من 50 بار به ایران سفر کرده ام


ساعت: 09:14
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836821

رئیس جمهور آمریکا یک اشتباه دیگر مرتکب شد و گفت که در دوران ریاست جمهوری خود 50 بار به ایران، عراق و افغانستان سفر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، که اشتباهاتش از زمان روی کار آمدن در ژانویه 2021 سوژه رسانه‌های جهانی و حتی آمریکایی بوده است، در هفته‌های اخیر اشتباهات بیشتری مرتکب شده است.

واشنگتن تایمز دیروز (جمعه) گزارش داد که بایدن اشتباه دیگری را با کارکنان کارخانه یونایتد پرفورمنس متالز در همیلتون اوهایو مرتکب شد و گفت که در طول مدت تصدی خود 50 بار به ایران، عراق و افغانستان سفر کرده است.

بر اساس این گزارش، بایدن در ابتدا از عملکرد کارکنان این نیروگاه تمجید کرد و گفت: ماموریت ما ارائه آموزش های مهارت محور است تا بهترین شانس را برای موفقیت در موقعیت دفاعی داشته باشیم.

در این گزارش آمده است که بایدن این بار تعداد سفرهای خود به غرب آسیا را افزایش داده و قبلاً ادعا کرده بود که 30 یا 40 بار به غرب آسیا سفر کرده است، اما طبق گزارش واشنگتن تایمز، بایدن به کارکنان گفت. “من بیش از 50 بار به افغانستان، ایران و عراق رفته و آمده ام، منظورم عراق است، 50 بار، 48 بار، و اکنون همین کار را در اوکراین انجام داده ایم و آنجا بوده ایم.” کارخانه اوهایو گفت. “می توانم به شما بگویم که شما یک تغییر بزرگ و خارق العاده ایجاد کرده اید.

این روزنامه آمریکایی ادامه داد که بایدن بارها به افغانستان و عراق سفر کرده بود و یکی از این سفرها دیدن پسرش بیو بود که به تازگی فوت کرده بود و ظاهراً در جنگ عراق خدمت کرده بود، اما آخرین اظهارات او نشان می‌دهد «او تعداد را دو برابر کرده است. از سفرهایی که او به این کشورهای غرب آسیا داشته است، جایی که نام ایران را هم به اشتباه آورده است.»

ستاد انتخاباتی بایدن همچنین اعلام کرد که بایدن 21 سفر به عراق و افغانستان داشته و رئیس جمهور آمریکا اغراق کرده است.

قبل از ریاست جمهوری بایدن، جمهوری خواهان بارها درباره زوال عقل او گمانه زنی می کردند. اشتباهات فراوان او از زمان روی کار آمدن، نگرانی مقامات و مردم آمریکا را در مورد توانایی رئیس جمهور در اداره امور خود دوچندان کرده است.

اخیراً لاکهید مارتین در جریان سخنرانی در جمع کارکنان شرکت آمریکایی صنایع هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات، در بازدید از شرکت تولید کننده موشک های ضد زره جاولین، اشتباه دیگری مرتکب شد و از کلمه روسیه به جای اوکراین استفاده کرد. . .

وی در سخنرانی خود گفت: “قبل از حمله روسیه به اوکراین، ایالات متحده متقاعد شده بود که روسیه موشک جاولین و سایر سلاح ها برای تقویت دفاعی خود دارد.”

پیش از این، رئیس جمهور ایالات متحده پس از سخنرانی خود در سیاتل، واشنگتن، برای دست دادن دست دراز کرد. این حرکت او را دوباره تبدیل به موضوع فضای مجازی کرد، تنها یک هفته پس از آن که او در سخنرانی کارولینای شمالی همین کار را انجام داد.

بایدن که سفر ملی خود را با سخنرانی در مورد اصلاحات پیشنهادی به پایان رساند، پس از خداحافظی با حضار و دست دادن به سمت خود برگشت، اما کسی آنجا نبود. سپس یک چرخش کوچک دیگر انجام داد و ظاهراً دوباره دستش را به سمت فضای خالی دراز کرد. رئیس جمهور صریح آمریکا سپس با لبخند در مقابل حضار بازگشت و از توجه آنها تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید