ملایی: تلفات ناشی از کم کاری 5 برابر بیشتر از کرونا است/صالحی امیری: اشتباه تاریخی کردیم


ساعت: 16:36
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892088

تقدیر از فدراسیون ورزش های همگانی توسط شهرداران پروژه ملی شهری فعال با حضور رئیس کمیته ملی المپیک

فدراسیون ورزش های همگانی در مراسمی با حضور رئیس کمیته ملی المپیک از شهرداران پروژه ملی «شهر فعال» این فدراسیون تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم تقدیر از شهرداران پروژه ملی «شهر فعال» ظهر امروز سه شنبه با حضور رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، افشین ملای رئیس فدراسیون ورزشی، عبدالحمید احمدی مشاور رئیس کمیته ملی المپیک و معاون سابق توسعه ورزش وزارت ورزش و شهرداران شهرهای شرکت کننده، مجری این طرح ملی در سالن پرشین آکادمی ملی المپیک برگزار شد. جالب است بدانید حمید سجادی و محمد پولادگر وزیر و معاون توسعه ورزش های قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان به همراه علیرضا زاکانی شهردار تهران با وجود دعوت از آنها در این مراسم حضور نداشتند. .

ملایو: میزان تلفات ناشی از عدم تحرک 5 برابر کرونا است

افشین ملایی رئیس فدراسیون همگانی در این مراسم گفت: دانش و ناآگاهی شاید 2 کلمه کلیدی برای تفاوت کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته در حوزه حکمرانی باشد.اگر حکمرانی عقلانی باشد منجر به ورود مدیران به سیستم و در انتخاب اولویت ها از هوش و حساسیت استفاده خواهند کرد.

وی افزود: میزان مرگ و میر انسان بر اثر بیماری های ناشی از انفعال چندین برابر مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در یک سال است. با کمی اغماض، 5 برابر بیشتر از کرونا، بی تحرکی عوارض خود را می گیرد. این چالش ملی امروز و بحران فردا است. بحرانی که خانواده های ایرانی را تهدید می کند. مدیریت هوشمند تصمیماتی می گیرد که سلامت را برای دهه های آینده تضمین می کند. این تصمیم در مورد پروژه هایی که مفید بوده و منفعت ملی را به همراه دارند اعمال می شود که به نظر می رسد طرح فعال ملی شهر را در این امور بهبود بخشد.

وی با اشاره به نقش شهرداری ها افزود: نقش شهرداران در این طرح به موازات سایر ارکان نیست. بلکه نقطه کانونی، راهنما و در راستای ورزش همگانی، محل زندگی مردم است. این پروژه همه بازیگران اجتماعی را با وحدت در راستای منافع ملی متحد می کند. اتاق فکر ورزش کشور اگر توجه بیشتری به اولویت مدیریت داشته باشد با حضور در این طرح راه را برای فعالیت بیشتر شهرداران باز می کند. امروز مهمترین پروژه توسعه ورزش همگانی مبتنی بر ورزش شهروندی را در این گروه اجرا می کنیم.

صالحی امیری: اشتباه تاریخی کردیم

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم گفت: می خواهم به سرفصل های آسیب های اجتماعی اشاره کنم که مهمترین چالش ما نبود گفتمان و سیاست موثر است. پس از 4 دهه تحقیق، هنوز مدل حکمرانی اجتماعی را نمی شناسیم و در سیستم سیاست گذاری، اجرا و نظارت دچار سردرگمی هستیم. با طراحی سیاست اجتماعی نتوانستیم سرمایه اجتماعی تولید کنیم و وضعیت شاخص ها بسیار پایین است، یعنی قدرت اقناع عمومی را از دست داده ایم.

وی افزود: در ایران نتوانستیم خانواده را اداره کنیم و در مدل سبک زندگی شکست خوردیم. 40 درصد طلاق در تهران محصول تنش در سبک زندگی خانواده است، اگر چنین پدیده‌هایی و ازدواج‌های سفید در ایران مدیریت نشود دچار فروپاشی اجتماعی می‌شویم. ما در زمینه خشونت و ناامنی اجتماعی کارنامه موفقی نداریم و حوزه حفاظت از حریم خصوصی شفاف نیست. با نداشتن قدرت تولید نشاط اجتماعی، ناامیدی و ناامیدی را مهار نکرده ایم.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: ما از اول انقلاب آنطور که باید مسیر توسعه را طی نکردیم و مرتکب یک اشتباه تاریخی شدیم. جامعه بیش از پالایشگاه، نفت و فولاد به انسان های با اخلاق نیاز دارد، اما فراموش کرده ایم که اهمیت و توسعه صنعتی ناشی از توسعه انسانی است. ما محیطی را برای رقیق شدن انرژی و نشاط اجتماعی آماده نکرده ایم. در صورت عدم تخلیه جامعه، انتظار خشونت و حوادث اجتماعی را داشته باشید. بخش بزرگی از بحران‌های پس از انقلاب بیانگر فقدان قدرت تولید و تولید مثل است. محور قرار دادن دولت در این عرصه اشتباه است و شهرداری ها به عنوان بزرگترین نهادها مسئول مستقیم آسیب ها، رونق و نشاط اجتماعی هستند.

تجلیل از شهرداران منتخب

در این مراسم ابوالقاسم محی الدینی شهردار و امیر عظیم صحتمند رئیس هیئت ورزش های همگانی استان یزد، محمدرضا سبطی شهردار گرگان و الهه گانینکی رئیس هیئت ورزش های همگانی استان گلستان سیدعلی مرتضی نژاد ، شهردار و همت هادیان رئیس کمیته جامعه استان سمنان، مهدی خلیلی شهردار بندر انزلی و علیرضا زهری رئیس هیئت ورزش های همگانی استان گیلان، عبدالصادق سرپرست شهرداری شهرکرد و مرتضی محمدیان دهکردی رئیس چهاررکورد هیئت محل و بختیاری، سید مسعود حسینی، شهردار همدان، هادی سبزواری، رئیس هیئت ورزش های همگن استان همدان، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، منوچهر غفاری، شهردار کلانشهر کرج، سعید مصفا، سرپرست شهرداری شیراز، یعقوب سرپرست شهرداری شیراز هوشیار شهردار تبریز، سید مرتضی سکائی نژاد شهردار قم، رضا امینی شهردار اهواز، نادر نوروزی شهردار کرمانشاه، حسین مهدی زاده شهردار و ارومیه محمدابراهیم براهویی شهردار زاهدان، سعید شیر باف تبریزی شهردار کرمان، محمود صفری شهردار اردبیل. به اهتمام زنجان، جواد طالبی. از هارد ساری، سیدانور رشیدی شهردار سنندج، مهدی صباغی شهردار قزوین و نستان مقدم شهردار یاسوج تجلیل و قدردانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید