نقش زن باید بر مادر مقدم باشد

ساعت: 13:51
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1803001

رعنا پرتوی گفت: تحکیم خانواده و تلاش برای تحکیم آن نقش اصلی بانوان در نظام خانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این کارشناس مسائل اجتماعی به تیتریک گفت: نظام خانواده، نهاد اصلی و محوری در جامعه است و هسته اصلی سایر نهادهای اجتماعی محسوب می شود.

رعنا پرتوی ادامه داد: رشد و شکوفایی این نظام مردمی و بی بدیل مرهون شناخت و رعایت دقیق حقوق هر یک از اعضای آن نسبت به یکدیگر است. زیرا نظام های اجتماعی بزرگ قوانین و حقوق خاص خود را در مورد اراده، قدرت، رشد و بلوغ دارند.

وی افزود: زن مظهر خداوند و عنصر کلیدی در تشکیل خانواده، در طول قرن ها و در مکاتب، حرفه ها و جوامع مختلف، از نظر موقعیت، جایگاه و معرفی هویت، همواره فراز و نشیب هایی را پشت سر گذاشته است. ؛” به یک کالا، و گاهی به آن آیه الهی می گویند.

این کارشناس گفت: زن به عنوان یکی از دو رکن اصلی خانواده، نیروی مسلمی است که باید از نظر نظام مندی، برنامه ریزی و تمهیدات لازم در رأس همه مسائل قرار گیرد.

رعنا پرتوی گفت: جامعه شناسان در بررسی نقش و کارکرد خانواده به دو نقش اصلی زن یعنی همسر و مادر (تربیت فرزند) توجه بیشتری دارند در حالی که مسئولیت زنان بسیار بیشتر از مردان است. “

وی ادامه داد: عواملی که این وظیفه را تقویت می کند در این نقش دخیل هستند که اولین عامل «آموزش» است; زیر سایه او خانواده شایسته است.

این کارشناس تاکید کرد: عامل دوم «بخشش» است; همسر عاقل کسی است که می بخشد و صبور است و با بهانه های کوچک و کوچک زندگی را تباه نمی کند.

پرتوی گفت: زمانی که نقش مربی را بر عهده می گیرد باید نقش او متناسب با نقش ولی پدر باشد.

وی افزود: اگر زنی بخواهد مادری خود را به درستی انجام دهد باید قبل از مادر همسر باشد، گذشت زن به عنوان شوهر شامل مواردی چون گذشت و بی توجهی به مقتضیات سخت، تعدیل اقتصادی و تسلیم در برابر شوهر است.

این کارشناس ادامه داد: یکی دیگر از عوامل موثر حجاب است، پوشش در اسلام نشان می دهد که زن در ارتباط با مردان بیگانه باید بدن خود را بپوشاند و خودنمایی نکند، پایبندی به این اصل قرآن موجب حفظ صیانت و سلامت خانواده می شود. و جامعه.

پرتوی در خاتمه با بیان اینکه زنان مهمترین نقش را در سلامت و تحکیم خانواده دارند، خاطرنشان کرد: آموزش زنان در تصمیم گیری زنان برای برقراری ارتباط صمیمانه، حفظ حجاب، حفظ ارزش والای آن در بین سایر خانواده ها بسیار مؤثر است. اعضا و متلاشی نمی شود. کانون گرم خانواده از هم می پاشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید