موزه‌های دفاع مقدس بستر مهمی برای جهاد هستند


ساعت: 18:37
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879344

رئیس سازمان موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: حراست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار عباس مطهری ظهر امروز در بازدید از بخشهای مختلف مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان و دیدار با مدیرکل و معاونین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی گفت: موزه های دفاع مقدس یکی از سکوهای مهم است فرهنگ و آموزه های دفاع مقدس برای نسل حاضر و آینده با تاکید بر تکمیل موزه ها است تا نسل جانبازان و رزمندگان حماسه آفرین باشند. از دفاع مقدس می توان حداکثر استفاده را کرد.

وی افزود: هرچه بتوانیم از فرهنگ و دانش دفاع مقدس بیشتر استفاده کنیم کشور را از توطئه ها و آشوب های دشمنان نجات خواهیم داد و از این رو موزه های دفاع مقدس محل ارائه فرهنگ دفاع مقدس و بسیار مهم است، «دشمن را بیمه می کند و فرهنگ پاسداری مقدس را از تحریف و فراموشی نجات می دهد.

رئیس سازمان موزه ها و یادمان های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اهمیت تبیین نقش هر استان در موزه های دفاع مقدس گفت: در دستور کار و بر اساس این موضوعات سناریوهای محتوایی فرهنگسرای موزه دفاع مقدس تدوین و بر اساس آنها سندی مبنی بر ضرورت تهیه و اجرا خواهد شد.

مطهری افزود: پرداختن هنرمندانه و خلاقانه به موضوعات در سرتاسر موزه دفاع مقدس یک ضرورت مهم است و باید به استفاده از ظرفیت نخبگان و کارشناسان برجسته به ویژه پیشکسوتان توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به نقش موزه های دفاع مقدس در جهاد گفت: جهاد مهم ترین خواسته مقام معظم رهبری است که باید در همه ابعاد به ویژه فرهنگ دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد و موزه های دفاع مقدس از مهم ترین خواسته های مقام معظم رهبری است. سکو. برای تمرین جهاد. «از طریق موزه های مختلف، به ویژه جوانان، فرهنگ حفاظت از مقدسات را بیاموزید.

رئیس سازمان موزه-یادمان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، روند تکمیل موزه دفاع مقدس استان مرکزی را بسیار امیدوارکننده و دلگرم کننده دانست. دغدغه انقلابی و مجدانه مسئولان استانی ستودنی است و ارائه الگوهای موفق در بسیاری از بخش ها از دستاوردهای مهم کنگره شهدای استان مارکاسی است.

مطهری افزود: از ظرفیت استان برای تکمیل موزه دفاع مقدس استان مرکزی استفاده شد و با رهنمودهای فرماندهی محترم سپاه روح الله استان مرکزی هم افزایی و مشارکت همه جانبه حاصل شد.

وی ادامه داد: موزه دفاع مقدس استان مرکزی هم از نظر محتوا و هم از نظر زیرساختی از استان های دیگر جلوتر است و تهیه محتویات موزه قبل از بهره برداری بسیار ستودنی و گامی بسیار طولانی است و می تواند الگویی برای سایر استان ها باشد. استان ها.”

رئیس سازمان موزه‌ها و بناهای تاریخی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: استان مرکزی در جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس که حاصل تلاش جهادی و انقلابی است پیشگام است.

مطهری گفت: حضور فعال پیشکسوتان و رزمندگان در فرهنگسرای موزه استان مرکزی بیانگر فرهنگ ایثار و شهادت در استان است و اهتمام مسئولان استانی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار است. قابل ستایش

وی با اشاره به اهمیت تبیین نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که کنگره شهدای استان مرکزی در سال های اخیر انجام داده، ایفای نقش امام خمینی (ره) است. (ره). ) در حراست و تشویق های مقدس در این امر انجام شده و بسیار قابل تقدیر است.

رئیس سازمان موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: تبیین نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس از نیازهای مهم کشور و جوانان است. مورد استفاده قرار گیرد.

مطهری تاکید کرد: موزه های حراست کشور باید برای تبیین نقش امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در حراست گام های بلندی بردارند.

وی با اشاره به اقدامات کنگره شهدای استان مرکزی در کنگره شهدا گفت: یکی دیگر از مهمترین اقدامات استان مرکزی در کنگره شهدا تبیین نقش اقشار در پاسداشت مقدس است. همچنین باید به این موضوع پرداخت زیرا تبیین نقش اقشار مختلف جامعه در حراست مقدس موج فرهنگی ایجاد می کند و نقش بسیار مهمی در نهادینه سازی فرهنگ حراست دارد.

رئیس سازمان موزه‌ها و یادمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نسل جوان جامعه نیازمند حرکت‌های حماسی، زیست‌محیطی و حرکتی در حوزه دفاع مقدس است. در این راستا سند با محتوای راهبردی موزه های دفاع مقدس به زودی تدوین می شود.

انجام 60 ماموریت مهم کشوری در دفاع مقدس استان مرکزی

گلمرضا کریمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این بازدید گفت: استان مرکزی برای تبیین نقش مهم استان 60 ماموریت مهم ملی در دفاع مقدس انجام داده است. در طول هشت سال جنگ با تشکر از کنگره شهدای استان مارکاسی.

وی افزود: تاکنون بیش از 200 هزار نفر از استان به ویژه جوانان از مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس بازدید کرده اند و طرح شهید مجید ایزدپناه برای عبور بیش از 60 هزار دانش آموز در دو دوره با قوت در حال انجام است. اجرا شد.”

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: برای تبیین نقش امام خمینی (ره) بیش از 20 جلد کتاب تهیه و منتشر شده است. جوانان و مردم روستا در این طرح شرکت کردند.

کریمی گفت: به همت کنگره شهدای استان مرکزی بیش از 200 جلد کتاب در حوزه های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر شده است و پس از موفقیت کنگره شهدای استان مرکزی به عنوان کنگره برتر معرفی شده است. در کشور کلاس ها در سال جاری با رویکرد تبیینی و تبلیغی برگزار می شود.

وی با اشاره به پیشرفت استان در زمینه دانشنامه گفت: در راستای تهیه دانشنامه حفاظت مقدس استان مرکزی 750 پرونده در زمینه شهدا و شخصیت ها، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و جغرافیایی جمع آوری شده است. . مقالات “.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: در این راستا از سال گذشته تاکنون بیش از 550 پرونده علمی جمع آوری و سمینارهای تخصصی راه اندازی شده است و همچنین برای تمامی افراد فعال برگزار شده است. در زمینه دانشنامه. همچنین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید