منشور مبارزه با دوپینگ صادر شد

ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802952

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و مدیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) از ابلاغ منشور مبارزه با دوپینگ فدراسیون های ورزشی خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، گلمرضا نوروزی گفت: ایران به فعالیت های گسترده خود در زمینه مبارزه با دوپینگ، آموزشی، فرهنگی و غیره ادامه داده و منشور مبارزه با دوپینگ را به مسابقات قهرمانی و حرفه ای ارسال کرده است. فدراسیون ها.الف ورزش اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، متن اساسنامه به شرح زیر است:

منشور مبارزه با دوپینگ در مسابقات قهرمانی و ورزش حرفه ای

من … ورزشکار … مقاله …

در سلامت کامل جسم و روح، با اقتدار کامل، سوگند به خداوند متعال که ناظر بر افکار و اعمال ماست، مفتخرم که اعتراف کنم که عدم آگاهی و ناآگاهی از قوانین و مقررات ضد دوپینگ دلیل موجهی نیست و مانعی بر سر راه نهادهای مجری قانون به منظور احترام به روحیه ورزش، رعایت عدالت برای ورزشکاران، ترویج ورزش های پاک و بدون دوپینگ، حفظ سلامت جسمی و روحی خود و سایر ورزشکاران، انجام کلیه تعهدات و مسئولیت های مقرر را وظیفه خود می دانم. در آیین نامه (2021) ستاد ملی. من به مبارزه با دوپینگ ایران به شرح زیر پایبند هستم:

1 آگاهی کافی و رعایت مجموعه قوانین ضد دوپینگ در ایران.

2. آمادگی و در دسترس بودن برای ارائه نمونه در هر زمان.

3. آگاهی از مسئولیت کامل در مبارزه با دوپینگ برای هر چیزی که می خورند یا استفاده می کنند.

4. اطلاع پرسنل پزشکی از الزام به عدم استفاده از مواد و روش های ممنوعه (ورزشکاران) و مسئولیت پذیرفتن اطمینان از عدم تخطی درمان های پزشکی انجام شده بر روی آنها با قوانین ضد دوپینگ.

5. ایران نادو و فدراسیون بین المللی مربوطه را از هرگونه محکومیت صادر شده توسط یک نهاد غیرمتعهد در 10 سال گذشته به دلیل نقض ادعایی قانون ضد دوپینگ توسط یک ورزشکار مطلع کنید.

6. همکاری با سازمان های ضد دوپینگ که در مورد نقض قوانین ضد دوپینگ تحقیق می کنند. عدم همکاری کامل ورزشکار در بررسی های صورت گرفته توسط سازمان های مبارزه با دوپینگ برای رسیدگی به تخلفات قوانین ضد دوپینگ، طبق قوانین کمیسیون انضباطی ایران-نندو ممکن است منجر به اتهامات سوء رفتار ورزشکار شود.

7. ورزشکاران باید در پاسخ به درخواست ایران نادو، فدراسیون ملی مبارزه با دوپینگ یا هر سازمان دیگری که مسئول ورزشکار هستند، اطلاعاتی در مورد هویت کادر پشتیبانی خود ارائه دهند.

8. سوء استفاده ورزشکار از افسر کنترل دوپینگ یا سایر افراد درگیر در کنترل دوپینگ، حتی اگر جعل در غیر این صورت طبق قوانین کمیسیون انضباطی ایران ندو این امر می تواند منجر به متهم شدن این ورزشکار به تخلف شود.

مسئولیت مطلق قانونی (مسئولیت سخت) در 3 مورد:

1 مواد و روش های ممنوعه:

طبق ماده 1-1-2 قانون ایران نانو موظفم از ورود هرگونه مواد ممنوعه به بدن خود جلوگیری کنم. در صورت یافتن هرگونه ماده، متابولیت یا نشانگرهای مرتبط در نمونه من کاملاً مسئول خواهم بود. (بر این اساس، برای اعلام و اثبات تخلف ورزشکار از قوانین ضد دوپینگ، ارزیابی و اثبات قصد، عمد، سهل انگاری، سهل انگاری یا مصرف عمدی ورزشکار ضروری نیست.)

2. خطر استفاده از مکمل های ورزشی:

با توجه به عدم توصیه آژانس جهانی ضد دوپینگ در مورد استفاده از مکمل‌های ورزشی، اعلام می‌کنم که این خطر را می‌پذیرم که به دلیل استفاده از ماده افزودنی و خطر احتمالی عواقب آن، آنالیز نمونه‌ام مثبت باشد.

3. الزامات در دسترس بودن (محل):

در صورت اعلام به ایران، دقیقاً هر 3 ماه یکبار اطلاعات کامل حضورم اعم از محل سکونت، کار، تحصیل و … را در سامانه آدامز ثبت و هرگونه تغییر را به روز کنم.

عواقب تخلفات ضد دوپینگ (فصل 2):

1- اعمال محرومیت ورزشی انفرادی: عدم شرکت در مسابقات ورزشی یا فعالیت های مرتبط با ورزش با هر مقام و عنوانی در کلیه رشته های ورزشی.

2- ابطال نتایج کسب شده در مسابقات

3- بازیابی مدال ها و امتیازات کسب شده

4- ضبط جوایز نقدی

5- بازپرداخت هزینه های مربوط به کنترل دوپینگ و جرایم مالی تخلفات.

به عنوان یک ورزشکار حرفه ای نیز بر این باورم که نقشم فراتر از رقابت در ورزش است و خود را متعهد می دانم که علاوه بر ایثار، الگویی برای سایر ورزشکاران ایرانی و سفیر ورزش پیشگام در مبارزه با دوپینگ در ورزش ملی و بین المللی باشم. تمام نیروی فکری و عملی اینجانب برای همکاری و همکاری کامل با برنامه های ملی و بین المللی ضد دوپینگ و ضد ورزشی.

اینجانب با پذیرش کلیه مسائل حقوقی مرتبط در چارچوب قوانین ملی و بین المللی متعهد می شوم به دور از مواد و روش های ممنوعه و دوپینگ به فعالیت ورزشی خود ادامه دهم و به تمامی گفته ها و تعهدات خود در این سوگند پایبند باشم.

نام و نام خانوادگی

بچه

بدنیا آمدن

شماره ملی

پست الکترونیک

سیار

تاریخ

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید