نامه فیفا درباره حضور زنان در ورزشگاه الزام آور نبود


ساعت: 13:57
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887681

وزیر ورزش و جوانان گفت: نامه اخیر فیفا مبنی بر حضور بانوان در ورزشگاه اجباری نیست بلکه به دنبال پیگیری های قبلی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدحمید سجادی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص الزام فیفا برای حضور بانوان در ورزشگاه ها اظهار داشت: در نامه الزامی نیست، اما قرار است پیگیری های قبلی و بعدی پیگیری شود. مشکلی با حضور بانوان در ورزشگاه ها نداشتیم.

وی افزود: قرار نبود در مشهد هم تماشاگر داشته باشیم و شرایط به گونه ای بود که زیرساخت ها فراهم نبود اما از جامعه بانوان عذرخواهی می کنم که نتوانستیم در مشهد میزبان بانوان در ورزشگاه باشیم.

وزیر ورزش در ادامه درباره پرونده ویلموتس گفت: وظیفه نظارتی مندرج در قانون را دنبال می کنیم و در برنامه خط مقدم شبکه سراسری خبر درباره پرونده ویلموتس و ابعاد آن توضیح دادم. در این ماجرا بحث پیش پرداخت و سپس تضمینی که اتفاق افتاد و کمک هایی که از یکی از شرکت ها در بحث ضمانت نامه گرفتند، مبلغ 25 میلیارد تومان ریالی این شرکت به مبلغ 2 میلیون یورو جمع آوری شد که حتی فدراسیون هم آن را پرداخت کرد. ، اما از آنجایی که ضمانت آن پرداخت ساختمان فدراسیون بود، در نهایت شش دانگ این فدراسیون به نام شرکت است.

وی ادامه داد: در مورد خه دانگ از ساختمان پرسپولیس هم همین اتفاق افتاد چون ساختمان پرسپولیس هم به نام فدراسیون فوتبال و بنابراین ضمانت پیش پرداخت و رای سه میلیارد و سیصد یورویی است و اخیرا فدراسيون فوتبال اعلام كرد كه منتظر تأخير است، تا 5 درصد پرداخت خواهد شد و همه اينها درس قراردادها و بينشي نسبت به آينده است.

وزیر ورزش گفت: در این زمینه پیگیری های لازم در حال انجام است و با هم به فکر مطالبه ای هستیم که مردم از ما دارند.

سجادی افزود: در حال پیگیری شرایط پرداخت هستیم و نتایج پیگیری اعلام خواهد شد.

وزیر ورزش ادامه داد: نمی توانیم نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم. برخی به من انتقاد کردند که شما نباید به این موضوع می پرداختید. برخی از افرادی که می دانیم در گذشته کجا بوده اند، چه ردپایی دارند، خودشان مدیر بوده اند و چه عواقبی را رها کرده اند و چه باشگاه هایی را مدیریت کرده اند، اکنون نامی ندارند. برخی از آنها روی من خط و نشان کشیدند و به من پیام دادند و در فضای مجازی خودشان را تکان دادند زیرا وزیر بدهی خود را توضیح داد.

سجادی تصریح کرد: قصد نداریم از کسی نام ببریم. عده ای گفتند که آقای سجادی از یک نامزد حمایت می کند، خیر. وزارت ورزش به خود اجازه حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال را نمی دهد، اما کمک می کند تا بهترین انتخاب ها انجام شود و هر چه زودتر فدراسیون فوتبال از رژیم قیمومیت خارج شود.

وی درباره حضور دیروز خود در مجلس توضیح داد: دیروز در مجلس به من انتقاد کردند که چرا به افرادی که مسئول همان قرارداد ویلموتس هستند اجازه ثبت نام می دهم در حالی که ما مجوزی برای جلوگیری از ثبت نام نداریم و هرکسی شرایطش را داشته باشد می تواند ثبت نام کند. دیروز به همین موضوع در مجلس ارجاع شد و من حتی فرصت دفاع نداشتم.

سجادی تاکید کرد: البته اگر شخصی از من بپرسد توضیح می دهم و از خودم دفاع می کنم زیرا دیروز به ناحق متهم شدم که در زمینه نظارت کم کاری انجام نداده ام. ما نمی توانیم از ثبت نام جلوگیری کنیم، انجام می شود و سپس نهادهای نظارتی، نگهبانی و امنیتی بررسی می کنند و نتیجه را گزارش می کنند. متأسفانه دیروز در مجلس موضوعاتی مطرح شد که اصلاً مربوط به سؤال من نبود، اما به همان موارد اشاره شد. ما تا آنجایی که وظیفه قانونی ما است که به آن رسیدگی کنیم، پرونده ویلموتس را تا انتها پیگیری خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید