مهلت 24 ساعته بانک ها برای پرداخت تسهیلات بدون وثیقه


ساعت: 10:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804410

وزارت اقتصاد در نامه‌ای به مدیران بانک‌های دولتی، مهلت ۲۴ ساعته بدون الزام ضامن برای پرداخت خدمات خرد به کارکنان، بازنشستگان و بازنشستگان بخش‌های دولتی، خصوصی و خصوصی را تعیین کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت اقتصاد و دارایی در نامه‌ای به 13 نفر از مدیران بانک‌های دولتی، مهلتی 24 ساعته تعیین کرد که در آن هیچ ضامنی ملزم به پرداخت هزینه خدمات خرد به کارکنان، بازنشستگان و بازنشستگان در بخش‌های دولتی، دولتی و خصوصی نیست.

در این نامه از مدیران عامل بانک ها دعوت می شود بخشنامه های داخلی مربوطه و همچنین روند و جزئیات اقدامات شعب را در پایگاه اطلاع رسانی بانک مذکور درج نموده و مراتب را به نحو مقتضی به اطلاع مشتریان و کارکنان شعب برسانند. .

همچنین تمامی نهادهای بازرسی را موظف می کند که کمیته ویژه ای را برای انجام بازرسی های سرزده تشکیل دهند و بر اجرای صحیح آن بخشنامه نظارت مستمر داشته باشند.

وزارت اقتصاد از مدیران عامل بانک ها خواست آدرس سامانه رسیدگی به شکایات این بانک و آدرس سامانه نظارت همگانی وزارت اقتصاد bazresi.mefa.ir را نیز در پایگاه اطلاع رسانی به مراجعین اعلام کنند. کلیه شعب بانک . .

ضمناً به کلیه شکایات مردمی مبنی بر پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن باید ظرف 48 ساعت رسیدگی شود و علاوه بر رفع متخلفان احتمالی، مراتب به شورای رسیدگی به تخلفات اداری و حسب مورد به کمیسیون های انتظامی ابلاغ شود. نهادهای تحقیق و تفحص موظف به رأی فوری و اعلام نتایج این مرکز هستند.

بر اساس این گزارش، بانک های ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، توسعه صادرات، صنعت و معدن، پست بانک، قرض الحسنه مهر ایران، ملت، تجارت، رفاه کارگران، صادرات و توسعه تعاون بانک هایی هستند که تاکنون موظف به پرداخت زیر 100 میلیون ضامن دریافت نمی کنید و پرداخت تجهیزات بر اساس اعتبار به افراد می باشد.


cb8b5d8b 029f 4115 99a9 d5fd37923184 خبر خاکستری


9dfbd3af e1aa 4b90 9394 0f243a8e8c63 خبر خاکستری

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید