نمایندگان عدم دخالت در عزل و نصب ها را به تصمیمی تاریخی تبدیل کنند/ برخورد با احتکار و افشای انحصار طلبان وظیفه دولت است.


ساعت: 17:00
تاریخ انتشار: 1401/03/06
کد خبر: 1841894

در خطبه های نماز جمعه شهرستان های ناحیه اردبیل آمده است;

امام جمعه اردبیل گفت: شایسته است نمایندگان مجلس این دستور هفتگی مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب را در قطعنامه ای تاریخی بخوانند و بدین ترتیب نامی ماندگار در تاریخ سیاسی ایران بیابند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سبلان ما، آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به شهادت شهید صیاد هدی اظهار داشت: در مورد ترور سرهنگ این است که این گونه کشتارها بر توسعه هسته ای و موشکی ایران تأثیری ندارد و تأثیری بر سیاست خارجی ایران ندارد، بنابراین ما به اسرائیل می گوییم که با این جنایات شما قطعا “از سر راه خود خارج خواهید شد و ما را مزاحم خواهید کرد.”


2fae597e 94d2 4bb4 a167 5d59567e86ab خبر خاکستری

وی ادامه داد: دوم اینکه هدف از این ترور علیه اسرائیل برهم زدن مذاکرات هسته ای است. هر بار که مذاکرات به نقطه مثبت می رسد، اسرائیل دیوانه می شود. این رژیم خونخوار می خواهد ایران را وادار به واکنش به این ترور و تشدید مذاکرات کند.» و لذا تندروهای اسرائیلی در منطقه در رسانه های مکتوب و آنلاین به شدت ایران را تحریک کرده و گفته اند که اسرائیل دائماً دانشمندان و فرماندهان شما را می کشد. که قطعا از این عزیزان انتقام گرفته خواهد شد اما ایران در دام اسرائیل نمی افتد. خویشتنداری ایران در این موضوع قابل تحسین است.»

امام جمعه اردبیل با اشاره به شرارت های اسرائیل در کشورهای مختلف گفت: سوم اینکه اسرائیل اغلب در کشورهای دیگر قتل می کند. حال سوال این است که این جنایتکار این شجاعت را از کجا آورده است؟

اول جسارت آمریکا و اروپا را پشت سرش گرفت، سیاستمداران آمریکایی و اروپایی بارها گفته اند که امنیت اسرائیل امنیت ماست و به قول مرکل که در دنیا نفس می کشد باید اسرائیل را بشناسد! و ثانیاً، تمام کشورهای اسلامی که روابط خود را با اسرائیل عادی کرده اند، مقصر هستند و در خون قربانیان ترور اسرائیل شریک هستند.

آیت الله عاملی با انتقاد از سکوت جامعه جهانی در قبال کشتارهای اسرائیلی افزود: رابعاً سکوت جامعه جهانی به ویژه آمریکا و اروپا در قبال این گونه کشتارها فاجعه بزرگی است. اگر ایران این کشتارها را انجام می داد طوفان به پا می کرد: «و شرم بر شما که انسان ها را طبقه بندی و دسته بندی می کنید، اما همچنان سنگ حقوق بشر را بر سینه خود حمل می کنید.

وی گفت: پنجم اینکه انتخاب سرهنگ برای دفاع از حرم خیلی معنا دارد. معلوم است که شکست آنها در سوریه بسیار بدتر از ایران است. آنها گروهی را برای اجرای منویات شوم خود که شیعیان آن را دشمن شماره یک خود می دانستند، انتخاب کردند و گفتند: ما با اسرائیل کاری نداریم. حضرت مهدی (عج) با آنها می جنگد.» بنی اسرائیل شفا یافتند. پیشوایانشان آیه «قتل الذین لا یؤمنون فی الکافرین» را تلاوت کردند، این آیه به رافضان اشاره دارد، همه شیعیان را بکشید تا آنها را گوشت کنید.

به آنها بدهیم و گوشتشان را بیندازیم جلوی سگ ها مرغ یکی از داعشی های ایران در خانه همسایه شیعه چند دانه گندم خورد. گروهی با این افراط گرایی اگر به ایران می رسیدند معلوم می شد که چه جنایت وحشتناکی رخ می داد. شعار آنها در سوریه این بود: شعارشان این بود: الروافید، فرشته من! و گفتند علوی به التبوت و دروزی به بیروت!

این نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: و مهم این بود که تروریست های 80 کشور تشنه خون را جمع کردند و به پای دیوار کاخ بشار اسد رسیدند. آن وقت عراق امن بود و بعد سیل تروریست های وهابی داعش به ایران سرازیر شد. معبد ائمه ویران می شد و حمام خون در ایران به راه می افتاد. و ایران را به تلی از خاکستر تبدیل کرده اند تا اسرائیل نفس راحتی بکشد و امنیت انرژی در خاورمیانه به طور کامل تامین شود و چنین طرح جدیدی برای خاورمیانه عملیاتی شود.

امام جمعه اردبیل در خصوص دیدار اخیر نمایندگان با مقام معظم رهبری تصریح کرد: برخی از کلمات متن قابل تفسیر نیست، کلمات متن قابل تفسیر نیست و این آدرس سخنرانی است. نباید در عزل و انتصاب دخالت کند و استقلال قوای سه گانه باید کاملاً رعایت شود. گفت: «واقعاً نباید در قرارها دخالت کرد.» و تأسیسات. .

آیت الله عاملی ادامه داد: «معلوم است که حضرت آقا از این بیانیه که افشا کردند بسیار ناراحت شدند، البته آقای کلیباف در داخل به حضرت آقا اطلاع داده بود. امام جمعه اربیل در خاتمه خطاب به مجلس شورای اسلامی پیشنهادی ارائه کرد: چقدر خوب است که نمایندگان دستور این هفته مقام معظم رهبری را به عدم مداخله در عزل و انتصاب نمایندگان به یک مصوبه تاریخی تبدیل کنند و به این نتیجه برسند. نامی ماندگار در تاریخ سیاسی ایران

وی افزود: معتقدم نظام انتخاباتی ایران مدیون نماینده است و تا زمانی که این بدهکاری وجود داشته باشد، تداخل خواهد داشت و باید در آینده بیشتر در این باره صحبت کنیم.


0467c277 e131 4f35 bb1a 5878dc2e4570 خبر خاکستری


حجت الاسلام محمد جعفرزاده در نماز جمعه این هفته اصلاندوز با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: امام جعفر صادق (ع) شخصیتی علمی بود که چالش های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی زیادی را شاهد بود، اما در در این شرایط، آموزش جامعه به درس امام محمد بکر (ع) ادامه داد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات امام صادق (ع) در این شرایط خاص فرهنگی و اجتماعی، افزود: در آن زمان شرایط فرهنگی و اجتماعی به حدی پیش رفته بود که افراد مختلف نظرات مختلفی را ارائه می کردند، اما من صادق (ع) را با تدابیر علمی دارم. حدود 4000 دانش آموز، از این رو جابر بن حیان، پدر علم شیمی، از جمله دانشجویانی بود که در نهایت جامعه شیعه را مدیون زحمات امام صادق (علیه السلام) بود.

جعفرزاده با تبریک و عزاداری شهادت صیاد هدی در حضور مقام معظم رهبری و ملت شهیدپرور کشور گفت: اینجاست.

امام جمعه اصلاندوس با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی می خواستند از خط قرمز ما عبور کنند اما پاسخ قاطع خواهند گرفت، ادامه داد: او در آستانه مذاکره است زیرا از توافق می ترسد اما از طرف دیگر او در آستانه مذاکره است. سعی در گرفتن عکس العمل عجولانه از سوی ما دارد و خشم ایجاد می کند و با وجود اینکه از این شهید ناراحت هستیم و انتقام آن مشخص است اما پاسخ این بلا در این است که زمان و موقعیت مناسب می دهیم و به دشمنان اعلام مصون می کنیم. و بسیار نزدیک

وی با تاکید بر دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: توجه.

