مقاومت ونزوئلا در برابر آزار و اذیت


ساعت: 17:12
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878076

راز حملات ارتش رسانه ای نظام سلطه به گسترش روابط ایران و کشورهایی مانند ونزوئلا در این است که محور مقاومت در حال گسترش و نظام سلطه در حال کوچک شدن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، ونزوئلا یکی دیگر از کشورهایی است که مانند جمهوری اسلامی ایران قربانی تحریم ها و جنگ اقتصادی آمریکا شده است. اما این کشور تسلیم زورگویی آمریکا نشد و راه مقاومت را در پیش گرفت. وی هنگام دیدار رئیس جمهور ونزوئلا از رهبر معظم انقلاب گفت: تجربه موفق هر دو طرف نشان داده است که تنها راه مقابله با این فشار، مقاومت است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی نیز در مراسم تحویل نفتکش ونزوئلا گفت: ساخت و تحویل این نفتکش که مورد تایید گروه فنی و مهندسی ونزوئلا نیز قرار گرفته است، نه تنها به دولت ونزوئلا در رسیدن به هدف خود یعنی استقلال در دریانوردی کمک می کند. کردها بار دیگر نشان دادند که اراده و اتحاد ملت ها و دولت های مبارز و انقلابی بسیار قوی تر و موثرتر از تحریم های آمریکاست.

با وجود بی شمار فرهنگی، جمعیتی، مذهبی و غیره. ایران و ونزوئلا راهبرد مقاومت را برگزیده اند و به دلیل تحریم های سرکوبگرانه آمریکا و جست و جوی راهی برای دور زدن آن تحریم ها، به یکدیگر نزدیک شده و همکاری های دوجانبه را آغاز کرده اند. تحریم های سرکوبگرانه آمریکا در واقع پرداختی است که هر دو طرف برای استقلال سیاسی و استراتژی مقاومت انجام می دهند.

رئیس جمهور ونزوئلا در سفری دو روزه به ایران، سند 20 ساله همکاری با ایران را امضا کرد. تا امروز دو نفتکش ایرانی “فورست” و “فورچون” که ساخت جوانان کشورمان هستند وارد منطقه اقتصادی ونزوئلا شده اند. نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در پیامی توئیتری در پی ورود دومین نفتکش ایران که حامل سوخت ایران به کشورش بود، نوشت: «فورتونا روز دوشنبه 25 می». [۵خرداد] او به نماد آزادی و شجاعت دو ملت ونزوئلا و ایران تبدیل شده است.

اما برخی رسانه های خارجی و شرکت های تابعه آنها در کشور می گویند این دو نفتکش فقط در ایران مونتاژ شده اند. احسان موحدیان مشاور مدیرعامل شرکت صدرا در پاسخ به این گونه ادعاها گفت: ساخت این نفتکش بزرگ به صورت مونتاژی نبوده و تمامی مراحل ساخت در کشتی سازی جزیره صدرا بوشهر انجام شده است.

موحدیان می افزاید: برخی از تجهیزات مورد استفاده برندهای معتبر خارجی است. البته 80 درصد تجهیزات و سازه های مورد نیاز این نفتکش توسط تولیدات داخلی تامین می شود و مابقی تجهیزات توسط برندهای معتبر خارجی استفاده می شود.

اقتصاد ونزوئلا که تا همین اواخر با تحریم های متعدد تحریم های آمریکا دست به گریبان بود، با فروش نفت خود به کشورهای شرق آسیا توانسته است بر مشکلات همکاری ایران و روسیه غلبه کند و از سقوط اقتصاد خود جلوگیری کند. در عین حال، خدمات مهندسی ایران برای احیای پالایشگاه های ونزوئلا به این کشور این امکان را داده است که از فروپاشی صنعت نفت خود جلوگیری کند و به جهانیان ثابت کند که مقاومت تنها راه شکست ظالمان است. همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور ونزوئلا فرمودند: تنها راه درمان فشار ایستادگی و مقاومت است. مادورو در واکنش به سخنان مقام معظم رهبری گفت: ایران و ونزوئلا در حال ساختن جهانی جدید بدون هژمونی آمریکا هستند.

راز حملات ارتش رسانه ای نظام سلطه به گسترش روابط ایران و کشورهایی مانند ونزوئلا در این است که محور مقاومت در حال گسترش و نظام سلطه در حال کوچک شدن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید