نمایش دیدنی سلام کمندت در قزوین اجرا می شود

الماس پویامنش نویسنده و کارگردان این نمایش در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران گفت: ایده این اثر با توجه به اندیشکده های آمریکایی و صهیونیستی از سال گذشته در ذهن من بوده است. خاطرات تلخی که سال هاست برای ملت های مسلمان مظلوم جهان ساخته اند.

وی افزود: نوجوانان دهه 80 و 90 ما آشنایی چندانی با تاریخ ندارند و از بلایی که این شیاطین بر سر ملت ها آورده اند بی اطلاع هستند لذا دشمن سعی دارد از این خلاء به نفع خود استفاده کند.

c2c06369 825d 4ea5 a764 1fae07c6795f خبر خاکستری




دشمن به دنبال دامن زدن به تلقینات کودکان و نوجوانان ماست

پویامنش با بیان اینکه دشمن تلاش می کند به کودکان و نوجوانان ما غذا بدهد، افزود: دشمن می خواهد بگوید حقوق بشر آمریکایی و غربی حقیقت است یا جنایات رژیم صهیونیستی که کودکان را می کشد توهم است و این جمهوری اسلامی است. دروغ می گوید

کارگردان نمایش سلام فرمانده خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین جهاد برای مردم و روایت داستان، تصمیم گرفتیم بخشی از رسالت خود را برای آگاه سازی نسل جوان از طریق این نمایش انجام دهیم. .

و ادامه داد: چگونه باید مشکلات نسل جوان را که تاریخ دفاع مقدس را درک نکرده اند و از زمانی که چشم باز کرده اند با فضای مجازی مواجه شده و با پرسش ها و شبهات فراوانی مواجه شده اند، توضیح داد؟

پوجا منش گفت: زبان هنر یکی از ابزارهایی است که می تواند واقعیت های بسیاری را به طور دقیق برای نسل جوان بگشاید. ما سعی کردیم با زبان هنر جنایاتی را که علیه مسلمانان منطقه انجام شد، به ویژه نسل کشی که صهیونیست ها علیه ملت های مسلمان طراحی کردند، بیان کنیم.

این نویسنده و کارگردان قزوینی گفت: این کار به تنهایی انجام نمی شود بلکه همه عوامل اجرایی حدود چهار ماه روی محتوای آن کار کردند.

90f78184 ad28 47ae bcc9 a02edc11a183 خبر خاکستری




درام سلام فرمانده با فرهنگ مهدوی ساخته شده است

وی با اشاره به اینکه هیچ یک از بازیگران ما سابقه بازیگری ندارند، تصریح کرد: برای اجرای این نمایش بازیگران آماتور را انتخاب کردیم و با برگزاری یک کارگاه آموزشی یک ماهه آنها را برای کار آماده کردیم.

پویا منش در خصوص محتوای نمایشنامه سلام فرمانده با بیان اینکه این نمایش با فرهنگ مهدویت ساخته شده است، بیان کرد: در واقع هدف از این نمایش نمایش ظلمی است که بر مسلمانان و کودکان مظلوم جهان انجام شده است. جهان. سالها برای عدالت گریه کنیم آرزوی این کودکان و التماس آنها به منجی بشریت حضرت مهدی (عج) رسید.

وی افزود: پس از اقامه نماز و شفاعت در محضر امام زمان (عج) و گذر از 8 صحنه، دلبستگی مناسبی برای اجرای نوای مداحی فرمانده توسط کل حضار ایجاد می شود.

سلام کمندت نویسنده نمایش با بیان اینکه این نمایش اثری ارزشمند و فاخر خواهد بود، خاطرنشان کرد: این بازیگران کودک و نوجوان می خواهند به مردم بفهمانند; امروز دشمن در کشور ما روی بی نظمی کار کرده است و به نفع ایران نیست، اما اگر دستشان بیاید در ایران قتل عام راه می اندازند، همانطور که قبلا برای کشورهای دیگر دردسر ایجاد کرده اند.

پژامنش تاکید کرد: باید وقایع را برای نسل جوان دانش آموز بازگو کرد تا به تاریخ نگاه کنند و بدانند دشمن چه بلایی سر همنوعان خود در سراسر جهان آورده است.

وی ادامه داد: دانش آموزان باید بدانند دشمن آمریکایی همان چیزی است که در صحنه می بینند، چگونه مکتب سیدالشهدا افغانستان را به زمین زد و همان بلا را سر مردم یمن، حلبچه، فلسطین و سوریه آورد. نه یک آمریکایی که به حقوق بشر اهمیت می دهد.

این فعال فرهنگی با اشاره به موضوع امید در سکانس های پایانی نمایش تاکید کرد: با ورود حاج قاسم به صحنه سوریه و مبارزه با داعش، حس امید در مردم ایجاد شد و پس از شهادت وی، پیام مقاومت به کشورهای جهان خواهد رسید.




3 هزار بلیط رایگان برای این کار رزرو شده است

وی افزود: دشمن تلاش می کند خون پاک حاج قاسم و سخنان محکم جمهوری اسلامی را فراموش کند. ما اجازه نخواهیم داد به اهداف شوم خود برسند و تا آخرین لحظه برای تجلیل از نظام مقدس خود و تقدیم به حضرت خوجت تلاش خواهیم کرد.»

پویامنش بیان کرد: برای انتخاب بازیگران این نمایش طی گفتگویی از ظرفیت عموم مردم استان استفاده شد و مختص شهر قزوین یا پایگاه هایی در بسیج نیست چرا که ما بازیگرانی داریم که خانواده هایشان نقش آفرینی می کنند. این کار.

کارگردان این نمایش با بیان اینکه تبلیغات محیطی در سطح شهر برای نمایش سلام فرمانده انجام شده است گفت: انتظار داریم دوستان انقلابی در فضای مجازی از ما حمایت کنند.

وی با بیان اینکه 3000 بلیت رایگان برای این اثر رزرو شده است، یادآور شد: این نمایش از شنبه 2 مهرماه ساعت 17:30 به مدت یک هفته اجرا می شود.

پوجا منش در پایان گفت: از همه دستگاه های فرهنگی استان قزوین و اصحاب رسانه تقاضا داریم در انجام این فعالیت فرهنگی ما را یاری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید