نحوه تغییر شماره حساب در سامانه تامین اجتماعی/ شهروندان در ثبت اطلاعات دقت لازم را داشته باشند


ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917815

محمد خیاطی گفت: مستمری بگیران جدید و همچنین بیمه شدگان می توانند برای تغییر شماره شبای بانکی خود در سامانه اینترنتی سازمان با استفاده از برگه «اعلام شماره حساب بانکی مستمری بگیران» شماره شبای شخصی خود را در شعبه مربوطه اعلام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون ، محمد حیاتی مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی و نحوه تغییر شماره شبای بانکی در این سامانه، گفت: مستمری بگیران در پرکردن قطعات دقت لازم را داشته باشند. اعلام شماره حساب بانکی؛ زیرا عواقب پر کردن اطلاعات اشتباه به عهده مستمری بگیر خواهد بود.

وی یادآور شد: مستمری بگیران جدید و همچنین بیمه شدگانی که شماره شبای بانکی خود را در این سامانه تغییر می دهند می توانند در قسمت «اعلام شماره شبای بانکی ویژه مستمری بگیران» شماره شبای شخصی خود را در شعبه مربوطه اعلام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان افزود: بانک های رفاه کارکاران، ملی، ملت، تجارت، سپه و صادرات از جمله بانک هایی هستند که با سازمان تامین اجتماعی قرارداد دارند.

خیاطی ادامه داد: انتخاب هر یک از بانک های نام برده توسط مستمری بگیران انجام می شود و هیچ اجباری در تعیین نوع بانک وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: روند واریز مبالغ برای تعهدات کوتاه مدت (مانند مقرری بیکاری، مرخصی استعلاجی، بارداری و…) با روند واریز مستمری متفاوت است. بنابراین اعلام دسته بیمه گذاران ربطی به دسته بازنشستگان ندارد.

مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: به عنوان مثال با وجود اعلام شماره حساب سازمان تامین اجتماعی به منظور واریز مبالغ کوتاه مدت (در زمان پرداخت بیمه)، شماره حساب جداگانه اعلام شود. دوباره مستمری دریافت می کند.

خیاطی گفت: از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی https://es.tamin.ir، شماره حسابی که مستمری به آن واریز می شود نیز از قسمت «مشاهده شماره حساب بانکی» قابل درخواست است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید