موزه‌های دفاع مقدس بستر مهمی برای جهاد هستند/ کنگره شهدای استان مرکزی الگوهای موفقی در بسیاری از عرصه‌ها ارائه می‌کند.


ساعت: 19:46
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879351

رئیس سازمان امور موزه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس:

مطهری گفت: یکی از مهم ترین اقدامات کنگره شهدای استان مرکزی در سال های اخیر ایفای نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس بوده و اقدامات تشویقی در این زمینه انجام شده است. بسیار ستودنی است.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; عباس مطهری، رئیس سازمان موزه‌ها و یادمان‌ها، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امشب از بخش‌های مختلف فرهنگسرای موزه دفاع مقدس بازدید و با مدیرکل این موزه دیدار و گفت‌وگو کرد. : موزه های دفاع مقدس با تاکید بر تکمیل موزه ها برای نسل جانبازان و رزمندگان حماسه ساز دفاع مقدس یکی از بسترهای مهم انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس به نسل امروز و آینده است. استفاده حداکثری از گنجینه های آموزشی این عزیزان می باشد.

وی افزود: هرچه بتوانیم از فرهنگ و دانش دفاع مقدس بیشتر استفاده کنیم کشور را از توطئه ها و آشوب های دشمنان نجات خواهیم داد و از این رو موزه های دفاع مقدس محل ارائه فرهنگ دفاع مقدس و بسیار مهم است، «دشمن را بیمه می کند و فرهنگ پاسداری مقدس را از تحریف و فراموشی نجات می دهد.

سردار مطهری با اشاره به اهمیت تبیین نقش هر استان در موزه های دفاع مقدس گفت: شناسایی محورهای شاخص هر استان در عرصه دفاع مقدس با توجه به نقش آفرینی این استان در طول هشت سال در دستور کار قرار گرفته است. جنگ و سناریوها در مورد این موضوعات. محتویات فرهنگسرای موزه دفاع مقدس تدوین و بر اساس سناریوها سندی مبنی بر نیازشناسی تهیه و اجرا می شود.

وی افزود: پرداختن هنرمندانه و خلاقانه به موضوعات در طول مسیر موزه دفاع مقدس یک ضرورت مهم است و باید به استفاده از ظرفیت نخبگان و کارشناسان برجسته به ویژه پیشکسوتان توجه بیشتری شود.

رئیس سازمان موزه ها و یادمان های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به نقش موزه های دفاع مقدس در جهاد تبیان گفت: موزه های دفاع مقدس بستر مهمی برای اجرای تبیین جهادی مختلف است. اقشار مردم به ویژه جوانان از طریق موزه ها با فرهنگ دفاع مقدس آشنا می شوند.

وی روند تکمیل موزه دفاع مقدس در استان مرکزی را بسیار امیدوارکننده و امیدوارکننده دانست و گفت: به برکت کنگره شهدای استان که حاصل تلاش جهادی بود، گام های بزرگی در عرصه دفاع مقدس برداشته شد. . و روحیه انقلابی موفقیت در بسیاری از عرصه ها از دستاوردهای مهم کنگره شهدا در استان مرکزی است.

سردار مطهری افزود: از ظرفیت استان برای تکمیل موزه دفاع مقدس استان مرکزی استفاده شد و هم افزایی و مشارکت همه جانبه در نتیجه رهنمودهای فرماندهی سپاه روح الله استان مرکزی محقق شد.

وی ادامه داد: موزه دفاع مقدس استان مرکزی هم از نظر محتوا و هم از نظر زیرساختی از استان های دیگر جلوتر است و تهیه محتویات موزه قبل از بهره برداری بسیار ستودنی و گامی بسیار طولانی است و می تواند الگویی برای سایر استان ها باشد. استان ها.”

سردار مطهری افزود: استان مرکزی در جمع آوری اسناد دفاع مقدس که حاصل کار جهادی و انقلابی است پیشگام است و در آمار و اطلاعات رزمندگان اقدامات خوبی انجام شده است.

وی بیان کرد: حضور فعال پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس در فرهنگسرای موزه استان مرکزی نشان از فرهنگ زنده ایثار و شهادت در استان دارد و دغدغه مسئولان استانی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار است. قابل ستایش

رئیس سازمان موزه ها و یادمان های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اهمیت تبیین نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس گفت: (ره) در دفاع مقدس از این نظر بسیار قابل تقدیر است.

وی افزود: تبیین نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس نیاز مهم کشور و نسل جوان است و جای کار بسیار است و اقدامات استان مرکزی می تواند الگو قرار گیرد. استان های دیگر.”

سردار مطهری تاکید کرد: موزه های دفاع مقدس کشور باید برای تبیین نقش امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در دفاع مقدس گام های بلندی بردارند.

وی با اشاره به اقدامات کنگره شهدای استان مرکزی در کنگره شهدا گفت: یکی دیگر از مهمترین اقدامات استان مرکزی در کنگره شهدا تبیین نقش اقشار در پاسداشت مقدس است. همچنین باید به این موضوع پرداخت زیرا تبیین نقش اقشار مختلف جامعه در حراست مقدس موج فرهنگی ایجاد می کند و نقش بسیار مهمی در نهادینه سازی فرهنگ حراست دارد.

رئیس سازمان موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نسل جوان جامعه نیازمند حرکت‌های حماسی، زیست‌محیطی و حرکتی در حوزه دفاع مقدس است. در این راستا سند با محتوای راهبردی موزه های دفاع مقدس به زودی تدوین می شود.

گلمرضا کریمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در بازدید از رئیس سازمان موزه ها و یادمان های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: در موزه دفاع مقدس: استان مارکا 60 ماموریت مهم کشوری در دفاع مقدس انجام داده است که برای تبیین نقش مهم استان در هشت سال جنگ تحمیلی، اقدامات مختلفی در 7 سال گذشته انجام شده است. برکت کنگره شهدای استان مرکزی.

وی افزود: تاکنون بیش از 200 هزار نفر از استان به ویژه جوانان از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس بازدید کرده اند و طرح شهید مجید ایزدپناه برای عبور بیش از 60 هزار دانش آموز در دو دوره با قوت در حال انجام است. اجرا شد.”

سرهنگ کریمی ادامه داد: برای تبیین نقش امام خمینی (ره) بیش از 20 جلد کتاب تهیه و منتشر شده است و طرح هفت اقلیم با رویکرد امام شناسی از سال 1377 آغاز شد که بیش از 4000 نفر از جوانان و مردم استان در آن شرکت کردند. .

وی گفت: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی بیش از 200 جلد کتاب در حوزه های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر شده است و پس از موفقیت کنگره شهدای استان مرکزی به عنوان برترین ها. کنگره در کشور با رویکرد تبیینی – تبلیغی برگزار می شود و دومین نشست اقشار در سال جاری برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به پیشرفت استان در زمینه دانشنامه گفت: 250 مقاله علمی نیز تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا بیش از 550 پرونده علمی جمع آوری و از سال گذشته سمینارهای تخصصی راه اندازی شده است که با قوت برای تمامی افراد فعال در حوزه دانشنامه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید