نامه فیفا برای زنان الزام آور نیست/ برای من خط و نشان کشیدند


ساعت: 17:11
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887735

ما نمی توانیم نسبت به پرونده ویلموتس بی تفاوت بمانیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: نامه فیفا برای ورود بانوان به ورزشگاه الزام آور نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص الزام فیفا برای حضور بانوان در ورزشگاه ها در آستانه شروع لیگ برتر اظهار داشت: در نامه فیفا اجباری نبود، اما پیشنهاد شد پیگیری های قبلی را پیگیری کنیم و تاکنون مشکلی نداشته ایم.» درباره حضور بانوان در ورزشگاه ها هم صحبتی نکردیم.

وی با اشاره به اتفاقات مشهد افزود: قرار نبود در مشهد تماشاگر داشته باشیم و شرایط زیرساختی فراهم نبود و اعلام شد، اما از جامعه بانوان عذرخواهی می کنم که نتوانستیم بانوان را در ورزشگاه مشهد بپذیریم. و برای حادثه ای که در آن روز رخ داد. این اتفاق افتاد، هیچ کس خوشحال نشد.

وزیر ورزش تاکید کرد: هر زمان که لازم بود و خواستیم با مجوز نهادهای مربوطه زیرساخت ها را آماده کردیم و به بهترین شکل ممکن در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کردند. این خبر را غیررسمی دانستم، جلسه ای تشکیل دادم و ابعاد پرونده را بررسی کردیم تا بهترین راه حل را در این زمینه پیدا کنیم.

سجادی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده ویلموتس گفت: ما طبق قانون وظایف نظارتی داریم. هم بحث پیش پرداختی که اتفاق افتاد و هم ضمانت نامه ای که گرفته شد و هم این که شرکت بعد از این اتفاق 25 میلیارد تومان به صورت ریالی 2 میلیون یورو به فدراسیون پرداخت، اما چون ضمانت آن پرداخت ساختمان فدراسیون بود، حالا این ساختمان نامیده می شود بازدید شده است

وی افزود: همین اتفاق برای سه دونگ از ساختمان پرسپولیس افتاد چون به نام فدراسیون فوتبال است. به دلیل این ضمانت، پیش پرداخت انجام شده است و اخیراً دستیاران رای داده اند که منتظر 2 مورد با 5 درصد تاخیر از ویلموتس هستند. این واقعاً درس قراردادها و بینشی نسبت به آینده است. طبق قانون پیگیر هستیم و بررسی های لازم در حال انجام است و نتایج در حال اطلاع رسانی است.

وزیر ورزش تصریح کرد: نمی توانیم نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم. برخی به من انتقاد کردند که شما نباید به این موضوع می پرداختید. برخی از افرادی که می دانیم در گذشته کجا بوده اند، چه ردپایی دارند، خودشان مدیر بوده اند و چه عواقبی را رها کرده اند و چه باشگاه هایی را مدیریت کرده اند، اکنون نامی ندارند. برخی از آنها روی من خط و نشان کشیدند و به من پیام دادند و در فضای مجازی خودشان را تکان دادند زیرا وزیر بدهی خود را توضیح داد.

سجادی تصریح کرد: قصد نداریم از کسی نام ببریم. عده ای گفتند که آقای سجادی از یک نامزد حمایت می کند، خیر. وزارت ورزش به خود اجازه حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال را نمی دهد، اما کمک می کند تا بهترین انتخاب ها انجام شود و هر چه زودتر فدراسیون فوتبال از رژیم قیمومیت خارج شود.

وی یادآور شد: دیروز در مجلس به من انتقاد کردند که چرا به افرادی که مسئولیت همان قرارداد ویلموتس را بر عهده دارند اجازه ثبت نام می دهم و اصلاً حق نداریم از ثبت نام جلوگیری کنیم و هرکسی شرایطش را داشته باشد می تواند ثبت نام کند، اما من به راحتی توانستم ثبت نام کنم. دیروز هم در مجلس با همین موضوع تماس گرفتم و حتی فرصت دفاع از خودم را نداشتم.

سجادی تاکید کرد: البته اگر شخصی از من بپرسد توضیح می دهم و از خودم دفاع می کنم زیرا دیروز به ناحق متهم شدم که در زمینه نظارت کم کاری انجام نداده ام. ما نمی توانیم از ثبت نام جلوگیری کنیم، انجام می شود و سپس نهادهای نظارتی، نگهبانی و امنیتی بررسی می کنند و نتیجه را گزارش می کنند.

وزیر ورزش تصریح کرد: متأسفانه دیروز در مجلس سؤالاتی مطرح شد که اصلاً مربوط به سؤال من نیست، اما همین موضوعات در حال بررسی است. ما تا آنجایی که وظیفه قانونی ما است که به آن رسیدگی کنیم، پرونده ویلموتس را تا انتها پیگیری خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید