نقش بی بدیل نیروهای مردمی در کانون مساجد / تاج با مساجد رقابت نکرد

کانون های مساجد در واقع متشکل از نیروهای مردمی توانمند، با انگیزه و بی ادعا هستند که فارغ از سلایق جناحی و سیاسی به دنبال ترغیب و تشویق آحاد جامعه به زیارت مساجد و ارتقای سطح فرهنگی و مذهبی افراد هستند.

در حال حاضر 372 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد 169 کانون در شهرها و 203 کانون در روستاها مستقر هستند و به عنوان پایگاه فرهنگی مؤثر در مساجد عمل می کنند.

یکی از نیازهای رونق مساجد و گسترش فعالیت کانون های فرهنگی هنری این اماکن متبرکه در شرایط امروزی جامعه ناشی از تهاجم فرهنگی و هدف قرار دادن باورهای دینی جوانان توسط جوانان است. دشمنان؛ بنابراین باید از این ظرفیت به درستی استفاده کرد.

کانون های فرهنگی هنری مساجد تشویق به حضور نوجوانان و جوانان در مساجد می شوند


مساجد علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف متناسب با گروه‌های سنی اعضا، نشان داده‌اند که در مواقع بحرانی و شرایط سخت که گاه جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، با تکیه بر دستورات دینی و مذهبی به کانونی برای فعالیت‌های بشردوستانه و گسترش همدلی و خیرخواهی تبدیل می‌شوند. آموزه های فرهنگی و هنری امام رضا (ع) قزوین از نمونه های قابل توجه آن است.

e40c282b e9e4 4e84 9ddb c96c5eb4aa5f خبر خاکستری

به منظور آشنایی با فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد امام رضا (ع) با کاسم آذربایجان سرپرست این کانون به گفت و گو نشستیم.

وی دارای مدرک فوق لیسانس حقوق و ضابط دادگستری در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین است. وی بیان کرد: بیشتر فعالیت های من بر روی مسائل فرهنگی و هنری در قالب مساجد است و در این مسیر سعی کرده ام از همه فرصت های موجود استفاده کنم.

جذب حداکثری جوانان و نوجوانان در مساجد از طریق کارکرد کانون های مساجد


وی با اشاره به فعالیت کانون مسجد امام رضا (ع) قزوین گفت: این کانون در سال 1385 و عمدتاً در قالب کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای دیجیتال (تولید محتوا، آموزش نرم افزار و سخت افزار کامپیوتری و …) تأسیس شد. کامپیوتر). بازی ها) و اعمال قرآن برای گروه های سنی مختلف وجود دارد.

مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام رضا(ع) قزوین گفت: و کرامت انسانی افراد در هر گروه سنی بر اساس آموزه های دینی باید به تبیین جایگاه خانواده به عنوان مهمترین کانون توجه کافی داشته باشند. عشق و موثرترین موقعیت اجتماعی.

0db146cc 1d64 4bb6 aaa1 988f4e767b4d خبر خاکستری

وی گفت: توجه به مقوله آموزش و رشد و شکوفایی در کودکان، نوجوانان و جوانان و اهتمام به تربیت صحیح آنها از دیگر ویژگی های یک مرکز موفق است.

توزیع بیش از 300 بسته معیشتی و سلامت در بین نیازمندان


وی خاطرنشان کرد: هر کدام از کانون های فرهنگی هنری مساجد الزامات، شرایط و ویژگی های خاص خود را دارند که باید موانع و فرصت های آنها را جداگانه بررسی کرد.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً موانع و تهدیدات داخلی و خارجی زیادی در فعالیت های کانون مساجد وجود دارد که در جای خود بسیار مهم و قابل تأمل است. اما در این میان نباید از فرصت های مهم و سازنده و بستر مناسب برای ارتقای فرهنگ و باورهای دینی جامعه غافل شد. او آگاه نبود.

000c2c9e 8207 4ed6 b5f6 a27aaee452ce خبر خاکستری

این مسئول با اشاره به فعالیت کانون های مساجد در ایام اپیدمی ولیعهد گفت: شناسایی، ساماندهی و حمایت از اقشار ضعیف و کم درآمد تاج و تخت در محلات، توزیع بسته های زنده، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده از جمله فعالیت های کانون است. پایگاه فرهنگی و هنری مسجد امام رضا (ع) است.

وی افزود: خوشبختانه حدود 300 تا 400 بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان توزیع و با کمک سایر ارگان ها و سازمان ها مورد حمایت قرار گرفته است.

تحقق اهداف با اتحاد و یکپارچگی دست اندرکاران امور فرهنگی مساجد


آذربایجان از دیگر برنامه های فرهنگی کانون امام رضا (ع) قزوین یادآور شد: اجرای برنامه های مناسبتی، آموزش قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استان، افتتاح مهدکودک «بازی فرشتگان» به همت دکتر علیهانی مدیرکل بانوان استان قزوین، راه اندازی خانه فرهنگ و مجالس دیجیتال امام رضا (ع) و برگزاری مراسم خیریه از برنامه های تاثیرگذار این مرکز است.

9d274c98 1e9d 4e8d bc54 06fd427f5335 خبر خاکستری

مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام رضا(ع) قزوین گفت: با کمک دست اندرکاران این امر محقق شد.

کسب عنوان استان برتر استان در سال گذشته


وی با اشاره به اجرای طرح های مختلف برای جذب نوجوانان و جوانان در کانون مسجد گفت: اجرای برنامه های تفریحی از جمله اردوی یک روزه در کوم و جمکران و همچنین اجرای برنامه های ورزشی و تفریحی و مسابقات از دیگر سو. برنامه های فرهنگی حوزه هنری امام رضا بود.

aabcad5b 4aac 4353 9df5 da02c883219d خبر خاکستری

آذربایجان گفت: علیرغم فعالیت های متنوع کانون فرهنگی هنری متناسب با نیازهای فرهنگی و سلایق اعضا و ایجاد بسترهای لازم برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، اما تحقق همه اهداف نیازمند تلاش بیشتر با اتحاد و یکپارچگی است. کارگران مسجد فرهنگی

وی در پایان با اشاره به موفقیت کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) قزوین گفت: کسب عنوان مرکز برتر استان در سال 1400، تولید اپلیکیشن موبایل از نخبگان مرکز و اجرای برنامه های کارآفرینی توسط اعضا. این مرکز از جمله ایجاد مهدکودک، بخشی از موفقیت های به دست آمده در سال های اخیر است که امیدواریم با تلاش همه اعضا ادامه یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید