موفقیت «دکتر استرنج ۲» در باکس آفیس/ منتقدان به او امتیاز پایینی دادند


ساعت: 13:01
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837498

«دکتر استرنج 2» فروش حدود 185 میلیون دلاری خود را در اولین آخر هفته اکران خود در آمریکا آغاز کرد تا به پرفروش ترین فیلم سال 2022 از نظر افتتاحیه تبدیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ورایتی، «دکتر استرنج 2» در اولین آخر هفته اکران خود در سال 2022 عنوان پرفروش ترین فیلم را از آن خود کرد.

در حالی که پیش بینی می شد این فیلم بین 160 تا 180 میلیون دلار بفروشد، اکنون پیش بینی می شود تا پایان روز یکشنبه به فروش 200 میلیون دلاری برسد. بتمن تاکنون با فروش 134 میلیون دلاری پرفروش‌ترین فیلم سال 2022 بوده است.

دومین فیلم دکتر استرنج با عنوان «دکتر استرنج در چند دنیای جنون» به نظر می رسد فروش خود را در سه روز اول آخر هفته دو برابر کند تا اولین بار در سال 2016 دو برابر شود و 85 میلیون دلار فروش کند. این فیلم در مجموع 232.6 میلیون دلار در بازار داخلی آمریکا فروخت.

فیلم دوم که هنوز بندیکت کامبربچ در آن نقش آفرینی می کند، با بودجه 200 میلیون دلاری ساخته شد و طولی نکشید که استودیوی مارول با فروش بلیت بودجه اش را تامین کرد. این فیلم همچنین در اولین روز اکران خود ۲۷ میلیون دلار در بازارهای بین المللی فروخت.

با این حال، «دکتر استرنج در چند دنیای جنون» به کارگردانی سام ریمی با استقبال خوبی از سوی منتقدان مواجه نشد و امتیاز ۷۵ درصدی راتون تومیتوز را دریافت کرد که از سطح معمول فیلم های مارول پایین تر است و اکثر سینمادوستان به آن امتیاز دادند. امتیاز B+ که باز هم از دیگر فیلم های مارول کمتر است.

منتقدان این فیلم را خنده‌دار و خسته‌کننده خواندند و آن را به‌عنوان یک پارازیت کامپیوتری وحشتناک توصیف کردند که گاهی تحمل آن سخت است.

پیش از این فیلم «ابدیت» ساخته کلوئی ژائو کارگردان با رتبه B بدترین فیلم مارول شده بود و «ثور» نیز امتیاز B+ را دریافت کرده بود. سایر فیلم های مارول حداقل امتیاز A را از بینندگان دریافت کرده اند.

این فیلم که در روز شنبه 85 میلیون دلار و در روز جمعه 90 میلیون دلار فروخت، پس از «مرد عنکبوتی: راه بازگشت به خانه نیست» که در آغاز دوره تاج 2021 260 میلیون دلار فروخت.

در همین حال، Deadline پیش بینی می کند که این فیلم تا پایان امروز 450 میلیون دلار در سراسر جهان به دست خواهد آورد و چهارمین شروع پرفروش مارول را رقم خواهد زد. پرفروش ترین بازارهای بین المللی دکتر Strange 2 تاکنون 30 میلیون دلار در کره جنوبی و 24.7 میلیون دلار در بریتانیا کسب کرده است. مکزیک با 21.5 میلیون دلار، برزیل با 16.3 میلیون دلار، هند با 12.7 میلیون دلار، استرالیا با 12.6 میلیون دلار، آلمان با 12 میلیون دلار، فرانسه با 11 میلیون دلار، ژاپن با 9.4 میلیون دلار دلار و ایتالیا با 9 میلیون دلار بودند. سایر بازارهای بین المللی فیلم

قابل ذکر است که شخصیت “دکتر استرنج” در فیلم های دیگر مارول مانند “No Way Home” و “Thor: Regnarok” نیز حضور داشته است چرا که این شخصیت طی 6 سال گذشته بین طرفداران مارول محبوبیت پیدا کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید