نجات تپه خندق با ایجاد یک پارک – موزه به پایان می رسد


ساعت: 15:01
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878003

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان:

مصطفی یگمایی گفت: تپه تاریخی چال هندق به دلیل فرسایش در حال تبدیل شدن به تپه است و سرانجام پس از بازسازی و مرمت پارک موزه عملیات نجات این تپه به پایان می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی یگمایی معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص حصار دور محوطه تاریخی چال هندق گفت: این قلعه بر اثر فرسایش در حال تبدیل شدن به تپه است و این حصار شماره است. یک پیشگیری تخریب بیشتر انجام می شود و در مراحل بعدی قلعه تثبیت، تعمیر و بازسازی می شود.

معاون میراث سازمان میراث فرهنگی اذعان داشت: حصار به دو منظور حفاظت فیزیکی بنا و همچنین ایمنی ساکنین و جلوگیری از ورود افراد به ویژه کودکان به دلیل خطر بودن بنا ساخته شده است. و احتمال فروپاشی آن.

یغمایی از ایجاد پارک-موزه پس از طی مراحل فوق خبر داد و افزود: در دوره های گذشته تحقیقاتی در تپه چال هندگ انجام شد و آثار معماری ارزشمندی کشف شد و در آینده پس از بازسازی مسیرهای مربوطه و حفاظت از بنا. پارک موزه ساخته می شود.

به گفته جگمایی، آثار کشف شده در این پارک موزه به صورت ویترینی در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

لازم به ذکر است پیش از این بنای سنگر با ایجاد حصار حفاظتی برای جلوگیری از ورود معتادان به محوطه های تاریخی و مرمت حفاظتی از جمله احداث قسمت آسیب دیده اطراف این تپه تاریخی ساماندهی شده بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید