منافقین ابزار آمریکا و اروپا شده اند/ منافقین قبلاً علیه لیبرال ها بودند اما امروز از دوستی با آمریکا آمده اند!


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839794

معاون سابق وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه امروز هویت ملی و اخلاقی، هویت دینی و مارکسیستی وجود ندارد، گفت: امروز گفتمان آنها به کلی از بین رفته و به ابزار انگلی آمریکا و اروپا تبدیل شده اند.

ابوالفضل زهره وند کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا؛ وی با اشاره به دیدار مایک پمپئو و مریم رجوی، سرکرده گروهک منافقین، گفت: جنبش مجاهدین خلق که بعدها منافقین نام گرفت، جنبشی بود که از کف مارکسیستی بیرون آمد و آمیزه ای از اسلام و مارکسیسم ایجاد کرد. “

وی در ادامه خاطرنشان می‌کند که در ابتدای شکل‌گیری، به دنبال تداوم تفکر التقاطی خود از درون برخی تصفیه‌ها بود که در نهایت به پدیده‌ای تبدیل شد که نه به ماکزیمیسم شباهت داشت و نه به اسلام و نه عمل‌گرایی ناب. و گروه توتالیتر حرکت کرد و مسعود رجوی مسئولیت را بر عهده گرفت.

دیپلمات سابق کشورمان با اشاره به اینکه این گروه عمل گرایی را به بدترین شکل پذیرفته و از هر نوع هنجاری بریده اند، خاطرنشان کرد: در نهایت در ابتدای انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی به آغوش بعثی ها پرداختند. رژیم در عراق و در مقابل امنیت تسلیم شد.

زهره وند خاطرنشان کرد: این حرکت نه جنبه ناسیونالیستی دارد و نه ایدئولوژی خاصی دارد و موضع منافقین در برابر دشمن ملت خیانت به مردم ایران است.

این کارشناس بین الملل با اشاره به اینکه این مجموعه در نهایت پدیده ای را ایجاد می کند که تنها بهره وری آن بقا و پاسداری از مسعود رجوی است، گفت: مرتکب شدیدترین جنایات در ایران و عراق.

وی دیدار مریم رجوی با پمپئو وزیر امور خارجه ترامپ را نشانه استفاده ابزاری غرب از جریان دانست و تاکید کرد: به زندگی مصنوعی خود ادامه دهید.

زهره وند با اشاره به اینکه این جریان نه هویت ملی و اخلاقی دارد و نه هویت دینی و مارکسیستی دارد، خاطرنشان کرد: امروز گفتمان آنها به کلی از بین رفته و به ابزار انگلی آمریکا و اروپا تبدیل شده اند.

سفیر سابق ایران در ایتالیا با اشاره به اینکه این جریان زمانی به بهانه لیبرالیسم مخالف آمریکایی ها بود و امروز با آنها دوست شده است، خاطرنشان کرد: این نشان دهنده منافق بودن جریان منافقین است.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید