نقش سایت های فروش بلیط هواپیما برای گرانی چیست؟

نقش سایت های فروش بلیط هواپیما برای گرانی چیست؟

به گفته بسیاری از مقامات، نرخ بلیت هواپیما به قیمت مصوب دسامبر گذشته بازگشته است، اما بررسی های میدانی با نزدیک شدن به تعطیلات باخمن، چیز دیگری را نشان می دهد.

این روزها بحث فروش بلیط هواپیما و افزایش قیمت آن در سایت ها سر و صدا می کند و با توجه به اینکه تعطیلات زیادی در این ماه در پیش است؛ به همین دلیل، بسیاری از شرکت های هواپیمایی و دفاتر بلیط فروشی و وب سایت ها، بلیط را بالاتر از قیمت مصوب می فروشند. در ضمن اگر به سایت خود شرکت های هواپیمایی مراجعه کنید قیمت ها برابر با کرایه های مصوب می باشد.

از دو هفته پیش که بسیاری از ایرلاین ها به صورت غیرقانونی و بدون تایید ستاد تنظیم بازار، با ورود دادستانی و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و صدور، قیمت بلیت هواپیما را تا 30 درصد افزایش دادند. جریمه برخی ایرلاین‌ها قبل از افزایش قیمت، دستور بازگرداندن کرایه‌ها را صادر کردند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که هنوز بسیاری از سایت‌های فروش بلیت کرایه‌های عجیبی دارند، به طوری که قیمت بلیت یک طرفه تهران-کیش به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

خطوط هوایی کرایه های خود را به وضعیت قبلی خود بازگردانده اند

بر اساس این گزارش در این خصوص محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با دستور دادستان تهران و با بررسی میدانی و گشت های تعزیراتی قیمت بلیت هواپیما به حالت قبل بازگشت. از بین تمام خطوط هوایی، این قیمت به حالت قبلی خود بازگشته است.”

وی می گوید: گران فروشی توسط ایرلاین ها وجود ندارد و اگر نرخ بلیت بیشتر از حد مصوب باشد تخلف و گران فروشی از سوی دفاتر، آژانس های مسافرتی و سایت های فروش بلیت است و اگر مسافری گران فروشی ایرلاین ها را مشاهده کرد باید به سازمان هواپیمایی کشور گزارش دهد. گزارش نویسی.

نرخ مالیات فرودگاهی برای بسیاری از ایرلاین ها مشکلاتی ایجاد کرده است

در همین راستا مقسود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: قیمت بلیت هواپیما با دستور دادستانی به روال قبلی خود بازگشته و شرکت های هواپیمایی نیز قیمت بلیت هواپیما را پس داده اند. به میزان مصوب آذرماه سال گذشته افزایش یافت.

به گفته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی، مبلغی که ایرلاین ها در این چند روز جمع آوری کرده اند با دستور دادستان به مسافران اعلام شده است.

وی می گوید: گشت های تعزیرات چند روز پیش به شرکت های هواپیمایی مراجعه کردند و قبل از افزایش قیمت تمام کرایه های خود را پس دادند.

سامانی بیان کرد: در حال حاضر ایرلاین ها با مشکلاتی از جمله افزایش قیمت قطعات و هزینه های فرودگاهی مواجه هستند و برای نوسازی ناوگان خود نیاز به منابع مالی دارند و از طرفی 50 درصد ناوگان زمین گیر است که مشکلات را تشدید کرده است. .

وی با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی از افزایش قیمت بلیت هواپیما استقبال نکردند، تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که قیمت ها را به ایرلاین ها تحمیل کردند.

سامانی گفت: برخی از ایرلاین های ما با وجود اینکه بر اساس قانون برنامه پنجم و ششم، نرخ بلیت هواپیما رایگان و تابع عرضه و تقاضا است، به نوعی نرخ بلیت را اعمال می کنند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک شرکت هواپیمایی دولتی در سال 1398 حدود 3400 میلیارد تومان زیان دیده است، گفت: این زیان ناشی از یارانه یک درصدی دولت بوده است که از هواپیماهایی که داده اند استفاده کرده است. . بنابراین بخش خصوصی فعال در این صنعت یک بنگاه اقتصادی است و درآمدهای آن باید برابر با هزینه های آن باشد.

سامانی گفت: با توجه به افزایش دستمزد و تعرفه بر اساس تعرفه گمرکی، آزادسازی قطعات، تورم بالای 40 درصدی در کشور، افزایش قیمت جهانی قطعات، تجهیزات و موتور هواپیما، هزینه های حمل و نقل و موارد دیگر در کشور وجود داشته است، هزینه خطوط هوایی به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه بسیاری از ایرلاین ها اعلام می کنند طبق برنامه پنجم و ششم هزینه بلیت هواپیما معاف است.

انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرده است که این افزایش قیمت به تصویب شورای عالی هواپیمایی رسیده است، اما مسئولان سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اعلام کرده اند که این افزایش قیمت بلیت باید به تایید سازمان تنظیم بازار مرکزی برسد و به هیچ عنوان بدون این مصوبه مجاز به افزایش قیمت بلیت خود نیستند. البته بسیاری از مسئولان این افزایش قیمت ها را به دلیل ورود دلالان اعلام می کنند و حضور گسترده این اجاره نشینان باعث افزایش بیش از 40 تا 50 درصدی نرخ ها شده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه این روزها بسیاری از مردم بلیت خود را از سایت ها و اپلیکیشن های فروش بلیط تهیه می کنند؛ بنابراین نظارت در این بخش باید بیشتر از نظارت ایرلاین ها باشد، زیرا بسیاری از این هزینه های بالا ناشی از این سایت ها است.نقش سایت های فروش بلیط هواپیما برای گرانی چیست؟/ باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید