نقش زنان در گام دوم انقلاب بسیار مهم است/ تعهد انقلاب به رشد و تعالی زنان در عرصه های مختلف

ساعت: 15:19
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802987

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهتمام انقلاب اسلامی به رشد و تعالی زنان در عرصه های مختلف گفت: نقش زنان در گام دوم انقلاب بسیار مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام جوشقانیان در نشستی تیزبینانه با موضوع تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان، با اشاره به اینکه امام زمان(عج) فرمودند مادرم حضرت زهرا(س) الگوی من است، گفت: جنسیت مانع از الگو شدن زنان نمی شود. و الگوها
وی ادامه داد: انقلاب ما زنان را در چه جایگاهی پرورش داد؟ خانم دباغ تحصیلکرده مکتب حضرت زهرا و امام راحیل بود و اولین فرمانده سپاه بانوان بود. پس از تصمیم امام به همراه تیمی برای رساندن پیام به امام عازم شوروی شد و امام ایشان را فرستاد تا پیام جهان اسلام را در حوزه زنان به جهانیان برساند.
رئیس بنیانگذار بررسی زندگی نامه شهدا گفت: انقلاب ما زنان را مادری تربیت کرد که هم همسر شهید و هم مادر چهار فرزند شهید است.
وی خاطرنشان کرد: میزان باسوادی زنان قبل از انقلاب 35 درصد بود، امروز بالای 90 درصد زنان ما باسواد هستند که نشان از اهتمام دین و انقلاب به رشد و تعالی زنان در علم و آموزش دارد.
حجت الاسلام یوشاگانیان با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی از 6 درصد به 44 درصد رسیده است، گفت: پیش از انقلاب تعداد اساتید دانشگاه در حوزه زنان زیر 2 درصد بود و پس از انقلاب به بالای 21 درصد رسید.
وی گفت: این بدان معناست که انقلاب مردان را در کنار زنان و زنان را در کنار مردان قرار داده است و در بسیاری از مسائل در اسلام تفاوت جنسیتی وجود ندارد. اگر اسلام برای زن تمایزی قائل شده به خاطر توانایی های خودش است. در حوزه دانش محدودیتی برای خانم ها وجود ندارد اما در حوزه سخت افزاری محدودیت وجود دارد.
این استاد دانشگاه با اشاره به ایجاد ده ها دانشگاه و دانشکده ویژه بانوان پس از انقلاب گفت: اسلام با استفاده زنان از کالا به شدت مخالف است. این نوعی تحقیر زن است. این هویت و شخصیت زن نیست. نگاه جنسی زن نوعی خیانت است. به زندان انداختن زنی که بتواند الگوی جامعه باشد برای مسائل جنسی این نوعی ظلم و آزار و خیانت به زن است.
وی با اشاره به ورزش بانوان گفت: قبل از انقلاب بانوان تنها در 7 رشته بین المللی حضور داشتند که بعد از انقلاب به 38 رشته افزایش یافت. همچنین در رشته مربیگری بانوان قبل از انقلاب تعداد کمی وجود داشت و امروز چندین هزار مربی زن وجود دارد.
حجت الاسلام جوشقانیان ادامه داد: نظر اسلام این نیست که زن در گوشه خانه تحقیر شود. حجاب چون این گوهر در صدف می ماند. فلسفه حجاب فقط حفظ نیست بلکه متانت است
وی گفت: قبل از انقلاب 7 داور زن در ورزش حضور داشتند و امروز 16 هزار داور زن داریم. این به برکت جمهوری اسلامی است.»
رئیس بررسی زندگی نامه شهدا با اشاره به اینکه مادران و زنان در دوران دفاع مقدس غوغا کردند گفت: زنای قبل از انقلاب در بعد شهوترانی بود، بعد از انقلاب در عرصه های مختلف سیاسی اجتماعی رشد کردند. و غیره
وی افزود: بزرگترین و پرمخاطب ترین تشکل در دنیا برای ایران این است که 9 میلیون بسیج بانوان داریم که این از برکات انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام یوشاقانیان با اشاره به اینکه قبل از انقلاب 5 تا 6 مدال ورزش جهان بودیم که امروز به 160 مدال رسیدیم، گفت: با تمام وجود معتقدیم بانوان باید در کنار مردان در عرصه های مختلف جامعه حضور داشته باشند.
وی تاکید کرد: 20 هزار زن شهید داریم، 5 هزار زن جانباز داریم. 60 هزار پزشک در حوزه پزشکی داریم.
این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه مسائل زیستی و حیاتی در انقلاب بسیار مهم بود، گفت: قبل از انقلاب مشکل مرگ و میر مادر و کودک وجود داشت اما بعد از انقلاب 90 درصد مرگ و میر مادران کاهش یافت.
وی ادامه داد: در حوزه نویسندگی از 50 نفر قبل از انقلاب به 8 هزار نفر بعد از انقلاب رسیدیم.
حجت الاسلام جوشقانیان با تاکید بر اینکه نقش زنان در گام دوم انقلاب بسیار مهم است، گفت: انقلاب های فاطمی و موسوی ما به لطف خداوند در حال فروپاشی و رشد هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید