منفی نگری در عرصه های اجتماعی راه حل مشکلات نیست


ساعت: 23:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916213

روح اله سلاگی گفت: منفی گرایی در حوزه های اجتماعی پاسخگوی مشکلات نیست، بلکه باید نهادینه شدن جریان های اصلاحی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ روح اله سلگی در نشست بررسی چالش های اجتماعی مازندران اظهار داشت: چالش های اجتماعی به دلیل آسیب شناسی و کنترل دقیق در دولت های گذشته به موانع توسعه کشور تبدیل می شود.

وی بر لزوم توجه اولیه به اصلاح قوانین اجتماعی و قاعده مندی رفتار منطبق بر آن تاکید کرد و افزود: به دلیل عدم توجه به ماهیت معضلات اجتماعی، چالش ها در این حوزه تغییر کرده است.

این مسئول استانی ادامه داد: منفی نگری در عرصه های اجتماعی پاسخگوی مشکلات نیست، بلکه باید نهادینه شدن جریان های اصلاحی مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار مازندران با اشاره به مولفه های موثر برای تقویت همگرایی در جامعه افزود: مفهوم سازی بر اساس نیازهای روزافزون جامعه با تکیه بر ظرفیت قانونی کشور راهگشا در این مسیر است.

سلاگی راه برون رفت از چالش های اجتماعی را هم افزایی نهادینه شده و قانونی مبتنی بر جامعه می داند و می افزاید: تبدیل بحران های اجتماعی به ابرچالش های کشور آسیب های جبران ناپذیری بر جای خواهد گذاشت.

وی گفت وگوی مسئولان و مردم را راهکاری در روند حل چالش های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: با تقویت گفت وگوهای سازنده، عواطف اجتماعی در توسعه کشور کنترل می شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران با انتقاد از عدم تلاش جامعه نخبگان برای یافتن راه حل های سازنده و کم هزینه برای حجم معضلات اجتماعی گفت: دولت نقش راهبردی و عزمی راسخ در زمینه بسترسازی دارد. کاهش مشکلات اجتماعی

این مسئول تصریح کرد: تهیه اطلس چالش های اجتماعی و تدوین راهکارهای اساسی برای برون رفت از گلوگاه ها از برنامه های کلیدی دولت است.

معاون استاندار مازندران گفت: نهادهای اجتماعی به ویژه دانشگاه ها و سازمان های مردم نهاد دولت را در پیشبرد سیاست های موثر برای کنترل چالش های اجتماعی یاری کنند.

سلگی با بیان اینکه خاستگاه همه معضلات اجتماعی کشور مشکلات اقتصادی نیست، افزود: اتخاذ رویکردهای مناسب و علمی فرهنگی و اجتماعی در کنترل چالش های عمده این حوزه موثر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید