نماینده تهران: مردم به اجلاس آزادی رای دادند

نماینده تهران: مردم به اجلاس آزادی رای دادند

روز جدید تقوی رئیس مجمع نمایندگان استان تهران درباره انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: مردم در اوج آزادی رأی دادند و هیچکس مجبور به رأی دادن به رئیس جمهور نشد.

حجت الاسلام سیدرضا تقوی دلیل رای مردم به رئیس جمهور را در 28 خرداد 1400 بیان کرد: مردم رئیس جمهور را از دوران قضائیه می شناختند، مواضع و شعارهای او را دوست داشتند و به همین دلیل به او رای دادند.

وی در خصوص علت نزدیک شدن و ائتلاف نیروهای انقلابی در انتخابات 1400 گفت: رئیسی چهره قابل قبولی برای حزب الله و نیروهای انقلابی بود و توانست افراد و گروه های زیادی را دور شخصیت خود جمع کند، مردم هم وحدت و تقریب را دوست دارند. بین نیروهای جبهه انقلاب.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: البته شعارهای اصلی نیز شعارهای خوبی بود که مورد توجه مردم قرار گرفت. مثلا می گفت ما می خواهیم با همه دنیا تعامل داشته باشیم و مهمتر از همه روابط خود را با کشورهای همسایه تقویت کنیم. جهت گیری سیاست خارجی وی تقویت روابط با کشورهای همسایه بود که دولت سیزدهم تاکنون به خوبی این کار را انجام داده است.

تقوی ادامه داد: رئیسی در روزهای اول کارش واکسیناسیون تاج را در کشور به خوبی انجام داد. مبارزه با فساد یکی از شعارهای اصلی رئیس جمهور بود و شعار “ما می توانیم” یکی از مواردی بود که رئیس جمهور همیشه بر آن تکیه می کرد و اکنون تاکید می کند که باید از نیروی کار هوشمند و دانشمندان خود برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم. . رئیسی در وعده های خود گفت: از بانک مرکزی استقراض را متوقف می کنیم زیرا وام ها باعث افزایش تورم می شود و تا الان خوب عمل کرده است.

وی در خصوص حضور و تحرک جریان اصلاحات در انتخابات سال گذشته گفت: در فراکسیون اصلاحات نظرات و نظرات متفاوت و متناقضی وجود دارد. برخی از آنها معتقدند مردم چه به ما رای دهند چه ندهند، چه سر کار باشیم و چه نباشیم باید روی صحنه باشیم.

وی افزود: اما افرادی هستند که در جریان اصلاحات هستند که کمی تیزبین هستند و می گویند نباید در صحنه هایی مانند انتخابات شرکت کنیم، به تغییر قانون اساسی اعتقاد دارند و می گویند باید برخی از اصول قانون اساسی را تغییر دهیم. گفت. رئیس جامعه روحانیت. هر وقت ملت به اینها رای می دهد فریاد می زنند “بله” و “توئیت” می کنند و می گویند ملت ما بیدار است، اما اگر مردم به آنها رای ندادند، به مردم پشت می کنند و می گویند که ملت نیاز لازم را ندارد. اطلاع. کسانی که انتخابات را تحریم و برگزار می کنند در کل چنین تفکری دارند و برخی اصلاح طلبان نیز چنین نظری دارند.

وی در خصوص حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری 1400 نیز گفت: مخالفان نظام در مورد این انتخابات سوالاتی را مطرح کرده اند که اصلا صحت نداشته است. البته همیشه چنین اظهارات نادرستی می کنند. در کدام انتخابات جمهوری اسلامی ایران دیدید که دشمنان و مخالفان تهمت و پیشه های غیرحرفه ای نزنند؟ آنها همیشه می گویند که در ایران انتخابات برنامه ریزی شده است که کاملاً بی اساس است. در سال 1988، شورشیان گفتند که در انتخابات تقلب شده است و این ادعا نادرست است. معمولا عده ای که آرای لازم را برای رای دادن نمی آورند و برای حفظ آبروی خود از دست می دهند، می گویند ما شانس پیروزی در انتخابات داشتیم اما نگذاشتند که برنده شویم.

او گفت: «هیچکس به مردم نگفت که به رئیس جمهور رأی دهند. مردم در اوج آزادی رای دادند و هیچکس مجبور نشد به رئیس جمهور رای دهد. برخی افراد و جریان ها جو سازی کردند و ادعا کردند که این کار اشتباه است. معمولاً دشمنان نظام در انتخابات مطالب خلاف واقع می گویند. البته این موضوع فقط مربوط به ایام انتخابات نیست و این روزها شاهد انتشار تهمت ها و دروغ های بسیاری از سوی دشمنان و مخالفان در فضای مجازی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم. مردم از راه و روش بدخواهان و دشمنان آگاهی کامل دارند و فریب این سخنان را نمی خورند.

یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: دشمن در حال جنگ رسانه ای علیه ما است. او می خواهد ذهن مردم را درگیر کند، آنها را نسبت به نظام بدبین کند و در مقابل نظام بایستد.» متأسفانه عده ای در داخل کشور بلندگوی آنها هستند، افکار و خواسته های دشمنان انقلاب را منتشر می کنند و به دنبال ناامیدی مردم هستند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آزادترین کشور جهان است و بیشترین انتخابات در کشور ما برگزار شده است، افزود: همه مسائل مهم در جمهوری اسلامی ایران به رای عمومی گذاشته شده و مردم همه مسئولان را انتخاب می کنند. به طور مستقیم و غیرمستقیم «جمهوری اسلامی ایران برای رأی مردم اهمیت زیادی قائل است.

دیدگاهتان را بنویسید