نخست وزیر بریتانیا توسط پلیس جریمه شد

ساعت: 06:17
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923439

نخست وزیر بریتانیا به دلیل نبستن کمربند ایمنی هنگام رانندگی توسط پلیس جریمه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، پلیس بریتانیا اعلام کرد که ریشی سوناک، نخست وزیر این کشور را به دلیل نبستن کمربند ایمنی جریمه کرده است.

سوناک پس از پنالتی در ویدئویی کوتاه از خطای انسانی خود عذرخواهی کرد.

این دومین جریمه ای است که سوناک از سال گذشته از پلیس دریافت می کند.

سوناک دومین نخست وزیر پس از جانسون است که به این شکل قانون را زیر پا گذاشته است. سخنگوی دفتر نخست وزیری نیز در بیانیه ای گفت: نخست وزیر به طور کامل قبول دارد که این یک اشتباه بوده و عذرخواهی کرده است. «البته او مجازات مقرر را می گذراند.

در بریتانیا، اگر کسی کمربند ایمنی نبندد، می‌تواند تا 500 پوند (620 دلار) جریمه شود، مگر اینکه استثنائاتی مانند خدمات اضطراری، تاکسی یا زمانی که راننده دنده عقب است وجود داشته باشد.

کت اسمیت، نماینده حزب کارگر در توییتی نوشت: «از پلیس لنکاوی به خاطر همه کارهایی که در سال جاری برای ایمنی جاده انجام دادید متشکرم. ما همچنین به شما یادآوری می کنیم که هیچ کس بالاتر از قانون نیست.”

به یاد می آوریم که هفته گذشته پلیس بریتانیا پس از انتشار ویدئویی که نشان می داد ریشی سوناک بدون کمربند ایمنی در خودروی در حال حرکت نشسته است، تحقیقاتی را آغاز کرد. ریشی سوناک در استوری اینستاگرامی سیاست های دولت خود را تشریح می کرد، اما نبستن کمربند ایمنی او را به دردسر انداخت و به پلیس این فرصت را داد که تحقیق کند و در نهایت جریمه دیگری صادر کند.

دیدگاهتان را بنویسید