نقشه و نقشه اصلی دشمن برداشتن حجاب از سر زنان ایرانی است


ساعت: 14:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916691

امام جمعه قم با بیان اینکه طیف وسیعی از طلاب در حوادث اخیر در کنار انقلاب و ولایت مانده اند، گفت: نقشه و توطئه اصلی دشمن رفع حجاب از سر زنان ایرانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش قم فردا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های نماز جمعه قم با اشاره به ایام سوگواری در پیش رو حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) اظهار داشت: این بانوی بزرگ در دوران حفظ درس های مهمی را در حوزه حفظ ارائه کرد. عمر کوتاه او عفاف و حجاب و آزادگی و زهد و ایمان و اخلاص به یادگار مانده است.

وی نقشه و توطئه اصلی دشمن را رفع حجاب از سر زنان ایرانی عنوان کرد و گفت: راه فاطمیون راه پاکیزه و عفاف و حجاب است نه حجاب از وادی و راه اهل بیت (ع) و زندگی به سبکی که دشمن برای زنان ما می خواهد. همچنین شرم آور است که آنچه را که دشمن نتوانست از رضاشاه بکند، این بار بخواهد از مردم دیگر بکند.

امام جمعه قم با اشاره به تجمع اخیر حوزویان در محکومیت حوادث اخیر گفت: به دشمنان هشدار می دهیم که بیش از این روحانیت را امتحان نکنند در غیر این صورت پاسخ کوبنده تری خواهند دید.

وی افزود: این حضور نشان داد که روحانیت، مردم، نیروی انتظامی و بسیجی برای انقلاب تلاش می کنند و قم و حوزه که ابتدای انقلاب بودند، سرچشمه آن خواهند ماند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فرمان تاریخی میرزای شیرازی در محکومیت استعمال دخانیات گفت: این فرمان الهی همه دسیسه های دشمنان را خنثی کرد، همانطور که میرزای شیرازی پیش بینی کرده بود، دشمن پس از این واقعه به اقتدار مرجعیت پی برد و این همان چیزی است که زمان همیشه می خواست رابطه روحانیت و مردم را از بین ببرد.

وی همچنین به وقایع و حوادث 16 آذر و روز دانش آموز اشاره کرد و گفت: دانش آموزان از ابتدای انقلاب در خط مقدم کار انقلاب بوده اند و امروز در عرصه های مختلف در کنار مردم و انقلاب هستند. زمینه های پیشرفت و کمال».

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه طیف وسیعی از طلبه ها در حوادث اخیر با انقلاب و ولایت باقی می مانند، اظهار داشت: اگر فردی خود را طلبه بداند اما در میدان دشمن بازی کند و از پیروزی دشمنان کشور خوشحال شود. نمی تواند در جنبش های دانشجویی موفق باشد.
وی افزود: دانشجویان بدانند که معاندان و حامیان آنها دوست شما نیستند، دشمنان استقلال، پیشرفت و تولید علم ما را هدف گرفته اند.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید