ممنوعیت کشت مجدد در کهگیلویه و بویراحمد چه جایگاهی دارد / تولید بر اساس دانش کشاورزی؟


زمان: 9:01 شب
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1821051

کمبود آب و روش های سنتی آبیاری در کشاورزی استان باعث ممنوعیت کشت برخی محصولات شده است، بنابراین روش های نوین و دانش بنیان فرصتی برای اشتغالزایی و کشاورزی تولید محور است.

به گزارش راه دانا به نقل از صبح زاگرس، به دلیل کمبود آب و عدم اطلاع و استقبال کشاورزان از روش های نوین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد، کشت های ممنوعه به روی کشاورزان بسته شد و باعث تولید ناکافی در استان شد. برای استفاده از محصولات سایر استان ها.

اقتصاد و معیشت کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد به محصولات مختلف از جمله برنج بستگی دارد، اما برنامه ستاد تحقیقات کشاورزی و کشاورزی برای تغییر الگوی کشاورزی و کارگران آب برای تثبیت نیاز آبی کشاورزی بخش استان چیست؟ چی؟ و جایگاه تولید کشاورزی دانش بنیان و مدرن در روستا چیست؟

بی شک سالانه مقدار زیادی آب در استان به دلیل ناکارآمدی روش های آبیاری در کشاورزی از بین می رود و این ضایعات زیان آورتر از تولید محصول خواهد بود و راندمان آنها بسیار بالاتر است، هرچند برخی از این روش ها در هر زمینه ای کاربرد دارند، اما به نظر می رسد این روش ها آنچنان که باید در استان کهگیلویه و بویراحمد مورد استقبال قرار نگرفته است.

نوروزی امسال از سوی مقام معظم رهبری توضیح داد که اگر قرار است این موضوع در کهگیلویه و بویراحمد در حوزه کشاورزی اجرا شود، دست اندرکاران روش های نوین کشاورزی باید گفتمان سال را بسازند تا مثمر ثمر باشد.

همانطور که گفته شد با توجه به خشکسالی های شدید گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز جدی به تغییر روش کاشت گیاهان به ویژه در باغات استان احساس می شود و این موضوع نیاز به بررسی و تحقیق دارد. . جوامع برای نوسازی روش ها و در دسترس بودن دانش مبانی بیایید شاهد کشاورزی و اشتغال تولید محور باشیم.

اکنون با وضعیت آب و ممنوعیت کشت در کهگیلویه و بویراحمد، مبارزه بی امان با آبیاری سنتی و نوسازی روش های آبیاری در کشاورزی ضروری به نظر می رسد و کشت های جایگزین و دانش بنیان باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید