نام های پرطرفدار کرمانشاهی در ابتدای سال


ساعت: 21:32
تاریخ ارسال: 05/12/1401
کد خبر: 1887762

صادق خدادادیان بیشترین فراوانی اسامی را در چهار ماهه اول سال در کرمانشاه اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: نام فرزند اولین و ماندگارترین هدیه والدین است. بنابراین والدین باید در انتخاب این هدیه حداکثر تلاش و دقت را به خرج دهند تا در آینده کار را برای فرزندشان سخت نکنند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه افزود: بر اساس شناسنامه های ثبت شده در چهار ماهه اول سال در اداره ثبت احوال کرمانشاه، بیشترین اسامی برای فرزندان ذکور آراد، محمد، آیهان، آرسام و کارن بوده است.

وی درباره فراوانی نام های دخترانه نیز گفت: رستا، تیلا، آوا، آوین و حنا 5 نامی بودند که در سه ماهه اول سال برای فرزندان دختر خود انتخاب کردند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: متاسفانه اکثر اسامی از طریق تبلیغات رسانه ای و تلویزیونی است که مردم می بینند و تقلید می کنند.

وی با اشاره به اینکه معنا و جنسیت نام ها باید مشخص باشد، تصریح کرد: والدین حق انتخاب نام هایی را ندارند که معنای کامل نداشته باشد یا با موقعیت اجتماعی منافات داشته باشد.

خدادادیان خاطرنشان کرد: والدین باید به فرزندان خود توجه کنند و نامی را انتخاب کنند که کودک در سنین مختلف از معنی اسم و صدای تلفظ آن خجالت نکشد.

وی گفت: سازمان ثبت احوال کشور برای اینکه مردم بتوانند اسامی مجاز را به راحتی انتخاب کنند کتابی تهیه کرده است که در آن پنج هزار اسم مجاز پسر و دختر وجود دارد که این اسامی در سایت سازمان نیز موجود است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید