نجات کوهنورد گیر افتاده در کوه سبز


ساعت: 16:10
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881088

علی کیانی گفت: کوهنورد محبوس شده در کوه سبز توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر این شهرستان نجات یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; علی کیانی رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: گزارش سقوط یک کوهنورد در جاده دره کوه سبز از مرکز EOC


استان به دست آمد.


وی بیان کرد: پس از ارزیابی سیگنال های دریافتی و تماس با قربانی، موقعیت و محل سقوط قربانی مشخص و عملیات امداد و نجات آغاز شد..


کیانی افزود: با توجه به صعب العبور بودن مسیر و نیاز به استفاده از وسایل فنی و کارگاه برای دسترسی و انتقال مصدومان از امدادگران فنی جمعیت و تیم کوهنوردی استفاده شد..


وی ادامه داد: تیم امداد و نجات متشکل از 4 یکی از کارگران عملیاتی و امدادگر شعبه به محل حادثه اعزام و طی یک عملیات فنی نفس گیر پس از رسیدن به مصدوم، اقدامات لازم جهت انجام اقدامات اولیه و بررسی علائم حیاتی انجام شد..


رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند گفت: مصدوم پس از مداوا و بهبودی 50 یک کودک یک ساله اهل شهر خرم آباد با موفقیت به دامنه کوه منتقل و نجات یافت..


وی ادامه داد: این موفق ترین عملیات تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر نهاوند با نجات جان افراد مختلف است..


کیانی در پایان گفت: از شهروندان می خواهیم مسیرهای صعب العبور را طی نکنند و به تنهایی و بدون افراد آشنا به کوه صعود نکنند و به یاد داشته باشند در طول روز برنامه ریزی و صعود کنند تا دچار مشکل نشوند.


انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید