مناقصه واگذاری 213 معدن به هرمزگان برگزار می شود


ساعت: 08:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902770

دوستاستاندار هرمزگان از مزایده 213 معدن در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جلسه شورای معدن استان اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته در مجموعه صنعت و معدن استان 213 واحد معدنی شناسایی و از 16 مهرماه فراخوان تحویل آنها آغاز شد. در هرمزگان و تا 11 آبان ادامه دارد. می توانند در این مزایده شرکت کنند.

استاندار هرمزگان با اهمیت فعال سازی این معادن اضافه کرد: در حال حاضر بدون احتساب معادن شن و ماسه، 180 معدن فعال در استان هرمزگان وجود دارد که از این تعداد 213 معدن نام برده بیش از معادن فعال فعلی استان است و این نشان می دهد که ارزش این کار..

دوستی رساندن 213 معدن به مرحله واگذاری را کاری سخت و زمان بر دانست و تصریح کرد: این کار مستلزم تکمیل مستندات و کارهای تحقیقاتی قابل توجهی است که اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کار بزرگی انجام داده است. در این راستا طی سال گذشته

استاندار هرمزگان حذف پروانه های معدنی در استان را یک اتفاق ویژه خواند و ادامه داد: پیش از این برای 108 حوزه معدنی پروانه ابطال کرده بودیم که به این معناست که سرمایه گذاران می توانند بدون اتلاف وقت برای گرفتن مجوز کار خود را آغاز کنند و اکنون شاهد افزایش هستیم. 213 منطقه بدون مجوز وجود دارد و همه این مناطق اکنون مجوز دارند.

نماینده عالی دولت در استان از تهیه سه بسته توسعه ویژه برای دو ماده معدنی سیلیکون و آهن خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از خام فروشی آهن و سیلیکون، تمامی حلقه های زنجیره توسعه از معدن تا فرآوری دیده می شود. در صنایع این بسته بندی

لازم به ذکر است 213 معدن مذکور از 19 ماده معدنی تشکیل شده است که در 10 شهرستان هرمزگان پراکنده است.

دیدگاهتان را بنویسید