نمایشگاه آثار تجسمی مرکز هنرهای مازندران در دانشگاه قزاقستان در آکتائو


ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1811033

مهدی معصومی گرجی گفت: چهل اثر هنری از تولیدات حوزه هنری مازندران در دانشگاه یاسف نو کاسپین آکتائو قزاقستان به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، مهدی معصومی گرجی امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی رایزنی با سفارت ایران در قزاقستان (و دکتر حبیبلا ملکوتی فر، سرکنسول ایران در اکتائو)، این مراسم با هدف معرفی آداب و سنن برگزار شد. مازندران برگزار می شود.
وی با اشاره به حضور ایرانیان در شهر آکتائو ادامه داد: با همه مرزهای موجود، ویژگی های مشترک و یا همجواری فرهنگی در برخی مناطق با دریای خزر، موضوع فرهنگ و مذهب و مولفه های زیست محیطی برای برخی دیگر جذاب و قابل توجه است.
رئیس حوزه هنری مازندران با تاکید بر اینکه دانشگاه جسی کاسپین مکانی برای فرهنگیان و پژوهشگرانی است که عموم مردم این نمایشگاه خواهند بود، افزود: حوزه هنری مازندران در سند جدید خود برای تحول به عنوان پرچمدار هنر آیینی و سبک زندگی میدان ها با رویکرد تولیدی و فعالیت های فرهنگی و هنری جانمایی شده اند و این نمایشگاه فرصتی است در عرصه بین المللی تا بتوانیم این فرهنگ غنی و سرشار از حماسه و قهرمانی، مردمی پرتلاش و مؤمن را عرضه کنیم.
معصومی گرجی گفت: آثار مذکور از تولیدات دو سال اخیر این مرکز در زمینه نقاشی، خوشنویسی (با موضوع فرهنگ و ادب مازندران و اشعار علامه حسن زاده آملی به عنوان یکی از بزرگان جهان اسلام است. ) و عکاسی (با فرهنگ)، آداب و رسوم، مذهب، معماری و مناظر مازندران_ از مجموعه کتاب عکس سامون است. در کنار این آثار بخشی از لباس های محلی و ابزار و آلات سنتی زندگی مردم مازندران به نمایش گذاشته می شود.
وی گفت: نمایشگاه محصولات حوزه هنری مازندران از تاریخ 15 لغایت 19 اسفند ماه 1391 برابر با 14 تا 18 اسفند ماه 1391 در دانشگاه یاسف نوا کاسپین آکتائو برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید