«نسخه الکترونیکی» قطع عضو «مافیای دارو» از چنگال نظام سلامت را تضمین می کند/ چرا برخی پزشکان نسخه الکترونیک را نپذیرفتند؟

ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1803031

مدیر امور بیمه اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با دانا خاطرنشان کرد:

این کارشناس تامین اجتماعی با تاکید بر لزوم مکانیزه شدن سیستم های اداری گفت: مکانیزه شدن امور هر کشور یکی از نیازهای هر جامعه است؛ زیرا شفافیت و سرعت بخشیدن به کار و کاهش فساد از مزایای مکانیزاسیون است.

سوگری علی آبادی مدیر بیمه و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی راه دانا؛ وی در خصوص مزایای دور ریختن کتاب های کاغذی تامین اجتماعی گفت: یکی از اهداف مهم دولت الکترونیک حذف کتاب های کاغذی است. زیرا باعث تسریع فعالیت بیمه شدگان و جلوگیری از ایجاد صف در کارگزاری ها برای تمدید دفترچه به ویژه در شرایط کنونی اپیدمی تاج می شود و از سوی دیگر از سوء استفاده افراد از کتاب و صرفه جویی در مصرف کاغذ جلوگیری می کند.

161d9f05 0f12 4d9d 8445 ce4f4e8253b2 خبر خاکستری

خدمات مبهم یکی از مشکلات تمدید کتاب های کاغذی

وی با اشاره به استفاده نادرست از دفترچه های کاغذی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیاز به تمدید الکترونیکی کتاب است و سیستم آن را یکپارچه و شبکه ای می کند. اما در روش سنتی تمدید دفترچه، دفترچه کاغذی همچنان برای افرادی صادر می شد که واجد شرایط تمدید دفترچه نبودند یا مدت بیمه آنها تمام شده بود.

زمانی که شفافیت و سوء استفاده بیشتر به حداقل برسد

a7d9a9f1 f523 4a6a 95c9 e517ef03cbec خبر خاکستری

علی آبادی افزود: بر اساس آمارهای به دست آمده در گذشته، تعداد دفاتر صادر شده بیش از تعداد بیمه شدگان و افراد تحت تکفل بوده است که نشان می دهد افراد از دفترچه های بیمه ای استفاده می کنند که به طور کلی شرایط استفاده را ندارند؛ اما این موضوع نشان می دهد که افراد از دفترچه بیمه ای استفاده می کنند. اما به هر دلیلی کتابشان منتشر شد. این در حالی است که با مکانیزه شدن سیستم شفافیت برای بیمه شدگان بیشتر و سوء استفاده کمتر می شود.

خطای انسانی را از بین ببرید

43b61c38 7d3c 4e0c 82d4 4d7faeb51917 خبر خاکستری

وی گفت: هوش انسانی خطای انسانی در سیستم های الکترونیکی را از بین می برد.

چرا برخی از پزشکان و مراکز درمانی نسخه الکترونیک را نپذیرفتند؟

این کارشناس بیمه با اشاره به رد این تغییر گفت: دو موضوع در این زمینه مطرح است، اول اینکه پذیرش کلیت تغییر سخت است و برخی از اساس متغیر نیستند و نمی خواهند به روش های جدید عادت کنند. کتابهای الکترونیکی برخی از پزشکان مراکز پزشکی و کار. دوم اینکه زیرساخت های مکانیزه در کشور مشکلاتی دارد که عاملی در عدم تصویب قانون است. نرم افزارها و زیرساخت ها در کشور ما صددرصد بدون مشکل نیست و تامین اجتماعی برای اجرای قانون باید در رفع ایرادات سیستم های خود تلاش کند.

لزوم رفع مشکل با پزشکان در ارتباط با سامانه های الکترونیکی نسخه نویسی

2e82c11d d181 49b7 b4b9 98019f82ef1b خبر خاکستری

این کارشناس تامین اجتماعی درباره راهکارهای تشویق به اجرای قانون لغو کتاب های کاغذی بیان کرد: برای ترویج اجرای این قانون باید زیرساخت ها را ارتقا داد تا مراکز و پزشکان در استفاده از سامانه ها دچار مشکل نشوند. بدون بهبود وضعیت سیستم ها، زمان زیادی طول می کشد تا پزشک نسخه الکترونیکی را بنویسد. اما اگر سیستم ها به راحتی و سریع این کار را انجام دهند، طبیعتا از آن استقبال خواهند کرد. علاوه بر این، یکی از مهم ترین مشوق های نیروی انتظامی توسط پزشکان، دریافت سریعتر هزینه های درمانی توسط بیمه گذاران است.

تاج را بشکنید و به اجرای طرح 70/30 کمک کنید

0fb3bc21 e7af 4dff b157 e3dd419d711e خبر خاکستری

علی آبادی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی سازمانی بسیار بزرگ و پر جمعیت است، گفت: تعداد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی با هیچ صندوق دیگری قابل مقایسه نیست. به همین دلیل حذف دفترچه های بیمه در اولویت است. فوران تاج به تسریع لغو کتاب های تامین اجتماعی کمک کرد. چون باعث کاهش ترافیک و ترافیک اداری شد و طرح 30/70 اجرا شد.

علی آبادی در پایان سخنان خود گفت: مکانیزه شدن همه مسائل یکی از ضروریات هر جامعه ای است چرا که باعث شفافیت و سرعت بخشیدن به کار و کاهش فساد می شود و در نتیجه دست اوباش مانند مافیای مواد مخدر از دست مردم کوتاه می شود. سیستم سلامت.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید