نرخ وام مسکن 5 درصد کاهش یافته است


ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: 1401/03/31
کد خبر: 1877529

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمادگی اتحادیه مشاوران املاک برای اجرای مصوبه سران قوا گفت: مالکان باید به مستاجران کمک کنند تا از این شرایط سخت عبور کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت که “از صاحبخانه ها خواسته است تا به مستاجران کمک کنند تا از این شرایط سخت عبور کنند”. این میزان در تهران و شهرهای بزرگ 25 درصد و در شهرستان ها 20 درصد خواهد بود.

وی در خصوص تفاوت مصوبه دو سال اخیر ستاد کرونا با مصوبه اخیر شورای هماهنگی سران قوا، افزود: این مصوبات تفاوت چندانی ندارد اما ضمانت اجرایی آن قوه قضائیه است.به مستاجران کمک کنید.

وی ادامه داد: کد رهگیری و سامانه رهگیری به وزارت راه و شهرسازی منتقل شده است و از این پس تمامی تراکنش ها باید با کد رهگیری ثبت شوند تا قابل پیگیری باشند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه عدم ثبت قرارداد تمدید بین موجر و مستاجر تخلف است، تصریح کرد: در صورت عدم ثبت کد رهگیری در سامانه مسکن، خالی تلقی می شود و می شود. قانون مشمول مالیات شود

قاسمی با یادآوری اینکه 600 هزار خانه خالی شناسایی و به سازمان مالیاتی ارائه شده است، افزود: برای مالکان این خانه ها پیامکی ارسال شده است. مالکان می توانند شکایت کنند زیرا ممکن است خطاهای سیستم رخ داده باشد.

وی از اعتراض 60 هزار خانه دار به بیکاری مسکن خبر داد و ابراز امیدواری کرد که همکاری مالکان بر اجاره بها مسکن تاثیر بگذارد و افزود: 40 هزار میلیارد تن اعتبار برای حمایت از مسکن و سپرده گذاری در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی میزان کمک به سپرده گذاری در تهران را 100 میلیون تن، در کلانشهرها 70 میلیون تن و در شهرستان ها را 40 میلیون تن اعلام کرد و افزود: در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید