مهاجرت اجباری 50 هزار خانوار به بن و سامان با احداث تونل گلاب

ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802912

گلمرضا چهلگردی سامانی نماینده شهر سامان در چهارمحال و شورای اسلامی بختیاری گفت: هزار خانوار در این دو شهر زندگی می کنند، حاشیه نشینی در استان اصفهان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا چهلگردی سامانی نماینده شهر سامان چهارمحال و شورای اسلامی شهر بختیاری در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز; وی با بیان اینکه مسئولان اصفهان از بهره برداری از تونل گلاب در ایام الله دهه مبارک فجر خبر داده بودند، گفت: سامان و بن یعنی مهاجرت اجباری 50 هزار خانوار ساکن در این دو شهر به حاشیه شهر اصفهان. .

وی با اشاره به عدم دریافت مجوزهای زیست محیطی برای تونل گلاب خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بر اساس طرح اکتشاف تونل گلاب، بهره برداری از تونل گلاب منوط به تکمیل تونل سوم کوهرنگ و احداث سد کوهرنگ 3 است. و همچنین آب تونل های چشمه لنگان و خدانگستان: «در حال حاضر نه سد کوهرنگ 3 ساخته شده و نه از طریق تونل خدانگستان و چشمه لنگان آبی وارد سد زاینده رود می شود.

چلگردی ادامه داد: آب انتقالی این دو تونل در شهر فریدن و چادگان قبل از رسیدن به سد زاینده رود به صورت غیرمجاز جمع آوری شد. این اقدام باعث تخریب زمین های کشاورزی پایین دست تونل سوم به ویژه شهر اردل می شود. در این راستا مردم چهارمحال و بختیاری به تماشای تخریب استان نخواهند نشست و از حقوق قانونی خود دفاع خواهند کرد و ساکت نخواهند نشست.

چهلگردی سامانی با اشاره به تصمیم گیری در خصوص مسائل آب در خصوص تولید سالانه آب کشاورزان، افزود: محصولات کشاورزان در سال های اخیر به دلیل شرایط اقلیمی استان دچار یخ زدگی شده است، بنابراین صندوق بیمه کشاورزی به صراحت اعلام کرده است که خسارت وارده بستگی به منطقه و برداشت محصول “30 تا 90 درصد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه به این مهم توجهی نشده است و همان کارکردی که در سالنامه جهاد کشاورزی وجود دارد مبنای محاسبه حقوق کشاورزان است که مبالغ کلانی است که مشکل بزرگی برای کشاورزان است. کشاورزی استان و رئیس بیمه کشاورزی استان و نماینده صنف کشاورزی و منابع طبیعی استان باید تشکیل و میزان واقعی غرامت کشاورزان استان محاسبه و میزان واقعی حقوق کشاورزان باید محاسبه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید