مهمترین اشتباهات در کاهش وزن چیست؟

اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، تنها به آنچه نباید بخورید تمرکز نکنید. ایمی کیمبرلین، متخصص تغذیه در میامی و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی ایالات متحده، می گوید: به جای تمرکز بر آنچه که نباید بخورند، باید نظر خود را تغییر دهند و به مکمل هایی فکر کنند که ممکن است شامل غلات کامل باشد. میوه ها و سبزیجات فصلی

مهم است به خاطر داشته باشید که اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، یک رژیم غذایی سالم نه تنها یک محدودیت نیست، بلکه انواع غذاها در رژیم غذایی شما نیز وجود دارد.

در مورد رژیم گرفتن به سراغ منابع معتبر بروید و از چیزهایی که در فضای مجازی وجود دارد دوری کنید. در اینجا برخی از اشتباهات اصلی رژیم غذایی که افراد هنگام تلاش برای کاهش وزن مرتکب می شوند، آورده شده است.

از چربی ها دوری کنید

باید بدانیم که برخی از چربی ها برای سلامتی ما مفید هستند و همه آنها برای سلامتی مضر نیستند. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می دهد که چربی های امگا 3 می توانند به کاهش التهاب و کاهش سطح کلسترول کمک کنند. این چربی ها همچنین به بدن در ساخت بافت عصبی و مغز کمک می کنند. به گفته محققان، چربی به ما کمک می کند احساس سیری بیشتری داشته باشیم، بنابراین می تواند با کاهش مقدار غذایی که می خوریم به کاهش وزن کمک کند.

تمام کربوهیدرات ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید

خوردن بیش از حد غذاهای غنی از کربوهیدرات، مانند نان سفید، برنج سفید و غلات آرد سفید، می تواند به افزایش وزن شما کمک کند، اما این رژیم می تواند منجر به بی حوصلگی و از دست دادن انگیزه شود، و مهم است که بدانید چه زمانی یک رژیم غذایی کامل را محدود کنید. در خطر کمبود برخی مواد مغذی هستند. باید بدانید که باید کربوهیدرات های مهم را جایگزین کنید و توجه داشته باشید که هر غذایی که بیش از حد مصرف شود می تواند منجر به افزایش وزن شود.

غذاها را به دو دسته خوب یا بد طبقه بندی کنید

طبقه بندی غذاها به «خوب» یا «بد» می تواند به برخی از غذاها انگ زده و باعث شود آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنید. حذف هر نوع می تواند یک رژیم غذایی ناپایدار ایجاد کند. برای کاهش وزن نیازی به حذف غذاهای مورد علاقه خود ندارید. در عوض، فکر خود را به چیزهای خوب در زندگی منحرف کنید.

از رژیم غذایی سریع خودداری کنید

رژیم غذایی خود را تنها به این دلیل که بلافاصله متوجه تغییرات نمی شوید، رها نکنید. به رژیم غذایی جدید خود حداقل چهار تا شش هفته فرصت دهید تا کار کند. داشتن انتظارات بالا برای کاهش وزن سریع می تواند انگیزه فرد را برای ادامه تغییرات در سبک زندگی کاهش دهد.

وعده های غذایی را حذف کنید

حذف وعده های غذایی برای کاهش کالری دریافتی روزانه می تواند در واقع اثر معکوس داشته باشد. افرادی که وعده های غذایی خود را حذف می کنند ممکن است اشتهای کنترل نشده ای را تجربه کنند که منجر به پرخوری می شود. افرادی که وعده های غذایی خود را حذف می کنند ممکن است احساس تنبلی یا خستگی داشته باشند، که می تواند بر توانایی آنها برای ورزش صحیح تأثیر بگذارد و همچنین می تواند برای کاهش وزن مضر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید