نرخ دو برابر برای هزینه های تلفن از اداره تا مقصد / رانندگان متخلف نقره داغ دریافت می کنند


ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855854

افزایش خودسرانه عوارض در سیستان و بلوچستان

این روزها در سطح شهر بسیار پیش آمده که برخی از رانندگان تاکسی شهری و آژانس های تلفنی بدون توجه به کرایه های مصوب، کرایه های بالاتری را از مسافران دریافت می کنند و برای یک مسیر هر راننده می تواند نرخ دلخواه را بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، پس از تماس برخی شهروندان برای دریافت نرخ های بالاتر از نرخ مصوب، برخی از رانندگان تاکسی شاکی گفتند: دبیر آژانس تاکسیرانی در تماس اولیه نرخ مصوب را اعلام کرد اما راننده نرخ بالاتری داشت. و سوال برای شهروندان این است که آیا رانندگان حق افزایش قیمت دارند؟

یکی از شهروندان زابلی در تماس با پایگاه خبری عصرهامون گفت: در چند روز گذشته در تماس با یکی از نمایندگی های شهرستان درخواست هزینه مسیر بیمارستان را کردم. مشتری برای مسیر فوق 20000 تن دریافت کرد.

وی افزود: از آنجایی که پسرم مریض بود، در آن روز مجبور شدم چندین بار از همان مسیر عبور کنم و هر بار رانندگان آژانس به همان میزان 20 هزار تن دریافت کردند که پس از برخورد با یکی از آنها، به همان سمت رفت. آژانس مجدداً «زنگ زدم تا سرویس بدهم؛ راننده با من تماس گرفت و گفت اگر 20 هزار تن دادی من دنبالت می‌کنم.

وی افزود: اگرچه میزان 5 هزار تنی برای خیلی ها ناچیز است، اما در این شرایط اقتصادی افرادی هستند که همین مقدار مشکلشان را حل می کند.

قیمت های خارج از نرخ مصوب توسط شهروند سیستانی پرداخت می شود

این شهروند سیستانی ادامه داد: برای شکایت با آژانس تلفنی تماس گرفتم و گزارش دادم که متأسفانه منشی به جای پیگیری شکایت، شماره سریال من را به متخلف داده است.

خبرنگار ما برای بررسی این موضوع با جوادی پور مدیر این آژانس تلفنی تماس گرفت و پس از بیان مشکل گفت: رانندگان حق دریافت بیش از کرایه مصوب را ندارند و در صورت مواجهه مسافران حتما به نام راننده و شماره خودرو «جهت عودت اقدام قانونی لازم و هزینه اضافی به مسافر به دفتر نمایندگی اطلاع دهید.

وی ادامه داد: هیچ راننده ای حق مزاحمت و مزاحمت برای مسافران را ندارد و با این پرونده برخورد قاطع خواهد شد.

راننده متخلف در نظر گرفته خواهد شد

جوادی پور افزود: قطعاً تبعات قانونی همکاری با این متخلف را به اطلاع شهروندان خواهیم رساند.

یکی از شهروندان سیستانی پس از تماس با خبرنگار ما در تماسی جدید با این پایگاه خبری اعلام کرد: راننده متخلف تماس گرفته و از وی عذرخواهی کرده است.

البته این اولین مشکل افزایش تصادفات تاکسی در سیستان و بلوچستان نیست، بلکه بسیاری از شهروندان روزانه با افزایش نرخ کرایه تاکسی مواجه هستند و تاکنون کرایه تاکسی معرفی نشده است.

شهروندان شکایات خود را به شماره تلفن 124 ارسال کنند

خبرنگار ما برای پیگیری بیشتر در تماس با نورا سرپرست اداره کل سامانه جامع پاسخگویی سیستان و بلوچستان گفت: با سامانه 124 تماس بگیرید و شماره تاکسی یا کد آن را اعلام و ثبت کنید.

وی افزود: شکایت در این سامانه ثبت می شود و به شهروند معترض کد رهگیری داده می شود که از طریق آن می تواند از روند شکایت خود مطلع شود.

در پی اقدامات بعدی، این پایگاه خبری طی تماس های مکرر با معاون بازرسی حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت و روابط عمومی قانون مجازات اسلامی برای تصویب تعرفه و تعرفه گذاری در تاکسی های آژانس های تلفنی پاسخگو نبود.

رانندگان تاکسی ملزم به تعرفه در تاکسی هستند

در ادامه این اقدام ملاشاهی رئیس اداره کل سازمان حمل و نقل مسافر و بار شهرداری زاهدان هرگونه افزایش عوارض را تخلف دانست. هزینه نصب در تاکسی ها

وی عدم نصب تعرفه نامه در تاکسی را تخلف عنوان کرد و افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با سامانه 137 شهرداری که راننده متخلف و شهروند معترض را در سازمان برای رسیدگی به شکایت فراخوانده اند، اطلاع دهند. جریمه خواهد کرد.

یک میلیون جریمه برای هر مسیر منتظر متخلفان

وی ادامه داد: جریمه رانندگان بر اساس افزایش تعرفه از 300 هزار تن و تا یک میلیون تن شروع می شود.

ملاشاهی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر دریافت کارمزد 15 هزار تنی با کارمزد گفت: تعرفه فوق 7800 تن است و افزایش تعرفه تخلف است.

وی گفت: استقبال رانندگان تاکسی با تعرفه های جدید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید