میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده مشخص شد

پس از انتشار اخباری مبنی بر افزایش دو میلیونی حقوق بازنشستگان کشوری، اکنون این سوال مطرح می شود که سرنوشت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به کجا رسید؟

میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده مشخص شد

نگاهی به جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان برای سال آینده نشان می دهد که حقوق بازنشستگان با افزایش دو میلیون تومانی به 9 میلیون و 241 هزار و 200 تومان می رسد. این در حالی است که سال گذشته حقوق مستمری بگیران هفت میلیون و 150 هزار تومان تعیین شده بود و در ابتدای امسال با اندکی افزایش به هفت میلیون و 900 هزار تومان رسید. البته با توجه به میانگین تورم اقتصاد ایران که 45 درصد است، کارشناسان اقتصادی هشدار داده اند که این افزایش دستمزد پاسخگوی نیاز بازنشستگان نیست.

خردادماه امسال بود که دولت میزان و نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تصویب کرد. بر اساس جمع بندی، مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی به طور متوسط ​​30 درصد افزایش یافت. همچنین در مصوبه دولت صراحتاً آمده است: «حداقل مزد بگیران، مستمری بگیران، از کارافتادگان و مستمری عمومی بازماندگان سازمان تأمین اجتماعی نباید کمتر از حداقل دستمزد و طبق قوانین مربوطه و بر اساس مصوبه مقام معظم رهبری باشد. شورای کار میزان دریافتی آنها معادل حداقل دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش 57.4 درصدی همراه خواهد بود به طوری که کمتر از پنج میلیون و 580 هزار تومان نخواهد بود.

چندی پیش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در سخنانی خبر خوشی را برای بازنشستگان اعلام کرد. وی از افزایش 120 درصدی سهم شرکت های سهامی خاص در پرداخت حق بیمه اضافه بازنشستگان نسبت به سال گذشته خبر داد. در عین حال اخیراً رئیس هیأت مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفته است که از تمام فرصت های موجود برای پیگیری مطالبات بازنشستگان و بازنشستگان تأمین اجتماعی استفاده خواهیم کرد. اما دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی تا چه اندازه افزایش می یابد؟ باید گفت حقوق حدود چهار میلیون مستمری بگیر و مستمری بگیر تامین اجتماعی آذر ماه از روز یکشنبه 29 آذرماه به ترتیب حروف الفبا آغاز شده و پیش بینی می شود تا 9 آذرماه پرداخت شود. فردا. آن طور که مصوبه شورای اسلامی نشان می دهد تا پایان سال جاری معوقات ماه های گذشته به حساب مستمری بگیران این سازمان واریز می شود.

حقوق بازنشستگان چقدر افزایش می یابد؟

برای سال آینده طبق گزارش رئیس سازمان اداری و استخدامی میزان افزایش حقوق کارکنان و مستمری بگیران در لایحه بودجه هنوز نهایی نشده است اما فرمول جدیدی برای این امر مطرح شده و در حال بررسی است. انتظار می رود دستمزدها بر اساس عملکرد دستگاه و منابع انسانی افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید