نقش بی بدیل حاج قاسم در مهار و شکست داعش/مقاومت، ویترین انقلاب اسلامی است.

ساعت: 09:16
تاریخ انتشار: 1301/10/16
کد خبر: 1921986

این پژوهشگر روابط بین الملل گفت: وجدان بشریت به ویژه کشورهای منطقه به این واقعیت واقف است که حاج قاسم در شکست تکفیری داعش و حتی امروز اگر ثبات در کشورهایی مانند عراق وجود داشته باشد نقشی بی بدیل داشت. و سوریه مدیون شهادت چنین شخصیت بزرگواری است.

مرتضی شکری کارشناس روابط بین الملل و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه خبری راه دانا؛ وی با اشاره به ترس و نفرت آمریکایی ها از شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی جریان فکری را به وجود آورد که انقلاب اسلامی با عنوان مقاومت راه اندازی کرده بود و آن را در سطح جهانی به اوج رساند.

این کارشناس روابط بین الملل با بیان اینکه آمریکایی ها همواره از نهضت مقاومت در هراس بوده اند، تصریح کرد: نهضت مقاومت می تواند به حرکت سایر جریانات اسلامی علیه این استکبار جهانی تبدیل شود. طبیعتاً یک قدرت جهانی مخالفت خود را با چنین جریان فکری می پذیرد و به هر قیمتی می خواهد آن جریان را محدود یا مهار کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه حاج قاسم قله مقاومت معتدل بود، تصریح کرد: حاج قاسم مقاومت را به مرحله ای رسانده که طبیعتا آمریکایی ها نه تنها از جبهه بلکه در عرصه فکر و اندیشه نیز احساس خطر می کنند.

نقش بی نظیر حاج قاسم در کنترل و شکست داعش

مرتضی شکری افزود: تمام دنیا و وجدان بشری بر این باور بوده اند که مقاومت اسلامی و مقاومت سپاه قدس به رهبری و فرماندهی حاج قاسم نقشی بی بدیل در محدودسازی و شکست ایدئولوژی داعش داشته است. هر چند دنیا در چند سال اخیر به طرق مختلف تلاش کرده است تا شکست داعش را مصادره کند و به نیابت از آن به پایان برساند، اما وجدان بشریت به ویژه کشورهای منطقه به این واقعیت واقف است که حاج قاسم بازی کرد. نقشی بی بدیل در شکست این جریان داشت، او تکفیری داشت و امروز هم اگر در کشورهایی مانند عراق و سوریه ثبات وجود دارد به خاطر فداکاری شخصیت های بزرگوار است.

راه حاج قاسم بسیار روشن تر ادامه خواهد داشت

وی با بیان اینکه مقاومت یک حرکت فکری است که نباید فقط در بعد نظامی آن را دید، تصریح کرد: این حرکت مقاومت حاج قاسم را فدای این ایده مقاومتی می کند که مبارزه با استکبار و این راه حاج قاسم است. قطعا خیلی شجاع ادامه دارد. ما سربازان و پاسداران زیادی داریم که جان خود را در این راه می دهند. این جاده جاده ای درخشان است و همیشه در تاریخ خواهد ماند. شاید در آینده فرماندهان دیگری داشته باشیم که در تاریخ مقاومت اسلامی فداکاری های دلیرانه ای از خود نشان دهند.

این پژوهشگر روابط بین الملل با تاکید بر اینکه شخصیت حاج قاسم یک شخصیت ملی است، افزود: هیچ جناحی نمی تواند شخصیت حاج قاسم را تصاحب کند و حتی کسانی که خط فکری انتقادی نسبت به جمهوری اسلامی دارند، شخصیت حاج قاسم برای آنها شخصیت ارزشمندی است. ” که به آن احترام می گذارند.

این مدرس دانشگاه افزود: بازتاب های پس از شهادت این بزرگوار در کشورهای منطقه و جهان نشان داد که فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی جهان تا چه اندازه از این حادثه دردناک ابراز تاسف کردند. حاج قاسم شخصیتی فراملیتی است زیرا بنیانگذار و مروج اندیشه مقاومتی است که برای ملت های مستضعف در برابر استکبار جهانی جذابیت دارد.

مرتضی شکری در پایان گفت: مقاومت ویترین انقلاب اسلامی است و هر نقصی می تواند این چهره را خدشه دار کند، بنابراین اگر می خواهیم راه مقاومت ادامه پیدا کند و مثل الماس بدرخشد، باید این ارزش های انقلابی را به درستی اجرا کنیم. و در خدمت مردم عزیز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید