میلیاردها دزدی در قطار شهری! / شهردار تعارف را رها می کند


ساعت: 21:29
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1821065

جلسه امروز شورای شهر تبریز به ریاست حجت الاسلام برگی صبح امروز در ساختمان قدیم شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تبریز بیدار ، حجت الاسلام رسول برقی در سخنانی پیش از دستور خود گفت: شورای تطبیق پس از بررسی های لازم کل بودجه 1401 شهرداری را تصویب کرد.

وی افزود: در روزهای آینده تعامل بیشتری با هیئت تطبیق خواهیم داشت.


دستور کار 1: انتخاب سه نفر از اعضای شورای اسلامی برای عضویت در کمیته شفافیت

آقایان فریدون و روح الله رشیدی و خانم حکیمه غفوری به عضویت کمیته شفافیت درآمدند.


میلیاردها دزدی در قطار شهری!

رئیس شورای کلانشهر تبریز در تذکری گفت: مدت هاست سرقت های زیادی در قطار شهری صورت می گیرد و شرکت باید پاسخگو باشد و فردی که باید کنترل کند پاسخگو نیست.

حجت‌الاسلام برگی گفت: از آقای شهردار می‌خواهیم میلیاردی از این موضوع دزدی کند.

وی گفت: 50 سال در قطار شهری قطعات یدکی وجود داشت اما اکنون می گویند 30 سال دیگر باقی مانده است. شواهدی برای این ادعاها وجود دارد.


مدیر فنی در دفتر مدیر عامل و استاد حراست!

رئیس شورای شهر با انتقاد از سوء استفاده از اختیارات شهرداری گفت: فردی به عنوان مدیر فنی آموزش دیده اما اکنون در دفتر مدیر است. فرد دیگری در چین دوره تعمیر را گذرانده و میلیاردها دلار برای آن هزینه کرده است، اما اکنون تحت حفاظت است. اگر قرار بود در امنیت کار کند، چرا باید این دوره ها را می گذراند؟

گفت: این پول را برای چه خرج کردیم؟ یک نفر را برای دوره های برق در اروپا فرستاده ایم اما برنمی گردد، چه تضمینی وجود دارد که این افراد میلیاردها دلار از بودجه خرج کنند؟


دستور کار دوم: تعیین اعضای کمیته اطلاعات و فناوری و شهر هوشمند شورای شهرداری

آقایان شهرام دبیری، روح اله دهگانه نژاد و حجت الاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر به عضویت کمیسیون فناوری و اطلاعات شهر هوشمند درآمدند.


دستور جلسه سوم: بازنگری در مصوبه کمیته ورزش و جوانان شورا در خصوص اصلاح دستورالعمل حمایت از مدال آوران کلانشهر تبریز.

با اکثریت آراء شورا، نحوه حمایت از مدال آوران کلانشهر تبریز در 7 نفر تصویب شد.

حجت الاسلام برگی باز هم زبان باز کرد و گفت: تالار عروسی کوثر برای ازدواج آسان ساخته شده تا جوانان با کمترین هزینه ازدواج کنند. در حراجی که با این همه عظمت در یک سال 216 میلیون تن گرفته شد، یک نفر شرکت کرد.

وی افزود: ماهیانه بالغ بر 18 میلیون تن می ریزد که اکنون اجاره بهای فروشگاه بالاتر از 18 میلیون است. شهردار منطقه با چه حساب و کتابی تالار عروسی را با کمال شکوه فروخت؟

رئیس شورای شهرداری افزود: این سالن فقط برای ازدواج آسان ساخته شده است. این تالار هر شب اجاره داده می شود و مراسم عجیبی برگزار می شود. از شهردار می خواهیم جلوی اینگونه مزایده ها را بگیرد.


دستور کار چهارم: تبیین برنامه های شهرداری تبریز توسط شهردار تبریز

یعقوب هوشیار در سخنانی گفت: بدهی شهرداری نیاز به بازپرداخت دارد و باید از این چالش عبور کنیم.

وی افزود: امیدواریم با کمک اعضای شورای شهر بتوانیم وضعیت کارکنان را تغییر دهیم.

شهردار کلانشهر تبریز افزود: چالش های متعددی وجود دارد که یکی از آنها حمل و نقل است و امیدواریم امسال 300 دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل اضافه کنیم.

وی ادامه داد: در بحث ورزش با کمبود مواجه هستیم باید برای قهرمان شدن ورزشکاران استراتژی داشته باشیم.

هوشار گفت: پیش از این دید هوشمندی به شهر وجود نداشت و نمی توانیم ترافیک و سایر مشکلات را به روش سنتی حل کنیم باید به صورت الکترونیکی انجام شود.

وی گفت: هیچ استراتژی برای تولید ثروت وجود نداشت. امیدوارم بتوانیم ارزش افزوده داشته باشیم.» رویکرد من بدون تعارف خواهد بود. تعارف چیزی را حل نمی کند.

شهردار تبریز گفت: امیدوارم در سه ماه آینده به نتایج مطلوب برسیم و پروژه های شهر متوقف نشود. طرح ضربتی از عید فطر شروع می شود و شهر تبریز را به 35 منطقه تقسیم کرده ایم و همه خدمات به صورت عادلانه تقسیم می شود.

وی گفت: به جوانگرایی اعتقاد دارم و در تمامی انتصابات از جوانان استفاده خواهم کرد.

هوشبر به رویکردهای دیگر اشاره کرد و افزود: ساخت 500 واحد مسکونی را در شهرداری آغاز می کنیم. بر کاهش زمان صدور پروانه و خدمات نظارت خواهیم داشت چرا که این یکی از دلایل نارضایتی و فساد شهروندان است.



دستور کار پنجم: دو فوریت تخصیص دو میلیارد تومان برای ارائه بسته بقا

با رای اکثریت شورا، اختصاص دو میلیارد تن در حمایت از 16 هزار بسته معیشتی در ستاد حامیان سلامت تصویب شد.

دیدگاهتان را بنویسید