خطیب جمعه از شهرستان اصلاندوز ادامه داد: دخالت نمایندگان در انتصابات و انتصابات سیاسی انگیزه نیروهای هر سازمان و ادارات را از بین می برد و در نهایت با میانجی گری سیاسی و به عنوان آسانسور باعث رشد مردم می شود و بر بهره وری سازمان تأثیر منفی می گذارد. هیئت مشورتی باید از آن اجتناب کند و در راستای مسئولیت های اصلی خود گام بردارد.

جعفرزاده پیگیری مشکلات اصلی مردم را از وظایف مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: نمایندگان مجلس باید برای رفع مشکلات اصلی تلاش کنند. آنها باید به این نکته توجه کنند که کالاهای اصلی هم از نظر عرضه و تزریق در بازار و هم از نظر کنترل قیمت کافی است تا قیمت ها افزایش نیابد و در این صورت به دولت کمک کنند تا پروژه ای را که شروع کرده به اتمام برساند.


2a331b51 7eea 4741 9886 6c9dd7277f38 خبر خاکستری

وی ترویج تاریخ های تربیتی در جامعه اسلامی را یکی از روش های مهم تربیتی در قرآن کریم عنوان کرد و گفت: با بیان قصه های قرآنی برای کودکان می توان سیره علوی را در آینده نهادینه کرد.

امام جمعه مشگین شهر در ادامه سخنان خود به داستان گندم در کتاب داستان های راستان شهید مطهری اشاره کرد و گفت: گرانی اجناس در شرایط سخت معیشتی دور از انصاف است.

وی همچنین به موضوع قرض الحسنه ازدواج اشاره کرد و گفت: گران فروشی و انباشت کالا در انبار فشار بر مردم و خانواده های نیازمند است و بر اساس آموزه های اسلامی ثروتمندان در جهنم با گرانفروشان محشور می شوند.

حجت الاسلام باوقار با بیان اینکه سیره اهل بیت(ع) در عمل است، گفت: برخورد با انباشت و افشاگری وظیفه حکومت است.

وی با بیان اینکه دستگاه های نظارتی باید پاسخگو باشند، گفت: کنترل روزانه قیمت ها بر عهده دستگاه های نظارتی است.

امام جمعه مشگین شهر در بخشی دیگر از سخنان خود به دهه کرامت اشاره کرد و گفت: امروز دهه کرامت بهترین فرصت برای عمل به کرامت در انسان است.

وی با بیان اینکه زیارت نامه حضرت فاطمه معصومه (س) دارای مضامین و ابعاد والایی از شخصیت و شناسنامه معصومه (س) است، گفت: این نشان دهنده جایگاه والای حضرت فاطمه معصومه (س) و آن است. عصمت، به ویژه عصمت در عمل.

حجت الاسلام باواکار به حادثه اخیر آبادان و ریزش ساختمانی در آن شهر اشاره کرد و گفت: برخورد جدی با متخلفان و شهرسازی از سوی دولت ها و قوه قضائیه مطالبه امروز مردم است.

وی با اشاره به حوادث تلخ در داخل و خارج از کشور، گفت: بمباران منطقه زینبیه توسط رژیم صهیونیستی و کشته شدن یکی از افسران قدس و مدافع حرم با حمایت مستقیم رژیم صهیونیستی نشان دهنده افول استکبار جهانی است.

امام جمعه مشگین شهر گفت: امروز دشمنان اسلام با جنگ روانی در منطقه سعی در ایجاد ناامنی در کشور، تاثیرگذاری بر توافق احتمالی برجام و رسیدن به اهداف خود دارند.

وی به واکنش متقابل ایران به جنایات اخیر اشاره کرد و پاسخ ایران به این جنایات را قطعی و مطمئن دانست و افزود: انتقام سختی در راه است.

حجت الاسلام باواکر در آخرین بخش از سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: انقلابی بودن و انقلابی ماندن بسیار مهم است.

وی از نمایندگان مجلس خواست تا با عدم دخالت در انتصابات، به حفظ استقلال مراجع سه گانه کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید