نرم افزار پلاک خوان راهی عالی برای کنترل ورود و خروج پلاک ‌ها

کنترل تردد خودروها و ورود و خروج آن‌ها در شرکت‌ها، سازمان‌ها و حتی پارکینگ‌ها، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اکثر مسئولان حفاظت فیزیکی و انتظامات، حساسیت ویژه‌ای روی تردد خودروها دارند. هر روزه خودروهای زیادی در شرکت‌ها و موسسات تردد می‌کنند و به خاطر سپردن و یادداشت کردن پلاک تمامی این خودروها کاری بسیار دشوار و حتی انجام‌نشدنی است.

یکی از نرم‌افزارهای بسیار مهم موجود در این زمینه، نرم افزار پلاک خوان است. این نرم‌افزار در اکثر مکان‌هایی که ورود و خروج خودروها انجام می‌شود، مورد استفاده قرار گرفته و ورود و خروج خودروها را کنترل می‌کند. در ادامه به معرفی نرم افزار پلاک خوان پرداخته و آن را به‌طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.  

نرم افزار پلاک خوان چیست؟

نرم افزار پلاک خوان نرم‌افزاری کاربردی و بسیار مهم در مسائل امنیتی و خدمات شهری است. نرم افزارهای پلاک خوان با استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی پردازش تصویر، پلاک ماشین‌های موجود در یک مکان، بزرگراه، ورودی‌های ساختمان‌ها، شرکت‌ها و غیره را تشخیص داده و آن‌ها را ثبت می‌کنند.

به طور معمول از این نرم افزارها برای کنترل عبور و مرور ماشین‌ها و ثبت تخلفات رانندگی و غیره استفاده می‌شود. در اکثر شهرهای بزرگ این نرم افزار برای نظارت و کنترل تخلفات به کار می‌رود. جالب است بدانید استفاده از این نرم افزارها باعث کاهش تخلفات و ردیابی بسیار راحت‌تر مجرمان و متخلفان شده است.

مزایای استفاده از نرم افزار پلاک خوان

استفاده از این نرم افزارها، مزایای بسیار زیادی دارد. در ادامه به بررسی برخی از مزایای استفاده از نرم افزار پلاک خوان اشاره خواهیم کرد:

افزایش امنیت

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت‌های استفاده از نرم افزار پلاک خوان، برقراری و افزایش امنیت است. تشخیص پلاک رانندگان متخلف و ثبت آن‌ها باعث شده تا انجام تخلفات به میزان بسیار بالایی کاهش پیدا کرده و ایمنی جاده‌ها افزایش یابد.

عدم حضور نیروی انسانی

با استفاده از این نرم افزارها، نیازی به حضور نیروی انسانی و ثبت پلاک خودروها به صورت دستی نیست. نرم افزار پلاک خوان هوشمند، تمام فرآیندهایی که به صورت دستی انجام میشد را به صورت کاملا اتوماتیک و با جزئیات انجام داده و نیاز به وجود نیروی انسانی را از بین می‌برد.

کنترل و نظارت هوشمند

همان طور که پیش‌تر هم اشاره شد، این نرم افزارها با استفاده از هوش مصنوعی کنترل و نظارت کاملا دقیقی بر روی رفت‌وآمد خودروها داشته و آن‌ها را کاملا به حافظه می‌سپارند.

ثبت صحنه تخلفات

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار این است که صحنه تخلف و یا تصادف وسایل نقلیه را ثبت می‌کند. از این ویژگی می‌توان برای اعمال جریمه، برخوردهای قانونی، شناسایی متخلفان و غیره استفاده کرد و در واقع استفاده از این نرم افزارها، درصد خطا برای تشخیص متخلف را به صفر می‌رساند.

تفاوت نرم افزارها رایگان پلاک خوان با نسخه‌های غیررایگان

توجه داشته باشید که نرم‌افزارهای رایگان پلاک خوان به‌طور معمول پروژه‌های دانشجویی و یا نسخه‌های آزمایشی نرم افزارها هستند که امکان وجود خطا در آن‌ها بسیار بالاست. همچنین برخی از نرم‌افزارهای ارزان قیمت هستند که دقت لازم را نداشته و از خدمات پشتیابی نیز بی‌بهره هستند.

