نظام متمرکز امروز نمی تواند برای اداره یک کشور موثر باشد


ساعت: 18:08
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879865

وی با بیان اینکه هم به یک دولت ملی و هم در سطح محلی نیاز داریم، گفت: امروز یک نظام متمرکز نمی تواند برای اداره کشور موثر باشد، بنابراین باید کارهایی را انجام دهیم که نوعی تولید در سطح ملی و کارهاست. این نوع مأموریت در سطح محلی است که دنبال می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر کالیباف امروز پنجشنبه 8 تیرماه در دیدار با معتمدین محلات تهران ضمن تسلیت و تسلیت شهادت امام جواد (ع) و 19 تیرماه سالروز آزادسازی مهران در سال 1365، گفت: همانطور که شما عزیزان هستید. شما نماینده ای در مجلس دارید و به همین دلیل است که می خواهم امروز در مورد نماینده شما در مجلس صحبت کنم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرات، اسلام شهر و پردیس با بیان اینکه یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی این است که مردم لکنت زبان نکنند، مطالبه حق مسئولان و آزادانه و آزادانه صحبت کنند: شوراهای محلی و معتمدین شهر. یکی از سازوکارهای پیگیری مطالبات مردم از مسئولان است و در 7 اصل قانون اساسی از جمله اصول 7 و 100 تا 106 قانون اساسی که بر شوراها تمرکز دارد به شوراهای محله اشاره شده است.

کلیباف افزود: معتقدم در نظام مدیریت هم به سطح ملی و هم در سطح محلی نیاز داریم و نظام متمرکز امروز نمی تواند برای اداره کشور موثر باشد، بنابراین کاری که محصول تولید است باید در سطح ملی و کارها باشد. که مالک هستند باید در سطح محلی باشند.”

وی افزود: به همین دلیل در بحث حکمرانی یکپارچه شهری که در دستور کار مجلس برای قانونی شدن آن است، مسائل را به شوراها و شهرداری ها واگذار می کنیم و شما می توانید پیشنهادات خود را به کمیسیون داخلی که در حال تهیه این طرح است، ارائه دهید. «برای ارسال به حیاط، تحویل دهید.

کلیباف خطاب به معتمدین محلات تهران، مدیران و کارکنان شوراها و محلات شهر تهران گفت: شما یکی از مردم هستید و هیچ چیز نمی تواند شما را متوقف کند، کار شما می تواند سخت باشد اما قطعا شیرین و تاثیرگذار خواهد بود تا دنبال کنید. مشکلات مردم

نماینده مردم تهران، ری، شمیرات، اسلام شهر و پردیس با بیان اینکه همانطور که امام (ره) فرمودند «ما می‌توانیم» باید باور کنیم که خداوند وعده داده افرادی که در راه حق هستند موفق خواهند شد. بعد از خداباوری، نکته دیگری که باید محور کار ما باشد، اعتقاد به سنت های الهی است که رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان دیروز خود به آن اشاره کردند; افرادی که به سنت های الهی معتقدند در برابر هر تغییری مقاوم خواهند بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پوپولیسم به عنوان یکی دیگر از عناصر موثر در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: 85 درصد اقتصاد ما دولتی است و این مشکل باعث شده است که زمین را از دست بدهیم. یک بزرگ را در تهران دنبال کردیم و کارهای کوچکی مانند میزهای کوچک و اتصال سازه های سنگین را با این روش انجام دادیم.

وی ادامه داد: به استثنای شهرداری تهران در مدت حضورم در نیروی انتظامی به جای امنیت محور، رویکرد جامعه محوری را دنبال کردم و اقدامات مهمی با حضور مردم در محل کار انجام شد.

کلیباف با اشاره به اقدامات انجام شده برای تولید این اثر گفت: دنیا از اقدامات ما شگفت زده شده است و این تجربه در کنار تجربه دوران دفاع مقدس نشان می دهد که چقدر توجه به نقش مردم اهمیت دارد. واکسن تاج

وی خطاب به معتمدین محلات که هر کدام در گذشته سابقه مسئولیت داشته اند، گفت: باید به دنبال شفافیت، مردن، مردمی سازی و نتیجه آن باشیم که موثر است و در کشور ضعف اساسی در آن داریم. . به عنوان 4 سوال مهم ..

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات معتمدان محلات شهر تهران در خصوص شوراها، تصریح کرد: این موضوع در طرح حکمرانی یکپارچه شهری گنجانده شده است و امسال نیز با مساعدت آن را پیگیری می کنیم. از هیئت امنا.

در این جلسه ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران و تعدادی از معتمدین محلات به بیان دیدگاه های خود در خصوص بحث فعالیت شورا، لغو عدالت اداری شورا، لزوم تصویب قانون شوراهای محله، اعمال اصل 7 قانون اساسی (که در مورد شوراهای محله اعمال می شود). حمایت مجلس از شوراها، رفع خلأهای قانونی در این حوزه، تدوین راهبرد مشخص برای فعالیت شورای منطقه و جبران خسارات گذشته، استفاده از ظرفیت شهر تهران در مدیریت شهری و همچنین رسیدگی به آسیب های فرهنگی در فضای عمومی شهر و تعامل با دولت. و موثر، پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید