنوبی به اتفاقات اخیر و تأثیر جنسیت زنان اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی تحت تأثیر شعار «زنان زندگی آزادی»، رفع حجاب و اقدامات دیگر قرار گرفتند و احساس کردند با این کارها می توانند احساس خوبی داشته باشند. و مقام و مقام و مقام.

قاسم زاده تصریح کرد: در این زمینه کاستی هایی وجود دارد که بخشی متوجه خانواده ها و بخشی متوجه مسئولان است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه به ایراداتی اشاره کردند و متأسفانه این ایرادات به حدی است که شاهد این هستیم که فرزندان خانواده های متدین نیز تحت تأثیر تبلیغات سوء دشمن قرار گرفتند.

این بانوی خراسان جنوبی و فعال رسانه ای تصریح کرد: متاسفانه برخی از جوانان ما شناختی نسبت به حضرت زهرا (سلام الله علیها) ندارند، اما در فضای مجازی غوطه ور و تحت تأثیر قرار گرفته اند، بنابراین لازمه فرهنگی است. نهادها به این موضوع فکر کنند و روش های جدید را به کار گیرند و روش های قدیمی را کنار بگذارند.

قاسم زاده نقش تعیین کننده جوانان را برجسته کرد و گفت: نمی توان نقش مهم جوانان را نادیده گرفت و باید برنامه ریزی و رویه ها تغییر کرد تا تحت تاثیر تبلیغات مخرب در فضای مجازی قرار نگیرند.

وی به ویژگی های ظاهری و اخلاقی زن محجبه اشاره کرد و تصریح کرد: زن محجبه نباید مستعد دروغگویی، رفتار نامناسب در جامعه و ظاهر نامناسب باشد تا حس خوب و خوشایند یک بانوی محجبه را منتقل کند. مردم اطرافش


رویدادهای اخیر و فشارها بر متولیان فرهنگی

این بانوی خراسان جنوبی به اتفاقات اخیر اشاره کرد و تصریح کرد: این اتفاقات باعث شوک فرهنگی فرهنگیان شد که متوجه کمبودها شدند و برای جبران کاستی ها و تغییر رویه باید فضای مجازی را به عنوان اولین رسانه در نظر گرفت و باید به جوانان باارزش توجه کرد و انقلابی بود که در فضای مجازی خیلی کار کرد، زیرا جوانان امروز ما اخبار و صدا و سیما نمی بینند و فقط فضای مجازی را دنبال می کنند.

قاسم زاده ادامه داد: وقتی ارزش ها و نیروهای انقلابی در فضای مجازی حضور ندارند، جوانان ما فکر می کنند هر چه دشمن در این فضا می گوید درست است، در حالی که اینطور نیست و جوانان انقلابی و ارزشی هم باید در این فضا فعال باشند. فضا و پاسخ به شبهات آنها. درست بده


مقام والای حضرت زهرا (س) و زن در اسلام

زهرا حاجی پور مشاور مذهبی و فعال زنان در گفت و گو با خبرنگار خاورستان گفت: جایگاه زن در اسلام بسیار بالاست و هیچ دین و فرقه ای را سراغ نداریم که جایگاه زن را بالاتر از اسلام بداند. “

وی افزود: کرامت انسانی، خلقت زن، دمیدن روح، عبادت، تقوا و… همه نشان دهنده جایگاه استثنایی زن است.

یک کارشناس مذهبی و فعال زنان گفت: وقتی حضرت زهرا (سلام الله علیها) به دنیا آمد، فرشتگان به پیامبر (صلی الله علیه و آله) گفتند: ما به شما خیر بسیار دادیم. او را دفن کردند و قدر دختر را ندانستند.

حاجی پور گفت: به همین دلیل بسیار مهم است که حضرت زهرا (سلام الله علیها) را نیکوکار بزرگ خطاب کنند.

وی با بیان اینکه دختر در هر خانواده رحمت و پسر نعمت است، گفت: دختر به دلیل رحمت، محبت و محبتی که به پدر و مادر دارد از پدر و مادرش پاسخگو نیست، اما در مورد پسری که موهبت است، او بر عهده پدر نیست و مادر مورد بازخواست قرار می گیرد.


روایات زیادی در مورد موقعیت زن وجود دارد

یک کارشناس مذهبی و فعال حوزه زنان با بیان اینکه روایات فراوانی در خصوص جایگاه زن وجود دارد، گفت: حضرت زهرا(س) الگوی تنها برای زنان نبود، بلکه برای همه مردم دنیا الگو است چرا که امام زمان(عج) نیز در این خصوص فرموده است که مادرم حضرت زهرا(س) الگوی من است و این بیان مؤید این است که حضرت زهرا(س) الگوی همه مردم جهان است.

حاجی پور به دعای شریف حدیث کساء اشاره کرد و گفت: در این دعا می بینیم که همه از طریق حضرت زهرا(س) شناخته می شوند.

این کارشناس مذهبی و فعال حوزه زنان به موضوع حجاب و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: اگر فرزندان دختر و پسر ما معنای حجاب، هویت، اعتقادات، اعتقادات و سایر امور را از خانواده بیاموزند قطعا شرایط جامعه فراهم می شود. بهتر شده و مشکلی نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: اگر فرزندان از خانواده حضرت زهرا (سلام الله علیها) را بشناسند و آنها را بشناسند، قطعاً به قدر خود و مقام والای زن و دختر پی خواهند برد و آسیبی نخواهند دید.


جایگاه زن، اهمیت حجاب و نقش مهم اهتمام برای مردان به خوبی تبیین نشده است

حاجی پور تاکید کرد: خانواده، مدرسه، جامعه، اهل کلام و افراد صاحب نفوذ آن طور که باید اهمیت حجاب، اهمیت و جایگاه زن در اسلام را برای حضرت زهرا (سلام الله علیها) تبیین نکردند.

این کارشناس مذهبی و فعال زنان اضافه کرد: در مورد مردان آنطور که باید در مورد حسادت مردان و پسران جامعه که امروز با مشکل مواجه هستیم اطلاع رسانی و توضیح داده نمی شود.

وی با بیان اینکه علم و معاد خداوند باید در کنار همه امور تبیین شود، اظهار داشت: اگر عفاف و عفاف رعایت شود و مزیت های حجاب به درستی تبیین شود، در این زمینه کمتر در جامعه دچار مشکل خواهیم شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید