من از سوء استفاده از سوابق اسناد طبقه بندی شده پشیمان نیستم

بایدن روز پنجشنبه گفت: «ما تعداد انگشت شماری از اسناد را پیدا کردیم که اشتباه بایگانی شده بودند، بلافاصله آنها را به وزارت دادگستری و آرشیو (ملی) تحویل دادیم. ما کاملاً با هم همکاری می کنیم و منتظر حل سریع این موضوع هستیم.»

بایدن افزود که از راهنمایی‌هایی که وکلایش در این مورد به او داده‌اند پیروی می‌کند، اگرچه او به هیچ وجه از این موضوع متاسف یا خجالت نمی‌کشد.

هفته گذشته، کاخ سفید اعلام کرد که «تعداد محدودی» از اسناد طبقه بندی شده در خانه شخصی رئیس جمهور جو بایدن در ویلمینگتون، دلاور پیدا شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه با استناد به بیانیه کاخ سفید، این اسناد به دوران تصدی بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور در دوران باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا برمی گردد. اسناد دیگری نیز در یک مرکز تحقیقاتی در واشنگتن، جایی که بایدن دفتر داشت، پیدا شد.

جو بایدن در پاسخ به این سوال گفت: «تیم حقوقی من اسناد طبقه بندی شده ای را که در خانه من پیدا کرده اند و مربوط به زمان معاونت رئیس جمهور است، بررسی کرده اند.» محتوای آن اسناد به وزارت دادگستری اعلام شده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که کاخ سفید می گوید بایدن “همکاری کامل” خود را با سیستم قضایی در پرونده اسناد محرمانه اعلام کرده است. این پرونده در زمانی که مقامات در حال بررسی یک رسوایی بزرگتر در مورد سوء استفاده دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از اسناد طبقه بندی شده هستند، وضعیت پرتنشی را برای کاخ سفید ایجاد کرده است.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به این رسوایی ها گفته است که کنگره باید در مورد کشف اسناد طبقه بندی شده در دفتر و منزل رئیس جمهور آمریکا تحقیق کند.

دیدگاهتان را بنویسید