استفاده از این نرم‌افزارها کارایی لازم را نداشته و ممکن است در رفع ایرادات آن‌ها به مشکل بخورید. بنابراین برای اینکه از کارکرد درست نرم افزار پلاک خوان مطمئن شوید، بهتر است از نسخه‌های اصلی این نرم افزارها استفاده کنید.

کارایی‌های نرم افزار پلاک خوان

کارایی‌ها و ویژگی‌های این نرم‌افزار بسیار کاربردی و مهم هستند. در ادامه به بررسی برخی از کاربردهای نرم افزار پلاک خوان خواهیم پرداخت:

·         ثبت اطلاعات رانندگان و خودروها

همان طور که گفته شد، این نرم افزار در بسیاری از شرکت‌ها، سازمان‌ها و یا حتی ورودی ساختمان‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در شروع کاکرد دستگاه، ابتدا باید مشخصات خودروها و راننده آن‌ها در بانک اطلاعاتی نرم‌افزار ثبت شود. بعد از آن، زمانی که خودرویی قصد ورود به این مکان‌ها را داشت، ابتدا پلاک خودرو توسط نرم‌افزار بررسی شده و در صورت مجاز بودن، اجازه تردد به آن داده خواهد شد. 

·         ثبت و کنترل ورود و خروج خودروها

در نرم افزارهای پلاک خوان، تردد تمام خودروهای وارد یا خارج شده از محل موردنظر، کنترل می‌شود. این نرم‌افزارها با استفاده از دوربین‌هایی که در قسمت‌های موردنیاز نصب می‌شوند، اقدام به عکس‌برداری کرده و با استفاده از هوش مصنوعی، تصویر پلاک را پردازش کرده و تردد خودرو موردنظر را در بانک اطلاعاتی خود ثبت می‌کنند.

·         امکان تهیه گزارش تردد خودروها

همان طور که اشاره شد، تردد خودروها به همراه اطلاعاتی نظیر پلاک، ساعت و تاریخ ورود و خروج، نام راننده و غیره در این نرم‌افزار ثبت می‌شود. در صورت نیاز می‌توانید گزارش‌های متنوعی را از این نرم افزار استخراج و از آن استفاده کنید.

نرم افزار پلاک خوان چگونه کار می‌کند؟

نرم افزار پلاک خوان چگونه کار می‌کند؟

توجه داشته باشید که نرم افزار پلاک خوان برای کارایی و عملکرد خود به تصویر ورودی از دوربین نیاز دارند. بنابراین برای استفاده از پلاک خوان، به یک دوربین مداربسته نیاز خواهید داشت. بعد از اینکه دوربین مداربسته را در جای مناسب نصب کردید، باید تنظیمات اتصال نرم افزار پلاک خوان به دوربین را انجام دهید تا این نرم‌افزار وظیفه خود را به‌درستی انجام دهد.

نرم افزار پلاک خوان؛ راهی برای کنترل تردد و جرائم

نرم افزار پلاک خوان یکی از بهترین و پرکاربردترین نرم‌افزارهای احراز هویت، کنترل و نظارت است. امروزه استفاده از این نرم‌افزار، گسترش بسیار زیادی پیدا کرده و در اغلب مکان‌ها از این نرم افزار استفاده می‌شود. این برنامه، تصویر خودرو و پلاک آن را از طریق دوربین‌های مداربسته ثبت کرده و هر زمان که بخواهید می‌توانید گزارشی از تردد خودروها در بازه‌های زمانی مختلف تهیه کرده و ورود و خروج آن‌ها را کنترل کنید.

شرکت پرشیا سیستم یکی از برترین و معتبرترین شرکت‌ها در این زمینه است. برای داشتن تصاویری باکیفیت و استفاده از بهترین نرم افزارهای پلاک خوان، می‌توانید با شرکت پرشیا سیستم ارتباط برقرار کرده و بهترین خدمات نرم افزار پلاک خوان را از این شرکت دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید