مقاومت برخی سازمان های مردم نهاد برای تغییر وضعیت اشتغال کودکان ایثارگر


ساعت: 10:49
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840520

سعید کهنسال گفت: بی توجهی به قوانین و مشکلات پیش رو در تغییر وضعیت استخدامی کودکان ایثارگر موضوع بند (د) تبصره 20 قانون است که سال گذشته با مقاومت برخی NGO ها این اتفاق نیفتاد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سعید کهنسال صبح امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان مازندران با استناد به ماده 66 قانون خدمات ایثارگران گفت: در مراکز آموزشی.
کهنسال بر لزوم ثبت نام فرزندان شاهد، ایثارگر و جانباز در دانشگاه ها و موسسات آموزشی دولتی و غیردولتی به عنوان مصوبه قانونی در استان تاکید کرد و گفت: آیا و مازندران نیز جزء آن هستند. اما وظیفه دولت در قبال بنیاد و در نهایت به این مراکز است که پرداخت می شود اما حق ندارند مانع ثبت نام و شرکت در آزمون شوند.
وی گفت: همچنین بر اساس قانون، تمامی دستگاه های اجرایی موظفند در زمان اجرای قانون در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، ارائه سالانه خود را به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه کنند. ما
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران افزود: 5 هزار نفر داوطلب بودیم که 4 هزار و 848 نفر گواهی تغییر وضعیت دریافت کردیم.
وی همچنین به مصوبه قانونی استخدام فرزندان شاهد و جانباز بالای 70 درصد در مازندران اشاره کرد و گفت: از 432 نفر مشمول این مصوبه در استان تاکنون 233 نفر منصوب شده اند و مابقی نیز از پایان امسال خواهد بود.
این مسئول افزود: درخواست ما از مسئولان برای بکارگیری فرزندان شاهد و ایثارگر صرفا بر اساس قانون است.
کوهنسال به وجود تفاهم نامه اشتغال برای سه هزار فرزند جانباز و تامین هزار واحد مسکونی در طرح ملی نهضت مسکن مازندران اشاره کرد و ادامه داد: این طرح نیز تفاهم نامه ای بین اداره کل راه و شهرسازی است. توسعه، جهاد کشاورزی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان منعقده مطالعه و ردیابی می شود.
وی تاکید کرد: تاکنون 61 درصد گلزار شهدا در بحث ساماندهی ساماندهی شده است و از 29 درصد باقیمانده 8 درصد در دو ماه آینده محقق می شود و مابقی در یک برنامه سه ساله انجام می شود.
کهنسال تاکید کرد: اقداماتی برای استفاده از اماکن فرهنگی ورزشی خانواده شهدا در حال انجام است که امیدواریم 50 درصد این جامعه وارد بحث ورزش همگانی شوند این مسئول تصریح کرد: رزمایشی برای دیدار برگزار شده است. همه والدین از همه خانواده ها در دو روز خاص.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به قوانین نادیده گرفته شده ایثارگری گفت: معتقدیم اگر بخشی از این قوانین در جامعه به کار گرفته شود مشکلات مهم انسانی که یکی از آنها حداقل یک درصد وام است حل می شود. هزینه دستگاه های ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.
دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مازندران گفت: یک فیلم و سه سریال در استان در دستور کار قرار گرفته که در تصویب نهایی است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه در این شورا 6 کارگروه داریم، گفت: کارگروه کنگره و تشریفات، فرهنگی، هنری و فضای مجازی، تالیف و تدوین، مالی و پشتیبانی، رسانه و کارگروه به مدیر کل نوبت آموزشی.
این مقام مسئول گفت: پس از مصوبات جلسات گذشته در بحث قوانین معطل قوه مجریه مقرر شد مرکز نگهداری از والدین بیمار شهدا و ایثارگران بهزیستی ایجاد شود که نیازمند حمایت هستیم.
وی ادامه داد: در غرب مازندران (تنکابن) نیز مرکز مشاوره داشتیم که پس از واگذاری مجوز آن را به خانه ایثار تبدیل کرد.
کهنسال به بازسازی مرکز توانبخشی امام علی (ع) ساری اشاره کرد و گفت: این مجموعه با پنج میلیارد تن اعتبار در حال بازسازی است و با کمک 2 میلیارد و 500 میلیون تن خیرین سرعت اجرای این پروژه را داشته است. افزایش یافت.”
وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ فضایل و ارزش هاست، باید خود را با این ارزش ها وفق دهیم نه برنامه های فرهنگی. ما در این زمینه نفوذ خود را نشان می دهیم.
دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: کارکرد غنی فرهنگ ایثار و شهادت از بسیاری از معضلات اجتماعی در جامعه جلوگیری می کند و همه باید چشم به سوی آسیب دیدگان اجتماعی داشته باشیم تا شاهد گسترش و پیشرفت باشیم. این فرهنگ متعالی در جامعه اسلامی است.»
در این جلسه چند تن از نمایندگان کارگروه های تخصصی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان مازندران گزارشی از اقدامات و برنامه های انجام شده در سال جاری ارائه کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید